גן המייסדים (צילום: גיא שמואלי)
גן המייסדים (צילום: גיא שמואלי)

אחד מסמלי רחובות מתחדש: גן המייסדים יעבור מתיחת פנים ענקית

עיריית רחובות החלה בעבודות נרחבות לחידוש אחד מהסמלים העירוניים הגדולים ביותר בעיר: גן המייסדים. הפארק הוותיק יעבור תהליך של שיפוץ והנגשה

פורסם בתאריך: 21.2.21 10:40

-->

עיריית רחובות, באמצעות אגף גנים ונוף והחברה לפיתוח רחובות, תחדש את אחד מהסמלים העירוניים הגדולים ביותר – גן המייסדים. הפארק הוותיק שוכן בלב העיר, על רחוב הרצל, מול מתחם השוק העירוני ובסמוך למתחם העירייה. זהו אחד מהמתחמים הוותיקים ביותר מימי ראשית המושבה רחובות, ואין תושב שאינו מכיר את הגן, בין אם מימים עברו או בשל האירועים הגדולים שנערכים בו במשך כל ימות השנה: הבמה המרכזית של יום העצמאות, הפנינג פורים, טקסים, מימונה ומופעים עירוניים שונים.

גן המייסדים ממוקם היכן שעבר הוואדי שחצה את המושבה. בראשית ניטעו במקום עצי אקליפטוס והמקום שימש מקום התכנסות לעדר המושבה עם צאתו למרעה ובשובו, וכן "גן הירק" של המושבה. ילדי המושבה נטעו במקום פיקוסים בט"ו בשבט תרצ"ו, 1936.

גן המייסדים בימים עברו (צילום: באדיבות עיריית רחובות)

גן המייסדים בימים עברו (צילום: באדיבות עיריית רחובות)

 

עם הזמן הפך המקום לגן הציבורי של המושבה – גן המייסדים. בתחילת שנות השלושים הוקצה שטח נוסף ומיוחד לאגודת "מכבי יהודה", ובמקום הוסדר מגרש התעמלות. מאוחר יותר בנתה האגודה את 'בית מכבי' ובו אולם ספורט. הגג השטוח של חלק מהמבנה שימש כבמה בעת אירועים ספורטיביים וחגיגיים. כעבור מספר שנים נבנתה ליד 'בית מכבי' בריכת השחייה של האגודה. המגרש היווה מרכז לאלפי משתתפים מהארץ ומחו"ל בענפי ספורט שונים: אתלטיקה קלה, כדורגל, כדוריד, כדור סל, שחייה ועוד.

עם השנים הפך המקום לשטח ירוק ולמקום התכנסות לאירועים עירוניים ומופעי ענק. כעת, לאחר עבודת תכנון ארוכה והכנה אינטנסיבית בחודשים האחרונים, כל פינה בגן תעבור חידוש והמקום יעבור הנגשה מלאה לטובת אנשים עם מוגבלויות.

חגיגות העצמאות ברחובות

חגיגות העצמאות בגן המייסדים

 

מטרת העירייה הינה להעניק לתושבים מקום בילוי נוסף בחיי היומיום, שטח ירוק של שעשועים ופנאי בתוך העיר, ולהפוך את המקום לאבן שואבת לתושבים, הורים וילדים במשך כל ימות השנה, ולא רק בעת אירוע או מופע. במסגרת תהליך חידוש הגן כל שטחי הגינון במקום יחודשו והשבילים ישופצו מחדש.

במקום קיים כעת מתחם משחקים אחד. במסגרת העבודות יתווספו למקום מספר מתחמי שעשועים אשר יעניקו מענה לכמה גילאים, ויהפכו את המקום למקום בילוי לילדים במשך כל ימות השנה: הקמת מתחם פעילות ואתגר ייחודי מסוג "נינג'ה" בגודל של 400 מ"ר, מתחמי משחק לפעוטות ובוגרים, כולל מתקנים נגישים לילדים עם מוגבלויות, שטח הגן המרכזי ינוצל להקמת מרחב החלקה גדול על גלגיליות וסקייטים, שטח אחר ינוצל להקמת מתחם בימבות לפעוטות, מתחם מגודר במקום ינוצל להקמת מתחם משחק "מיניפיץ'" המיועד למשחק לילדים קטנים, ומתחם נוסף ינוצל להקמת מתחם משחק קוביות טיפוס לילדים.

משך העבודות הצפוי מוערך במספר חודשים. שטח הגן ימשיך להיות פעיל בזמן העבודות במקום, אולם במסגרתן ייסגרו קטעים בגן לפי הודעה מוקדמת.

ראש העיר רחמים מלול: "גן המייסדים הוא סמל עירוני גדול ולב ליבה של העיר רחובות. החלטנו להשקיע בו ולחדש אותו מתוך מטרה להפוך אותו לפארק בילויים, שעשועים ופנאי במשך כל ימות השנה, ולא רק באירועים מיוחדים, לרווחת התושבים הצעירים והמבוגרים כאחד. הדבר חשוב שבעתיים במיוחד בתקופה זו של התמודדות עם נגיף הקורונה והצורך בשטחים ירוקים. עבודת התכנון וההכנה יחד עם הל"ר נמשכה זמן רב, והיא ממזגת לתוכה הוספת מתחמים מגוונים שיענו על כל צורך יהפכו את המתחם לאטרקטיבי במיוחד, וימשכו למקום משפחות רבות. נמשיך בעבודות החידוש של הגנים בכל העיר".

עו"ד יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר: "בחודשים האחרונים, ודווקא בתקופת הקורונה, הפכו השטחים הירוקים לחשובים שבעתיים. אנו פועלים כעת במספר פרויקטים גדולים ברחבי העיר לחידוש ופיתוח וגן המייסדים, בו אנו מתחילים לעבוד השבוע, הוא אחד מהם. המטרה שלנו היא להפוך את הגן המחודש למוקד משיכה משמעותי לכל המשפחה. השקענו מחשבה רבה בבחירת המתחמים החדשים שנציב בו, ואין לי ספק שהם ישרתו תושבים בכל גיל".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה וחרפה .השכונות ללא ניקוז .שלוליות ענק ברחבי העיר אשפה ברחובות ואותם מענין גן המיסדים.

  2. סמדר

    ראש עיריית רחובות אדם ישר והגון מאוד!! מאוד מאוד מעריכים על כך ואוהבים אותך מאוד!

  3. סמדר ת

    ראש עיריית רחובות אדם ישר והגון מאוד!! מאוד מאוד מעריכים על כך ואוהבים אותך מאוד! תודה לך על הכל

  4. תושבת

    כולהכבוד לכם.אבל לא לשכוח את השכונות.שמתקנים מוזנחים הצמחיה מוזנחת והפחים עולים על גתותהם.תודה

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר