נטיעת עצי הזית בפארק גבעת האהבה
נטיעת עצי הזית בפארק גבעת האהבה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה: עצים ניטעו בפארק גבעת האהבה לזכר הנספים

לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה עיריית רחובות בחרה להנציח את זכר הנספים בנטיעת עצי זית בנוכחות ניצולים בני העיר

פורסם בתאריך: 5.4.21 08:11

-->

בטקס מרגש הונצח אתמול (ראשון) ברחובות זכר הנספים בשואה, באמצעות נטיעת עצי זית בפארק גבעת האהבה בעיר.

מרכז השלטון המקומי והעמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה יצאו ביוזמה לפרויקט ההנצחה "שישה מיליון עצים לשישה מיליון לבבות". מטרת הפרויקט היא לטעת את העצים בתוך המרקם העירוני – ברחובות, בגנים – וכך כל עובר ושב ייחשף למיזם ההנצחה.

עיריית רחובות היא בין הערים הראשונות בישראל אשר מיישמת את היוזמה. בטקס השתתפו ניצולי שואה בני העיר, ראש העיר רחמים מלול, סגנו מחזיק תיק חזות העיר עו"ד יניב מרקוביץ', מנכ"ל עיריית רחובות דורון מילברג, מנהלת אגף גנים ונוף אפרת דסקלו, אבישי שרעבי, ונציגי העמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה. שרגא, ניצול אושוויץ שהשתתף בטקס, סיפר לנוכחים בקצרה את סיפורו כניצול הסלקציות של מנגלה וכיחיד ששרד ממשפחתו בשואה. לאחר מכן פנו הנוכחים לנטיעת עצי הזית במקום.

נטיעת עצי הזית בפארק גבעת האהבה

נטיעת עצי הזית בפארק גבעת האהבה

 

ראש העיר רחמים מלול אמר במהלך הטקס: "נמצאים איתנו מעט אנשים, משום שניצולי השואה במדינה הולכים ומתמעטים מיום ליום ומשנה לשנה. כל אחד מכם הוא נס בפני עצמו. אנו מאחלים לכולכם בריאות ואריכות ימים. ניצול שואה שבלבו חרוטות הזוועות והזיכרונות צריך כוחות נפש גדולים כדי להמשיך קדימה, וזה פלא. ניצולי השואה שמגדלים דור שני, שלישי ורביעי והקימו מדינה לתפארת הם פלא גדול עוד יותר. ניצולי השואה היו שותפים להקמת המדינה, שקמה בזכותם. לנו יש אחריות גדולה לפקוח עין ולסייע לצרכי הניצולים ששרדו. אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם העמותה לעזרה מיידית לניצולי השואה ועל יוזמת מרכז השלטון המקומי לנטיעת העצים בכל רחבי הארץ".

מלול פנה בדבריו לניצולי השואה ואמר: "כפי שאתם צמחתם ושגשגתם במהלך החיים שאחרי השואה, כך העצים שניטע היום יצמחו וישגשגו. אנו נטפח אותם והדורות הבאים יגיעו לכאן, יראו את העצים וישבו בצילם. כך ננציח בדרך נוספת את זיכרון השואה".

סגן ראש העיר, מחזיק תיק חזות העיר, עו"ד יניב מרקוביץ': "זוהי יוזמה חשובה וערכית שהצטרפנו אליה מיידית. אנו מחויבים להנצחת זיכרון השואה ונספי השואה. אין מתאימה יותר מנטיעת עצים אשר מכה שורשים לדורות הבאים ומבטיחה את זיכרון הנצח של מי שנספו בשואה. מדובר בהנצחה יום יומית בשל העובדה שהפארק משמש משפחות על ילדיהן באופן קבוע".

מרב, נציגת העמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה: "כתושבת רחובות וכבת לניצולי שואה אני מתרגשת לדעת שיש כאן עץ גם על שם סבא שלי, שנספה בשואה. מבחינתי זה אומר שהוא הכה שורשים בארץ וילדים יגיעו לכאן ויראו את ההנצחה ואת זיכרון השואה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר