נברך לחיים

הושע (שועי) רוטשטיין סיים בהצלחה את מבחן קורס החובשים של מד"א - והציל חיים באותו היום

פורסם בתאריך: 23.8.21 07:55

-->

לפני כשבוע, סיים יהושע (שועי) רוטשטיין את המבחן המסכם בקורס החובשים של מד"א – בציון  100 עגול. בסיום המבחן, הגיע אל תחנת רכבת ההגנה בתל אביב כדי לחזור לביתו ברחובות, כששמע בכריזת על צורך מידי באיש רפואה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


החניך הטרי של קורס החובשים הגיע תוך שניות ספורות למוקד האירוע – וזיהה גבר כבן 57, שוכב ברציף מחוסר הכרה ללא דופק ונשימה. יהושע, לצד רופאה שגם הגיעה למקום, החלו לבצע פעולות החייאה מאומצות, תוך שימוש במכשיר מפעם (דפיברילטור) שמוצב באופן קבוע בתחנת הרכבת. דקות ספורות לאחר מכן, כונני מד"א רכובים על אופנועים הגיעו למקום יחד עם אמבולנס וניידת טיפול נמרץ. בזכות מכות החשמל והטיפול המהיר של יהושע וצוותי מד"א – חייו של איגור קירקופולו ניצלו וליבו שב לפעום.

קירקופולו, תושב נתניה, פונה לצנתור והמשך טיפול בבית החולים איכילוב, כשהוא בהכרה וסובל מאירוע לבבי. השניים נפגשו באיחוד מרגש, במסגרתו הודה קירקופולו ליהושע על המקצועית אשר הצילה את חייו.

איגור קירקופולו, אשר חייו ניצלו, סיפר לאחר המפגש: "אני כבר מרגיש בסדר ומתאושש. אני רוצה להודות למד"א וליהושע שהציל את החיים שלי, מה שעשיתי בשבילי זה ממש מרגש. עד השנה שעברה עבדתי כאחראי תחזוקה במפעל – והייתי בין היתר אחראי לתחזוקת מכשירי המפעם. כיום אני מבין על בשרי את החשיבות של המכשיר הזה – שפשוט מציל חיים".

יהושע (שועי) רוטשטיין, חניך קורס חובשים, הוסיף בהתרגשות: "לאחר המבחן בתחנת מד"א הייתי בדרכי חזרה הביתה וחיכיתי לרכבת בתחנת ההגנה בת"א. פתאום קראו בכריזה לעזרה רפואית ורצתי למקום. הבנתי מיד שכל שניה קובעת והתחלתי בפעולות החייאה, תוך עיסויים ושימוש במפעם, בדיוק כמו שלמדנו. אני שמח מאוד שהצלחתי לעזור ולהציל חיים בזכות הידע שרכשתי במד"א. התרגשתי מאוד לראות את איגור שרק לפני שבוע היה בין החיים למוות עומד כאן לצידי עם משפחתו כשהוא מחייך ובריא – וזה שווה את הכל".

אלי בין, מנכ"ל מד"א: " יהושע למרות הכשרתו הטרייה, העניק טיפול רפואי מהיר ומקצועי והציל חיים כבר ביומו הראשון בשטח תוך שימוש במכשיר מפעם. אנו נתקלים שוב ושוב במקרים רבים בהם מכת החשמל היא הגורם המכריע בדרך להצלת החיים ובלעדיו – היו טרגדיות רבות. מד"א לקח על עצמו את הנגשת המכשירים ברשות הרבים ופועל להגדלה מתמדת של מספרם במרחב הציבורי במטרה להציל חיים בכל מקום ובכל שעה."

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר