ילדי בית העץ (צילום: אולפני רחובות)
ילדי בית העץ (צילום: אולפני רחובות)

ככה מעבירים מסרים סביבתיים: מאות ילדים והוריהם השתתפו באירוע "KIDS בסביבה" ברחובות

מעל 700 ילדים ומשפחות מרחובות אמרו לא לפלסטיק וכן לשטחים הירוקים ולשלולית החורף באירוע KIDS בסביבה

פורסם בתאריך: 13.2.20 15:31

-->

ביום שלישי השבוע קיימה עיריית רחובות אירוע "קידס בסביבה" בהיכל התרבות העירוני, ביוזמת מחזיקת תיק פיתוח בר קיימא איטל בציר-אלשיך, בשיתוף החברה העירונית ובתמיכת ראש העיר רחמים מלול. האירוע כלל את חשיפת הילדים לקמפיין נגד פלסטיק של עמותת "צלול", לצד מופע מוזיקלי של "ילדי בית העץ".

בערב השתתפו מעל 700 ילדים ומשפחות שאמרו "לא לפלסטיק וכן לשטחים הירוקים". הילדים והוריהם חתמו על אמנה לשמירה על השטחים הירוקים ועל שלולית החורף, ויצרו קישוטים מחומרים ממוחזרים. את קידום ההחתמה על ההאמנה הובילו תושבים תלמידי קורס פעילי סביבה, ובראשם עליזה מזרחי מחנכת בחטיבת הביניים א' בקרית החינוך דה שליט המשתתפת בקורס.

תומר יפה, יועץ סביבתי ומנחה הקורס, אמר: "אני רואה חשיבות רבה במעורבות הקהילה ובלקיחת אחריות על הסביבה. כולי תקווה שבריכת החורף תשמר ותיהפך בהקדם לשמורת טבע פעילה".

חתימה על עצומה לשמירה על השטחים הירוקים ושלולית החורף (צילום: אולפני רחובות)

חתימה על עצומה לשמירה על השטחים הירוקים ושלולית החורף (צילום: אולפני רחובות)

 

את האירוע החגיגי פתחה לימור גוֹרֶלִיק, רכזת זיהום פלסטיק מעמותת "צלול". גורליק העניקה הרצאה קצרצרה לילדים בשפה קלילה ובשילוב סרטונים, על הפגיעה האנושה של בני האדם בטבע וכיצד ניתן להימנע מכך ולהציל את ראובן הצב. גורליק תיארה כי 300 מיליון טון פלסטיק מיוצרים בשנה בעולם, וכי על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה כ-80% מהפסולת בים הנה פלסטיק.

גורליק: "החלקיקים השטים בים חודרים לתוך גופם של היצורים, מטפסים בשרשרת המזון, גורמים לנזק רב לחי והצומח הימי ומגיעים בסופו של דבר לשולחננו".

לימור גורליק (צילום: אולפני רחובות)

לימור גורליק (צילום: אולפני רחובות)

רויטל שאשא דהן , אמא של שיר בת ה-8 ואור בן ה-5, שחקנית ומדריכת מוזיקה לגיל הרך, אמרה: "כל הכבוד לעירייה ולעומד בראשה שדאגו לאפשר למשפחות מכלל השכונות ליהנות בעלות סמלית במיוחד ממופע תרבות איכותי. אחת הדרכים הכי אפקטיביות להעביר מסרים סביבתיים וחינוכיים היא דרך מוזיקה, מופע, תרבות וחוויה מהסוג שהתקיים באירוע קידס בסביבה".

אמא אחרת , תושבת העיר שילדיה לומדים ב"ניצני המדע", ציינה: "יום לאחר האירוע, כשאמא שלי הציעה לבתי יערה כפית חד פעמית לבית הספר, היא השיבה לה שכפית הפלסטיק בסוף מגיע לים והיא לא רוצה להשתמש בחד פעמי".

איטל בציר-אלשיך (צילום: אולפני רחובות)

איטל בציר-אלשיך (צילום: אולפני רחובות)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר