יתוש הטיגריס האסיאני (צילום: אלון עתני)
יתוש הטיגריס האסיאני (צילום: אלון עתני)

היתושים לא בהסגר: עיריית רחובות החלה בהדברה ובפעולות למניעת התרבותם

עיריית רחובות, באמצעות האגף לחזות העיר, מבצעת פעולות שונות למניעת התרבות של יתושים בשטחים הפתוחים והציבוריים

פורסם בתאריך: 2.4.20 08:36

-->

מחלקת ההדברה באגף חזות העיר בעיריית רחובות פועלת כבר מעכשיו למניעת פגיעה מהיתושים הנושאים את נגיף קדחת הנילוס, ולצמצם ככל הניתן את אוכלוסיית היתושים באזורינו. במסגרת זו נעשות פעולות ניטור, מניעה והדברה בשטחים הפתוחים ברחבי העיר, הדברות במקורות מים עומדים ובמאגרים כגון תעלות ניקוז פתוחות ואזורי השקיה.

גורמי ההדברה מבצעים מניעה יזומה כמו סריקות בתעלות ובקולטני מים, וביקורות ברחבי העיר. כמו כן, הם מטפלים בקריאות תושבים המגיעות באמצעות המוקד העירוני לטיפול במקורות מים עומדים, ובביצוע הדברות במקומות בהם מדווח על הימצאות יתושים.

עו"ד יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר: "אנו מבצעים פעולות הדברה בכל המרחב הציבורי, אולם חשוב להדגיש כי על התושבות והתושבים לבצע הדברה בשטחים הפרטיים – בבתים הפרטיים ובבתים המשותפים. כמו כן חשוב למנוע מצב של מקור מים עומד. רק בשותפות כזו נוכל לצמצם תופעת היתושים ברחובות וההפרעה לשגרת החיים".

נריה אהרון, מנהל מחלקת הדברה באגף לשיפור פני העיר: "ההתמודדות מול היתוש היא ברובה מניעתית. טיפול או ריסוס נקודתי לא יפתרו את הבעיה אם בקרבת מקום ישנו מוקד דגירה, ולכן שיתוף פעולה של התושבים הוא חשוב ביותר על מנת לצלוח את 'עונת היתושים'. אנו קוראים לתושבים לגלות ערנות למקורות מים עומדים ולטפל בהם בשטחים הפרטיים או להודיע למוקד העירוני כשמדובר בשטח ציבורי".

עקיצת יתוש המצוי באזורנו יכולה לגרום למחלת קדחת הנילוס המערבי, העוברת מבעלי חיים לאדם ולהפך. המחלה נגרמת מווירוס המועבר על ידי עקיצת יתוש מצוי באזורנו או על ידי עקיצה מיתוש "הנמר האסיאתי". הנגיף מופץ בעיקר על ידי ציפורים נודדות אשר נושאות אותו במהלך נדידתם.

לרוב המחלה יכולה לגרום לתסמינים קלים הדומים להצטננות, חום, צמרמורות, כאבי שרירים ומפרקים, כאבי בטן, שלשולים ופריחה בעור, אך בקרב אנשים מבוגרים או בעלי מערכת חיסון מוחלשת עלולה המחלה לגרום לסימפטומים חמורים יותר.

מאחר ולא קיימים תרופה או חיסון ייעודי כנגד המחלה, האפשרות היחידה למניעת המחלה הינה מניעת מקורות אפשריים להתרבות היתושים באזור, והתגוננות כנגד היתוש המעביר את המחלה לבני האדם ולבעלי חיים אחרים.

באם נתקלתם במקור מים עומדים בשטח ציבורי, אנא דווחו למוקד העירוני 106, או בוואטסאפ 0508806106.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר