גלי ניצן
גלי ניצן

גם ספרים דיגיטליים אפשר להשכיר

תושבת רחובות עומדת מאחורי מיזם חדשני וחסכוני לקריאת ספרים דיגיטליים בהשכרה, ממש כמו בספרייה

פורסם בתאריך: 5.6.17 11:29

-->

לפני מספר חודשים עלתה לאוויר הספרייה הדיגיטלית Bookly , המאפשרת לכם לשכור ספר במקום לרכוש אותו, ממש כמו בספריה אמיתית. הטכנולוגיה החדשנית של בוקלי תאפשר לכם זמן השאלה לחודש, ובמידת הצורך תוכלו להאריך את זמן ההשאלה ל-14 ימים נוספים ללא תשלום נוסף.
מי שעומדת מאחורי המיזם המתבקש הזה היא גלי ניצן, תושבת רחובות, יזמית ובעלת בלוג ספרים. "כולם מכירים את חוויית הילדות של הספרייה, שבה אנחנו מטיילים בין מאגר של ספרים ונהנים מחוויית הקריאה. זה מה שרציתי לתת באמצעות המיזם החדש", היא אומרת, "חוויה לצד מחיר משתלם שלא פוגע בסופרים ובהוצאות לאור, כי אנחנו מציעים את דרך האמצע. המטרה של המיזם היא לעודד אנשים לקרוא יותר מבלי לחשוב על התשלום. יש לנו גם כל מיני גימיקים כיפיים ובלעדיים. לדוגמה: רק אצלנו תוכלו להחליף ספר ללא עלות ישירות מהאתר ולהתייעץ בצא'ט לייב עם הספרנית הדיגיטלית שלנו, על איזה ספר כדאי לקחת".
בארץ שלנו יש ביקוש לספרים דיגיטליים?
"30 אלף ספרים דיגיטליים יורדים בחודש לאפליקציות השונות. בארצות הברית כבר 60 אחוז מהקוראים עברו לקרוא ספרים דיגיטליים, ובישראל 60 אחוז קוראים באפליקצייתHelicon books , שבה נקראים גם ספרי Bookly. בשנים האחרונות ישנה מגמה חדשה של קוראים שעוברים לקריאה בסמארטפון או בטאבלט. היתרונות הם גדולים: מיד אחרי הרכישה הספר יורד לאפליקציה בלי לחכות בתור או לחפש חניה, הספרים הדיגיטליים תמיד זמינים ללא הגבלה 24 שעות ביממה והמחיר אוטומטית מוזל כי אין עלויות של דפוס. המזים החדש מאפשר לקרוא פי שניים ספרים ולחסוך כסף כך שזה יותר משתלם. כיום מחיר הספרים הדיגיטליים נע בין 32 ל-48 שקלים. למרות שזה חצי מחיר לעומת הספרים המודפסים, רבים מהקוראים מחפשים איך לקרוא יותר באותו התקציב ובדיוק לשם כך קם המיזם בבוקלי. לא צריך לחכות למבצעים והמחיר תמיד הכי משתלם בשוק".
איך התגובות של הקוראים?
"אנחנו מקבלים מהקוראים פידבקים נפלאים על כך שהאתר נותן 100 אחוז אחריות. אגב, אם קראת עד 15 אחוז מהספר ולא אהבת תוכל להחליף אותו ישירות מהאתר ללא עלות. זה מאפשר לקוראים להתנסות בספרים חדשים בלי לפחד. מקסימום מחליפים. זה עוד חסכון. הרי כמה פעמים קרה לכם שלקחתם ספר ואז הוא ישב וצבר אבק כי לא אהבתם אותו? אפרופו אבק, בספרים דיגיטליים לא צריך לדאוג לאכסון ואבק".
כמה עולה מנוי שכזה?
"יש מגוון אופציות וחבילות למימוש לתקופת זמן ספציפית או כמנוי חודשי. יש למשל חבילה של שלושה ספרים ב-54 שקלים ויש חבילה של 25 ספרים ב-450 שקלים. חשוב לי שאנשים ידעו שחלק מהכנסות האתר גם נתרמות למשפחות מעוטות יכולת, ככה שאתם גם נהנים מספרים וגם תורמים חזרה לחברה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר