צילום משה נחומוביץ \ Moshe Mozes Nachumovich
צילום משה נחומוביץ Moshe Mozes Nachumovich

סיפור גדול

הבמאי נווה דדוש רק רצה לספר את הסיפור האישי שלו,אז הוא יצר סרט ששבר את הרשת ואת המבקרים וכבר מתכנן את הפרוייקט הבא

פורסם בתאריך: 27.8.21 09:18

-->

תכירו את נווה דדוש (36) אומן ויוצר מיבנה, חוזר בתשובה שסרט הקולנוע הקצר שלו הפך להצלחה ענקית ברשתות החברתיות וגם זכה לפרגון מהתקשורת. דדוש, שכבר כילד אהב קולנוע וחלם על המסך הגדול, הוא היוצר של "שמים" סרט קולנוע קצר מרגש, כנה, וסוחף בכיכובו של השחקן רועי אסף, שזכה פעמיים בפרס אופיר לשחקן הראשי הטוב ביותר (המשגיחים 2012, ארץ פצועה 2015).


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


״מגיל צעיר מאוד אהבתי קולנוע, קולנוע הוא אמצעי הבעה מדהים, וכל כך מיוחד, בתקופה של הצבא, וגם קצת אחרי הצבא עבדתי בקולנוע רב חן בקניון רחובות, שם התעצמה לי האהבה לקולנוע וגדל בי הרצון ליצור סרטי קולנוע" מספר דדוש בראיון ל"ערים" ומוסיף "בגיל 24 התחלתי ללמוד קולנוע במכללת ״מנשר לאומנות ומשם הדרך לעשייה הייתה קצרה, סיימתי את הלימודים בקיץ 2013, אבל לקח לי הרבה מאוד זמן עד שהבנתי מה אני בדיוק רוצה לספר, ואיך בדיוק אני רוצה לספר את הסיפור שלי, ואז לאט לאט כל החלקים שמרכיבים את הסרט התחברו להם בצורה נכונה ומדויקת.״

ספר קצת על סרט הקולנוע הקצר ״שמים״, על מה הסרט?

״בעיקרון הסרט ״שמים״ מגולל את סיפור חייו של רווק שחוזר בתשובה, שמנהל דיאלוג קבוע עם הקדוש ברוך הוא, בין השיחות על ההיא שעזבה לבין מציאת האמת – הוא נופל למשבר אמונה גדול, שדרכו הוא מגיע לתובנה החשובה בחייו. התסריט הוא למעשה סיפור אישי וכנה שלי על פרידה קשה שעברתי לפני הרבה שנים ובשבילי הסרט הוא סוג של סגירת מעגל שלא הייתה לי, הסרט נוגע בכאב גדול מאוד שחוויתי בזמנו".
לטובת הסרט הצליח דדוש להעמיד צוות קולנועי מהשורה הראשונה של הקולנוע הישראלי, והתוצאה מדהימה: השחקן בסרט הוא רועי אסף זוכה פעמיים בפרס אופיר לשחקן הראשי הטוב ביותר (המשגיחים 2012, ארץ פצועה 2015), והעורך של הסרט הוא אריק להב ליבוביץ (לבנון, ביקור התזמורת, אפס ביחסי אנוש, פלפלים צהובים ועוד), אריק זכה בארבעה פרסי אופיר בקטגוריית העריכה הטובה ביותר (אפס ביחסי אנוש 2014, היורד למעלה 2015, פוקסטרוט 2017, הבלתי רשמיים 2018), ועוד הרבה אנשי צוות אחרים מהשורה הראשונה של הקולנועי הישראלי.

״בסופו של דבר ב-2019 הסרט התחיל להיכנס לפסטיבלים בחו"ל ובארץ והתחיל לתפוס תאוצה, אבל אז הגיעה הקורונה, וכמעט כל הפסטיבלים הופסקו לחלוטין, מפה לשם לפני קצת יותר משלושה חודשים החלטתי לשחרר את הסרט ברשתות החברתיות, זו לא הייתה החלטה קלה בכלל, אבל הרגשתי שזה הדבר הנכון לעשות, ואני כל-כך שמח שהלכתי אחרי ההרגשה שלי כי הסרט מתקדם בצורה נפלאה, לסרט יש כבר יותר מ300,000 צפיות ברשתות החברתיות בקצת יותר משלושה חודשים, ובקרוב אני אחזור לשלוח את הסרט לפסטיבלים בחו״ל ובארץ בעזרת השם בלי נדר".

והחיבור שלך עם השחקן רועי אסף, איך הוא התחיל ?

"במהלך כתיבת התסריט של הסרט הרגשתי שאני מאוד רוצה שהוא ישחק בסרט, הסרט הוא סיפור אישי כנה וכואב שלי, וידעתי שהוא יכול לספר את הסיפור שלי בצורה מדהימה, חשוב לציין שהסרט הוא אתגר בלתי רגיל מפני שיש בו רק שחקן אחד על עשר דקות של סרט, מה שאומר שאני חייב לייצר אמינות שיא, ולכן צריך שחקן מאוד מיוחד ומאוד יצירתי, שיוכל להחזיק את הצופים במתח רב, ושיגרום לצופים לרצות לראות את כל הסרט.
הרגשתי שרועי אסף יתאים בדיוק לסוג הסרט הזה, אבל גם ידעתי שהוא שחקן מאוד מבוקש, מאוד מוצלח ומאוד עסוק, הרבה אנשים אמרו לי שאין סיכוי שהוא יסכים, אבל בלב ידעתי שהוא יסכים, האמונה שלי הוליכה אותי קדימה, וידעתי מההתחלה שהוא ישחק בסרט שלי, החיבור בנינו התחיל כשהתקשרתי אליו ושוחחנו בנייד, לאחר מכן התכתבנו קצת במיילים, מפה לשם הגענו לשיחה שבה הוא אמר לי שזה לא מסתדר לו ושיהיה לי המון בהצלחה עם הסרט,
אני זוכר את זה כאילו שזה היה אתמול, השיחה נותקה, ישבתי על המיטה בדירה הישנה שלי, ודיברתי עם הקדוש ברוך הוא, ואמרתי לו 'אבא, הסרט הזה בשבילך, בבקשה תעשה שאני אתקשר אליו עכשיו והוא יסכים לשחק אצלי בסרט', אחרי דקה התקשרתי לרועי, אמרתי לו שחבל שהוא לא יהיה בסרט, ואז הוא אמר לי 'אתה יודע מה? תשלח לי את התסריט', ומפה כל השאר היסטוריה. אני כל כך שמח מהתוצאה הסופית של הסרט וחשוב לי מאוד שידעו שאני מאמין שהכל זה לטובה, וכל מה שאנחנו עוברים אנחנו צריכים לעבור"

מה התגובות שאתה מקבל מאנשים על הסרט?

״התגובות מדהימות, הרבה אנשים מזדהים עם הסרט, הרבה אנשים התחברו לסרט ממש, ויש כאלה שסיפרו לי שהם בכו בו, זה כל כך מרגש אותי לראות שהסרט נוגע בכל כך הרבה אנשים".
על מה אתה עובד בימים אלה?
״כרגע אני עובד על סדרת טלוויזה שבעתיד תעבור עיבוד גם לסרט קולנוע באורך מלא בעזרת השם בלי נדר."

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר