דבורה רעם, חברה בקהילה תומכת (צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ)
דבורה רעם, חברה בקהילה תומכת (צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ)

עמותת על"ה ברחובות מסייעת לקשישים בימי הקורונה עם תכנית "קהילה תומכת"

בזמן שאוכלוסיית הקשישים נחשבת לפגיעה ביותר ולא יוצאת מהבית, עמותת על"ה ברחובות תומכת בהם עם תכנית "קהילה תומכת" שמספקת רשת ביטחון הכוללת בין היתר חיבור למוקד חירום, איש תחזוקה וסיוע שמגיע הביתה ועוד שירותים תומכים

פורסם בתאריך: 24.3.20 09:46

-->

בשעת חירום לאומית, בה חלק לא מבוטל מהאזרחים שוהים בבידוד ורובם של התושבים נמצאים עם ילדיהם בבית עקב השבתת מערכת החינוך, התרבות והפנאי, אוכלוסיית הקשישים הוגדרה כאוכלוסייה הפגיעה ביותר לנגיף הקורונה. קשישים רבים נותרים בבתיהם, ללא יכולת של ילדיהם לבקר אותם מחשש להדבקה. מהצד השני ילדיהם מודאגים, היות והם לא יכולים להגיע ולסייע עקב המצב.

בעל"ה, העמותה למען המבוגר ברחובות, פועלת תכנית "קהילה תומכת" של משרד הרווחה למבוגרי העיר רחובות המתגוררים בבית ורוצים להמשיך לחיות בביטחון, באיכות חיים ובעיקר בקהילה.

מדובר בתכנית שעל"ה מספקת למבוגרי העיר כ-25 שנה. "התוכנית נוצרה מתוך מחשבה שאזרחים ותיקים מעדיפים להתגורר בביתם, בקהילה ובסביבה המוכרת להם, גם כאשר הם חוששים מירידה בבריאותם ובתפקודם. סיוע מותאם בקהילה יאפשר להם להמשיך ולהתגורר בתחושת בביטחון ובאיכות חיים טובה יותר", אומרת רונית לדרמן, מנהלת "קהילה תומכת" בעל"ה.

התכנית כוללת סל שירותים בתחומי בריאות, תחזוקה ופנאי שנותן שקט נפשי ועזרה בבית בכל מה שצריך קרי חיבור למוקד חירום 24/7, שירותי רופא, פינוי באמבולנס וכיוצא בזה. כמו כן התוכנית מספקת איש תחזוקה (אב קהילה) שזמין 24 שעות ביממה ובאחריותו להעניק סיוע בבעיות יומיומיות לרבות ביצוע תיקונים קלים בבית, הבאה והתקנת אביזרי עזר בבית, הבאת תרופות, יצירת קשר עם בעלי מלאכה וגורמי סיוע בקהילה ועוד. בנוסף לאבות הקהילה, על"ה מעסיקה גם אם קהילה, יוצאת הקהילה האתיופית, הפועלת בקרב יוצאי העדה.

חברי הקהילה התומכת יכולים לקבל ליווי של עובדת סוציאלית במגוון תחומים, ובימים כתיקונם להשתתף בפעילויות חברה, תרבות ופנאי ולהגיע להרצאות מעניינות ומגוונות, סדנאות, חוגים ועוד.

"דווקא בימים אלו כשלא יוצאים מהבית ויש כל כך הרבה אי ודאות, שירות כמו קהילה תומכת הוא קריטי עבורם ושווה כל שקל", אומר אסף וישקין מנכ"ל על"ה ומסביר: "קהילה תומכת מאפשרת הן למבוגרים והן לילדיהם שקט נפשי. אם חלילה משהו קורה להורים או כל תקלה אחרת בבית, יש כתובת מיידית בכל שעה ביום ואפשר להיות רגוע שיבואו וידאגו להכול. אני מזמין את מבוגרי העיר וילדיהם ליצור איתנו קשר טלפוני לגבי הצטרפות לתוכנית. ניצולי שואה יכולים להצטרף בעלות מסובסדת של משרד הרווחה ב-25 שקלים לחודש בלבד".

הצטרפות לקהילה תומכת: בית על"ה, רחוב השופטים 5, או בטלפון: 8870*, שלוחה 3.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר