רוכב אופניים (צילום אילוסטרציה)
רוכב אופניים (צילום אילוסטרציה)

בדרך לרשת אדירה של שבילי אופניים ברחובות: טיוטת תוכנית האב הוצגה בכנס שני לשיתוף הציבור

כנס שני לשיתוף הציבור בנושא תוכנית האב לשבילי אופניים ברחובות נערך באמצעות הזום. החזון: רשת שבילים עתידית שתכלול כ-150 ק"מ

פורסם בתאריך: 29.1.21 10:19

-->

בשנה שעברה החלה בעיריית רחובות עבודה על תכנית אב לשבילי אופניים בעיר, שבמסגרתה נערך גם מפגש ציבור ראשון בנושא, על מנת לגבש את עיקרי התכנית. השבוע נערך מפגש ציבור שני, שבו השתתפו בזום כ-100 איש – פי שלושה מהמפגש הראשון.

את הכנס המקוון הובילו ראש העיר רחמים מלול וסגנו, מחזיק תיק חזות העיר יניב מרקוביץ', והשתתפו בו גם חברי מועצת העיר איטל בציר אלשיך מחזיקת תיק פיתוח בר קיימא, ואבי קינד מחזיק תיק התחבורה.

ראש העיר רחמים מלול: "בשנה האחרונה עמלנו על תוכנית אב מקיפה לשבילי אופניים בעיר, לאחר שעיבדנו את רצון התושבים, יחד עם תנאי השטח והתכנון. המטרה שלנו היא ליצור רשת מתוכננת היטב לאורך ולרוחב העיר, שתהיה נוחה לתושבים על מנת להגיע ממקום למקום".

סגן ראש העיר, מחזיק תיק חזות העיר עו"ד יניב מרקוביץ': "הבטחתי בתחילת הקדנציה להתנהל בשקיפות מלאה מול התושבים ומספר המשתתפים בשיתוף הציבור מעידים בצורה הטובה ביותר על הרצון של התושבים להיות מעורבים בנעשה בעיר, ועל הצורך שלהם במערכת שבילי אופניים מקיפה. אני משוכנע שהתכנית תאושר בקרוב במועצת העיר ותקבל תיעדוף גם בכל הקשור לביצוע בתקציב העירוני. אין לי ספק כי בתוך כמה שנים רחובות תדביק את הפער ביחס לערים אחרות ותהיה למובילה בתחום התשתיות לרוכבים".

תכנית האב זיהתה את הפוטנציאל הרב שיש לרחובות כעיר שבה אופניים הם גורם תחבורתי מרכזי בדומה לערים מתקדמות בעולם. פוטנציאל זה נובע בין היתר בשל הטופוגרפיה מישורית, הקומפקטיות העירונית, גריד הרחובות, יחס גבוה של תושבים המועסקים בעיר, אחוז הסטודנטים הגבוה בעיר ועוד. בהתאם לכך, מציעה התכנית חזון בו האופניים הינם אמצעי תחבורה משמעותי בעיר המהווה כ-10% מכלל הנסועה בעיר. לצורך כך מתווה התכנית רשת שבילים עתידית שתכלול בשנת 2035 כ-150 ק"מ של שבילים תוך ביסוס תשתית משלימה הכוללת כ-150 מקבצי חניות ציבוריות ועמדות תיקון עצמאיות שעתידות להתפרש.

בשבועות הקרובים תתחיל העירייה, באמצעות הל"ר ,לסלול שבילי אופניים חדשים, וזאת לצד השבילים שנסללו בשנים האחרונות בעיר. כל אלה ביחד יהווה שלב מקדים לרשת עירונית מלאה שצפויה לשדרג מערכת התחבורה הדו-גלגלית בעיר ולגרום ליותר אנשים לעבור לשימוש באופניים. כל זאת בשיתוף פעולה מלא עם היחידה לתכנון אסטרטגי במינהל הנדסה, אגף התנועה ואגף התשתיות בעיריית רחובות.

פעילות זאת נעשית במסגרת תכנית "ברית ערים לאיכות הסביבה" של פורום ה-15, שמקדמת הוועדה העירונית לאיכות הסביבה ולקיימות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמית

    שבילי האןפניים בתוכנית ,זה מוצר עלוב של תוכנה המשבצת שבילי אופניים לפי סוגי הדרך לאורך הכבישים הקיימים, מבטיח תאונות והרג ילדים וקשישים , יש ברחובות הזדמנות לעשות שבילי אופניים שחלקם נפרד לגמרי מההכבישים דבר שיביא להגברת השימוש והבטיחות ,חבל ששכרו חברה חיצונית שלא טרחה ללמוד לעומק אצת המבנה היחודי של רחובו

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר