גולן ביטון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
גולן ביטון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

"עד כאן להתנהלות היהירה והמזלזלת של החברה למתנסים בעיר רחובות"

גולן ביטון, יו"ר ועד עובדי חוויות רחובות ומנהל מתנס קרית משה, במתקפה חסרת תקדים על החברה למתנסים ועל מנהל מחוז המרכז שלה: "אתם פשוט מנותקים מהעיר רחובות ומהמציאות"

פורסם בתאריך: 13.9.17 12:46

-->

גולן ביטון, יו"ר ועד עובדי חוויות רחובות המשמש גם כמנהל חוויות קרית משה, מנהל תחום הנוער ומנהל פרויקט קיץ פתוח ברשת, שלח אתמול (שלישי) מכתב חריג בחריפותו למוטי עבו, מנהל מחוז המרכז בחברה למתנסים.

במכתב מציין ביטון: "שלום מוטי, היום הגעת לדיון דחוף עם מנהלי רשת חוויות רחובות של עיריית רחובות בנושא עדכון סטאטוס ממלא מקום מנכ"ל חוויות רחובות, עד למועד שייבחר מנכ״ל באופן קבוע. בראשית דבריי אני מודיע לך כיו"ר וועד עובדי רשת חוויות רחובות – עד כאן להתנהלות היהירה והמזלזלת של החברה למתנסים בעיר רחובות כלפי עובדי הרשת. לעובדי רשת חוויות רחובות יש ממלא מקום אחד וכתובת אחת – סמנכ״ל חוויות צביקה מדהלה. כלל עובדי חוויות רחובות בהובלת צביקה מדהלה, בכוחות מאוחדים, ימשיכו להוביל את הרשת בכל אתגר ואתגר.

בפגישה עם יניב מרקוביץ, יו"ר הרשת והמשנה לראש עיריית רחובות, הוא הציג את צביקה מדהלה כממלא מקום עם כל הסמכויות של מנכ"ל הרשת וככתובת לעובדי למנהלי חוויות. ואתה, עם סיום דבריו של יניב, הצגת את ניצן אביב הסגן שלך כמי שאמור לשמש כתובת למנהלי הרשת בכל דבר ודבר, וכמי שאמור להיות באופן פיזי בהנהלת חוויות בתקופת הביניים עד שיבחר מנכ״ל קבוע לרשת חוויות. התעלמת באופן יהיר ובלתי מתקבל על הדעת מההצהרה של יניב מרקוביץ והוספת ואמרת שאתם, החברה למתנסים, אחראים על תהליך המיון לאיתור מנכ״ל דרך מגוון מסלולי בחירה ומיון שכמובן שמורים רק לחברה למתנסים בבלעדיות (כנראה בדומה לקורס טייס ייחודי של חברת המתנסים). בסופו של תהליך אתם החברה למתנסים תמליצו להנהלת חוויות על המועמדים שלעניות דעתכם מתאימים וראויים להוביל את רשת חוויות על פי הסטנדרטים הייחודים שלכם. ניצן אביב הסגן שלך חידד ואמר שאולי תיבחר מנכ"לית, אולי מנכ״ל.

יניב מרקוביץ וגולן ביטון

יניב מרקוביץ וגולן ביטון

 

דבריך גרמו לרגע לבלבול בקרב מנהלי המתנסים: מי ממלא המקום בתקופת הביניים? יותר מכך, אתה זלזלת באופן בוטה בכלל עובדי חוויות רחובות בכך שפסלת והתעלמת מהיכולת, המקצועיות והניסיון העשיר של צביקה מדהלה כסמנכ״ל חוויות, שיכול לתת מענה הולם כממלא מקום בלעדי למנכל הרשת עבור מנהלי חוויות וכלל העובדים. יתרה מכך, רמזת לא פעם ולא פעמיים במהלך השיחה לגבי אי שביעות רצונך מהעבודה הקהילתית שקיימת ברשת חוויות בהובלת המנכ"ל היוצא עדי דויטש וכלל עובדי חוויות. לידיעתך, לפני החברה למתנסים העיר רחובות ידעה לתת שירות קהילתי לתושבי העיר רחובות, ובטח שתדע לתת שירות קהילתי הולם ונכון לתושבי העיר רחובות אחרי הפרידה מהחברה למתנסים.

עוד אמרת במהלך השיחה שהחברה למתנסים אחראית על התחום המקצועי ברשת חוויות רחובות ומובילה מגוון תוכניות לרווחת הקהילה. האמת, זה היה די מצחיק ואפילו מעליב. תזכיר לי מתי בפעם האחרונה בכלל קיימתם ביקור באחד ממתנסי חוויות (חוץ משוויץ המדע), למשל בקרית משה, כפר גבירול, שכונת אושיות? דווקא בשכונות שבמצב סוציואקונומי מאתגר ושונה מכל מקום אחר בארץ, עם עולים חדשים, תושבים ותיקים לצד חדשים. מתי העברתם בשנים האחרונות תקציב קהילתי לאותן שכונות מאתגרות לצמצום פערים חברתיים? רק בזכות התקציב של עיריית רחובות בהובלת ראש העיר רחמים מלול, אותן שכונות זוכות למבנים ראויים הכוללים פעילות תוכן עשירה בסבסוד העירייה. מתי בפעם האחרונה הזמנתם את כלל עובדי חוויות רחובות לכנס מקצועי או חברתי? מתי בפעם האחרונה שאלתם את עצמכם למה יש פערי שכר גדולים בין מנהלי המתנסים בחוויות לבין עובדי החברה למתנסים? מתי אתה או מנכ"ל החברה למתנסים הגעתם לפגישה או סיור במתנסים, או הכרתם את המנהלים והעובדים בשטח?

אזכיר לך: לפני שנתיים באתם עם שר החינוך בנט למתנס חוויות קרית משה במסגרת פרויקט ״אחד משלנו״, לנאומים ותמונות עם התושבים. ביום למחרת אפילו תודה או רמז לתודה לא אמרתם, לא למנהל המתנס המארח ובטח שלא להנהלת חוויות. אתם פשוט מנותקים מלמעלה מ-1,000 עובדי חוויות ואתם מנותקים מאלפי לקוחות חוויות. אתם פשוט מנותקים מהעיר רחובות ומהמציאות. אבל אתם כן יודעים ביום בהיר אחד להנחית לנו נציג (ניצן אביב) של החברה למתנסים, שלא מכיר אחוז אחד מהנעשה בחוויות רחובות. אתם תוך שניות מביאים אותו רק מתוך אינטרס אישי שלכם, לא מתוך אינטרס לדאוג לרווחת תושבי העיר רחובות. הקשר היחידי שיש לניצן אביב לעיר רחובות, כפי שאמר בשיחה, שבעבר הוא התגורר בעיר ושיחק כדוריד בהפועל רחובות, אבל זה היה לפני שנים. ואני מזכיר לו שאמא שלו לפני המון שנים הייתה הספרנית הראשונה בקרית משה. כבר למעלה מ-15 שנים ניצן עובד ברמת השרון ומתגורר בבאר יעקב. אז אני שוב שואל איזו אחיזה יש לו בעיר רחובות או יכולת לתרום לעובדי חוויות בתקופה זו? איזו יכולת יש לו לתרום לתושבי העיר?

רשת חוויות רחובות התפתחה עם העיר רחובות ונסחפה לתוך מעגל העשייה המדהים ברמה העירונית עם הניצחון ההיסטורי של ראש העיר רחמים מלול (ראש העיר המזרחי הראשון בעיר רחובות וגם ראש העיר הראשון שחובש כיפה) שיפץ את תקרת הזכוכית למרות אמירות גזעניות ופסילת אדם לפני שבכלל הכירו אותו ואת היכולות שלו. לצערי המציאות היום בהתנהלות חברת המתנסים כלפי עובדי חוויות רחובות היא זלזול במי שלא דומה לכם או קצת שונה מכם והיא גזענית לכל דבר. נתון מעניין: לעולם לא היה מנכ״ל מזרחי ברשת חוויות בעיר רחובות.

גולן ביטון

גולן ביטון

 

יש לציין הישג מדהים: מתקציב של 40 מיליון שקלים הגענו כיום לתקציב של למעלה מ-100 מיליון שקלים. זה בזכות העשייה של הנהלת חוויות בראשות יניב מרקוביץ וראש העיר רחמים מלול. בכמה תקציב החברה למתנסים הייתה שותפה? אפס שקלים. רק בלוגואים על גבי שלטים חשוב לכם להופיע (לשמחתי כבר במתנס החדש – שוויץ רחובות החדשה – הנהלת חוויות והעיר לא אפשרו ללוגו החברה למתנסים להתנוסס. עירית רחובות והנהלת חוויות אמרו במילים פשוטות עד כאן, הנטל והאתגר הכספי ברובו המוחלט של עיריית רחובות ולא ייתכן שחברת המתנסים שמעבירה תקציב רק לשכר מנכ״ל ולמנהל מתנס תקבע את סדר היום בחוויות רחובות. לעומת למעלה מ-100 מיליון שקלים תקציב זו טיפה בים. יש לכם תקציבי עתק לפעילות קהילתית, אך העיר רחובות במשך שנים לא זכתה בתקציב פעילות לרווחת המתנסים, במיוחד אותם מתנסים בשכונות שכן זקוקות לחיזוקי תקציב.

לסיכום מוטי, ניצן אביב יכול בשמחה להגיע לעיר רחובות לימי עיון ביחד איתך וללמוד פעם אחת מכל מנהלי הרשת מהי עבודה קהילתית בכל שכונה ושכונה. פעם נוספת אתם יכולים גם ללמוד מצביקה מדהלה שיעור בעבודה קהילתית מאתגרת, למשל מול ועדי שכונות ופעילים קהילתיים (כחלק מתפקידו כסמנכ"ל ניהל את כל שלוחות הרשת בשכונות. בנוסף אתם יכולים גם ללמוד מהעיר רחובות בהובלת ראש העיר רחמים מלול על פעילות ואירועים מובילים ברמה הארצית שקיימים בעיר, למשל פסטיבל הפסלים. והדבר החשוב ביותר – אתם מוזמנים ללמוד מהעיר רחובות על ״ואהבת לרעך כמוך״, על צניעות וכיבוד האחר בלי לשפוט אדם בדעות קדומות".

גולן ביטון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

גולן ביטון (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

 

מהחברה למתנ"סים הארצית נמסר בתגובה: "טענותיו של מר ביטון חסרות אחיזה במציאות ואנו מצרים על הליבוי והשיסוי בדבריו, דבר שאין בו מין הקהילתיות, המנהיגות או רווחת התושבים. נדגיש שבמועמדים לניהול ברחובות ישנם מנהלים איכותיים מכל העדות. אלו יועמדו לבחירת הרשות, ללא משוא פנים לטובת מועמד זה או אחר, כפי שמבקש מר ביטון לעשות, מה שאינו ראוי ואף אינו חוקי. נדגיש שהמועמדים המוגשים לבחירת הרשות נבחרים לפי כישוריהם ולא מוצאם, עוברים מיון והכשרה, והם המיטב שבמיטב בכל הנוגע לניהול קהילתי. החברה למתנסים גאה לעמוד בראש הטבלה בכל הנוגע לגיוון תעסוקתי. גיוון זה קיים גם בקרב המנהלים עצמם וגם בהנהלה הבכירה של הארגון שרובה מגיע מקרב יוצאי המזרח, ובינהם גם מנהל המחוז מר מוטי עבו בו משתלח מר ביטון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר