תאונת הדרכים הקטלנית (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
תאונת דרכים (צילום אילוסטרציה: תיעוד מבצעי מד"א)

חצי מיליון שקלים לנפגעת תאונה בנס ציונה

21 שנה לאחר שנפגעה בתאונת דרכים בהיותה בת 9, תקבל צעירה בת 30 פיצוי של כ-570 אלף שקל

פורסם בתאריך: 11.9.17 07:17

-->

סיפור פגיעת רכב בילדה בת 9 שחצתה במעבר חציה לפני 21 שנים הסתיים עתה בבית משפט השלום בהרצליה, שחייב את הנהגת הפוגעת וחברות הביטוח אבנר והפניקס לשלם ל"ילדה", שכיום היא כבר בת 30, פיצויים בסך כ-570 אלף שקל.

התאונה אירעה בשנת 1996 בנס ציונה, כאשר הילדה חצתה כביש במעבר חצייה ומכונית פגעה בה. היא הובהלה לבית החולים קפלן ברחובות, שם אובחנו אצלה שברים רבים וכוויות בכל חלקי גופה. התביעה הוגשה רק בשנת 2013 על ידי הצעירה והוריה, באמצעות משרד עו"ד פרויליך – פרחי,  כאשר המחלוקת בין הצדדים הייתה על גובה הפיצוי המגיע לתובעת.

בגיל 25 התלוננה הצעירה, אשר שירתה בצבא שירות מלא בפרופיל נמוך בשל התאונה שעברה, על כאבים בברכיים ותחושת חוסר יציבות. מומחה של בית המשפט שבדק אותה לא מצא אצלה מגבלות בתנועה וציין כי היא הולכת ללא צליעה. יחד עם זאת קבע המומחה כי נותרה לה נכות של 10 אחוז. מומחה בתחום הפלסטיקה קבע כי בשל צלקות שיש לה נכותה היא בשיעור של 15 אחוז ובשקלול  נקבע כי הנכות הרפואית שלה עומדת על 23.05 אחוז.

לטענת עורכי דינה, הנכות התפקודית שלה גבוהה הרבה יותר, שכן הצלקות שנותרו לה והעיוות של עצמות השוק גורמים לה לכאבים, לפגיעה בדימוי העצמי ולבושה, עקב העיוות המכוער. כמו כן נטען כי התובעת סובלת ממגבלות פיזיות המפריעות לה בחיי היומיום וכי היא "נמנעת מלבוש קצר על מנת שלא לחשוף את הצלקות".

השופטת אירית מני-גור כתבה בפסק הדין כי התרשמה מעדותה של התובעת וקבעה כי נכותה התפקודית שווה ל-15 אחוז מתוך 23 אחוזי הנכות הרפואית. עוד קיבלה השופטת את הטענה כי מחמת המום שנותר לה בחרה התובעת בעבודות הקלות לה יותר, והוסיפה כי "אלמלא מומה, יכולה הייתה לעבוד בעבודות נוספות המצריכות מאמץ פיזי ועמידה ממושכת, ולהגדיל את שכרה".

בסיכומו של דבר, לאחר בחינת היבטים נוספים, נקבע כי היא תקבל כ-570 אלף שקלים ואמה תקבל  פיצוי של כ-15 אלף שקלים.

עורך הדין אריאל פרויליך

עורך הדין אריאל פרויליך

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר