בית החולים קפלן ברחובות (צילום: אלעד חיימוביץ')
בית החולים קפלן ברחובות (צילום: אלעד חיימוביץ')

"אמא השתמשה בלחצן המצוקה כי סבלה מכאבים בלתי נסבלים, אך נאלצנו לקחת אותה לבית החולים בעצמנו"

י' אושפזה בבית החולים קפלן למשך 4 ימים בשל דלקת במעי. בתה טוענת כי אמה, שהייתה מנויה על שירות של שר"פ (לחצן מצוקה) דרך עמותת על"ה ברחובות, נאלצה לבקש מהבת לפנותה. בעל"ה מוסרים בתגובה: "הדיאגנוזה של הרופא הצביעה על כך שהמקרה אינו חמור המצריך אמבולנס ובמוקד הוצע להזמין עבורה מונית"

פורסם בתאריך: 13.2.20 07:56

-->

בתאריך 27.1 אושפזה י' מרחובות בבית החולים קפלן למשך 4 ימים בשל דלקת במעי. בתה של י' טוענת כי אמה, שהייתה מנויה על שירות של שר"פ (לחצן מצוקה) דרך עמותת על"ה ברחובות, התקשרה מספר פעמים למוקד שר"פ, הסבירה כי היא סובלת מכאבים בלתי נסבלים, אך שם התעלמו, לכאורה, מתלונותיה והמליצו לה לקחת אופטלגין.

הבת: "בעקבות הכאבים אמא שלי התקשרה אליהם כמה פעמים באמצעות לחצן המצוקה. אחרי שהמליצו לה לקחת כדור להפחתת הכאב, היא ביקשה בפעם השנייה שישלחו לה אמבולנס, כחלק מהשירות שהיא מנויה עליו, אבל שם אמרו לה לפנות לאחד הילדים שייקח אותה לבית החולים. בסוף אחותי היא זו שפינתה אותה. בחברת שר"פ נתלים בסעיף בהסכם שאנחנו חתמנו עליו, שמדבר בין היתר על זה שפינוי באמבולנס יהיה רק על פי החלטה של הרופא, אבל עובדה שבמקרה הזה היא אכן אושפזה בסופו של דבר ולא היה מדובר באזעקת שווא. אנחנו נפגענו, עזבנו את השירות, וחשוב שאנשים אחרים יידעו שצריך לקרוא את כל האותיות הקטנות בהסכם מול על"ה".

תגובת על"ה, העמותה למען המבוגר ברחובות: "בעל"ה אנו מעניקים שירותי "קהילה תומכת" למבוגרי רחובות מזה 25 שנים. רק לאחרונה זכתה על"ה במכרז העירייה למתן שירות זה למשך שלוש השנים הבאות, לאחר שגברה על נותני שירות אחרים. על"ה חרטה על דגלה את הדאגה למבוגרים בעיר, לרווחתם ולאיכות חייהם וכך פעלה גם במקרה הנ"ל.

"גברת י' הייתה פעמיים בקשר עם מוקד החירום. בפעם הראשונה לחצה על לחצן המצוקה וקיבלה ייעוץ רפואי והומלץ לה לקחת 2 אופטלגין לשיפור מצבה הבריאותי. בפעם השנייה פנו אליה מהמוקד ומשלא השתפר מצבה ובשל השעה המאוחרת המליץ הרופא שתיגש לחדר מיון. הדיאגנוזה של הרופא הצביעה על כך שהמקרה אינו חמור המצריך אמבולנס (שירותי אמבולנס הינם למקרי חירום בלבד וניתנים בהתאם לשיקול דעתו של הרופא) ובמוקד הוצע להזמין עבורה מונית. י' השיבה שהיא אינה רוצה לנסוע לבדה ולכן הוצע לה שמישהו קרוב אליה ייקח אותה. בסוף השיחה השיבה י' שהיא תקרא לבתה המתגוררת בראשון לציון.

"בתום האשפוז בתה של י' יצרה עמנו קשר. מנהלת מחלקת קהילה תומכת פעלה באמפתיה ומיד הזמינה את בתה למשרדי העמותה לפגישת בירור, אליה הגיעה הבת ובה נכח גם סמנכ"ל שר"פ וצוין כי המקרה מצער אך פינוי באמבולנס הוא רק במקרי חירום ושיקול דעתו של הרופא המטפל קבע כי זה לא היה המקרה, למרות שהיא אושפזה לבסוף. חשוב לציין כי במהלך הפגישה אף ציינה בתה של י' שהן היו מאוד מרוצות מהשירות שניתן לאמה בפניה קודמת, שבוצעה בתאריך 28.7, כשהרופא המטפל החליט לאור בעיה שמצריכה להזמין מיד אמבולנס לביתה ובנוסף אף הפעיל את שירות איחוד והצלה.

"לאחר הפגישה הוזמנה הבת פעם נוספת להאזין לשיחות המוקלטות של אמה עם המוקד ולתקן את הרושם שנוצר. לצערנו הבת לא הגיעה לפגישה, שבמהלכה אף היה בכוונתנו להציע להן, בשל רגישות המקרה, מלפנים משורת הדין, פיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה להן. לאחר שלא הגיעה לפגישה פנתה אל הבת מזכירת המחלקה במטרה להזמינה בשנית אך ההצעה לא התקבלה.

"חשוב לנו לציין כי אנחנו פועלים בשקיפות מלאה. הסכם ההצטרפות לשירותי קהילה תומכת הוא קצר, קריא וברור מאוד, ללא סעיפים סתומים או אותיות קטנות נחבאות. בכל הצטרפות לשירות אנו נותנים הסבר מלא על השירות ועל כל הזכויות המגיעות לחבר המצטרף, כולל ביאור ההסכם.

"אנו מצטערים מאוד על עוגמת הנפש שנגרמה לי' ומשפחתה ומאחלים להם בריאות שלמה וחיים טובים ומאושרים. אנו נשמח לעמוד לרשותם בכל עת ובכל מצב. אנו עושים כל שביכולתנו על מנת להעניק את השירות הטוב ביותר למבוגרי רחובות ונמשיך לעשות כך בעתיד".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר