תלמידי חטיבת דה-שליט מחבקים את ניצולי השואה והקשישים בעיר

מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אמר לנערים בפגישה: "אני באמת מאמין שמי שנותן מקבל הרבה יותר ואני גאה בכם. תודה לכם על מי שאתם ומה שאתם, תמשיכו להיות מעורבים כי אנחנו חייבים להם את זה"

פורסם בתאריך: 16.12.21 08:37

-->

השבוע אירח מ"מ ראש העיר זהר בלום בלשכה את תלמידי כיתות ז'-ט' בחטיבת הביניים דה שליט הפעילים במספר פרויקטים למען קשישים וניצולי שואה. אל המפגש הצטרפו רחל בן יצחק מנהלת המח' לחינוך על יסודי, קרן יעקב, מנהלת חטיבת הביניים דה-שליט, חנה גינסברג רכזת התכנית "אמץ קשיש" וגם ציפורה גרשון, ניצולת שואה בת 84 המתגוררת בעיר ומכירה את הנערות והנערים באמצעות הפרויקט.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


במסגרת פרויקטי ההתנדבות הפועלים בחטיבת דה שליט, הנערות והנערים זוכים להכיר קשישים וניצולי שואה המתגוררים בעיר, לארח להם חברה, להכיר אותם, לחגוג יחד איתם ימי הולדת וחגים ולנהל קשר רציף וידידותי עם הקשיש/ה שלהם.

אתמול במפגש סיפרו התלמידים על החוויות ההתנדבות שלהם. רותם תלמידת כיתה ט' סיפרה כי בשלוש השנים האחרונות היא וחבריה מגיעים לחגוג יחד את החגים עם שמוליק אלחנן, שורד שואה המתגורר בעיר. בחנוכה האחרון הם הגיעו לביתו כדי להדליק איתו נר חנוכה, שרו שירי חנוכה והעניקו לו תחושת חג. 

סהר אבהרמי, תלמיד כיתה ח' סיפר כי בתקופת הקורונה הוא וחבריו חגגו יום הולדת לשכן שלו בבניין, איתו הם שומרים על קשר ואפילו משחקים יחד דמקה. לאה, תלמידת כיתה ח' רתמה את חבריה לכיתה לחגיגות יום ההולדת של סבה, לב כ"ץ, ניצול שואה המתגורר בעיר, יחד הם הגיעו לחגיגת יום הולדת שהוא זוכר עד עכשיו, "עד היום הוא זוכר את שמות התלמידים שהגיעו לחגוג לו ומעולם לא ראיתי את סבא שלי מתרגש ושמח כל כך".

אל המפגש הצטרפה גם ציפורה גרשון, ניצולת שואה המתגוררת בעיר ומכירה את תלמידי דה שליט במסגרת פרויקטי ההתנדבות הפועלים בבית הספר. ציפורה בירכה את התלמידים על הפעילויות המרגשות שלהם ואמרה "את כל חגיגות יום ההולדת שלי בשנים האחרונות חגגתי עם הילדים. חגגנו לפני הקורונה, בתקופת הסגרים ובקרוב מאוד אחגוג עם הילדים את יום הולדתי ה-84. אני גאה כל כך שזכיתי לפגוש ילדים כמוכם, רגישים לזולת ופועלים לחיבור בין הדורות". 

מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום שאירח את המפגש אמר: "אני רוצה להגיד לכם שאני גאה בכם. הרבה פעמים אנשים נוטים לבקר את הדור הצעיר אבל אתם רגישים ומעורבים יותר מהדורות הקודמים. מי שנותן מקבל הרבה יותר ואני גאה שיש לנו ילדים כמוכם, תודה לכם על מי שאתם ומה שאתם ותמשיכו להיות מעורבים – כי אנחנו חייבים להם את זה".

בפרויקטים השונים למען קשישים וניצולי השואה בעיר משתתפים כ-200 תלמידות ותלמידי חטיבת דה שליט. התלמידים הצעירים "מאמצים" קשיש/ה ושומרים איתם על קשר רציף לאורך השנה.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר