תחת מגבלות הקורונה: כל אירועי יום הזיכרון לשואה ברחובות

יום הזיכרון לשואה ולגבורה תש"ף ברחובות: טקס הזיכרון יועבר בפייסבוק, במערכת החינוך יעבירו מפגשי זום מותאמי גיל עם תכנים רלוונטיים לתלמידים. לכל האירועים:

פורסם בתאריך: 20.4.20 17:50

-->

בצל משבר הקורונה והנחיות משרד הבריאות, הטקס העירוני המרכזי של רחובות לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה תש"ף צולם מראש תוך הקפדה על כל ההנחיות והכללים.

הטקס ישודר הערב לתושבי העיר, החל מהשעה 20:30 בעמודי הפייסבוק של עיריית רחובות והחברה העירונית רחובות, ובערוץ המקומי אפיק 98 ביס והוט בשעה 20:00.

בטקס, בעריכתו ובימויו של ז'אק זרביב, יישא דברים ראש העיר רחמים מלול, והוא יכלול דברי פתיחה מאת שלמה טולדו, קריאת יזכור מאת חנניה קורש וקריאת אל מלא רחמים מאת החזן הצבאי ליאור ניצן.

כמו כן, יכלול הטקס הדלקת נרות זיכרון וקריאת סיפור חייהם של שישה ניצולי שואה בהשתתפות חניכי בימת הנוער רחובות, אשר ילוו את הטקס גם בשירים בניהולו המוזיקלי של משה יוסף. הטקס ילווה בכתוביות.

ראש העיר רחמים מלול, מסר: "המצב הנוכחי לא ימנע מאיתנו מלציין את יום השואה והגבורה ולהתייחד עם זכרם של ששת המיליונים שנספו בשואה. האמצעים הטכנולוגיים מאפשרים לנו לזכור ביחד, לספר את סיפור השואה גם השנה, ולהביא את יום הזיכרון אל ביתם של התושבים. אני מזמין את כל תושבי העיר לצפות בטקס לציון היום הזה".

חבר המועצה עודד עמרם, מחזיק תיק התרבות, הוסיף: "טקס יום השואה והגבורה ייערך גם השנה, אך במתכונת אחרת. יצרנו טקס אשר מכבד את כל המגבלות וההנחיות ומעביר לתושבים את הזיכרון ואת התוכן – ואנו מזמינים אותם לצפות בו ולזכור ביחד – בבית".

גם במערכת החינוך יציינו מחר את יום השואה. באגף החינוך והנוער החליטו לציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בדרכים אחרות וחדשניות, בהתאם למגבלות הימים האלה: מפגשי זום מותאמי גיל עם תכנים רלוונטיים ומרתקים לתלמידים.

המסגרת המפגשים ניצולת שואה תקרא סיפור ילדים המותאם לגילם ותשיב על שאלות. "למה לנפתלי קוראים נפתלי", מאת אלונה פרנקל. כמו כן,  ניצול השואה תושב העיר צבי אבן בר יספר את סיפורו האישי. בנוסף, תתקיים שעת שיח תיאטרלי בהובלת יגאל פילר, המבוסס על הספר "האי ברחוב הציפורים" של אורי אורלב. מתאים לכיתות ד'-ו'.

מפגשים בזום יתקיימו גם עבור תלמידי החטיבות והתיכונים. במהלך יום השואה, יתקיימו חמישה מפגשים בשידור חי בזום עם ניצולי שואה רחובותיים. התלמידים יוזמנו לבחור מפגש ולהצטרף אליו בזום.

שעותמרצהנושא ההרצאהקבל היעד
08:45-09:30

 

סימה ליפקיןהקראת סיפור לגיל הרך: "למה לנפתלי קוראים נפתלי"א' – ג'
08:45-09:30צבי אבן חןמספר את סיפורו האישי בשואהד' – ו'
13:00-13:45חנה אדלרתספר את סיפורה האישיחט"ב
14:00-14:45שרגא קלוש סיפורו האישי והמרגש  מגיע לשיאו כאשר בגיל 13.5 הוא מגייע עם משפחתו מגטו מונקאטש לאושוויץ ושם בפעם האחרונה ראה את אמו, שתי אחיותיו . בסלקציה מוין לעבודה ושרד תוך כדי מעבר בן חמישה מחנות עבודה שונים.תיכון
15:00-15:45ציפורה גרשוןנולדה ב – 1937 ברומניה, חיה תחת המשטר הנאצי ברומניה חוותה את שנות ילדותה תחת רעב, השפלה ופחד.  ב –  1944 נכבשה רומניה ע"י הרוסים וכך ניצלה מהשמדה בטוחה.חט"ב +תיכון
16:00-16:45שרה ויינשטייןנולדה בשנת 1935, בזמן המלחמה היו תחת הכיבוש, בערב חיסול הגטו ברחה עם המשפחה ליערות, שם שרדה טבח של  מרבית משפחתה, המשך סיפורה נסוב על ההישרדות ביער בתקופת המלחמה.תיכון
16:00-16:45זהבה ויינשטייןדור שני לניצולי שואה. ממחיזה עשר דקות את אשר ארע לאמה בגטו ורשה. לאחר מכן, תמחיז את סיפור חייה כדור שני לניצולי שואה.תיכון

התלמידים גם יוזמנו לשמוע את סיפורו האישי של מחזיק תיק החינוך זהר בלום, דור שני לשואה, שיספר את סיפורו של אביו ז"ל ניצול השואה.

רחמים מלול, ראש העיר: "יום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא אחד הימים החשובים ביותר עבור העם היהודי. מלבד הטקס העירוני שנשדר באמצעות הפייסבוק, חשוב לנו לציין אותו גם במערכת החינוך העירונית כפי שהיינו עושים בימים רגילים. על אף שמערכת החינוך מושבתת, מצאנו את הדרך לציין את היום הזה בדרכים מקוריות וחדשניות, לשמר את הזיכרון ולהיפגש עם ניצולי שואה רחובותיים".

זהר בלום, מחזיק תיק החינוך: "מדי שנה אני נפגש עם תלמידים במהלך המסעות לפולין ובארץ ומספר את סיפורו האישי של אבי ז"ל, שהיה ניצול שואה. השנה יום השואה מזמן לנו מפגש אחר עם התלמידים ואנו מייחסים לו משמעות רבה".

אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך: "גם בשעת חירום חשוב לנו לחנך את הדור הבא ולציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. אינינו זונחים את הקהילתיות וחותרים לקיום שיח עם ניצולים וחשיפת הסיפור האישי שלהם בפני בני הנוער בטרם יהיה מאוחר. אנו מודים למנהלים ולכלל צוותי החינוך בעיר על שיתוף הפעולה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר