מחשב (צילום אילוסטרציה)
צילום אילוסטרציה

דארק נט, עבירות סייבר, "שיטות צייד" ברשת ועוד. סדנה חינמית תסייע להורי רחובות להתמודד עם העידן הדיגיטלי

ביוזמת חברי מועצת רחובות עו"ד שמואל בר דאנזאן ואורית שרגאי, בית הספר להורים ברחובות יקיים סדנת חוק ומשפט חינמית שתעלה את המודעות לסכנות שהמתבגרים חשופים אליהן ברשת

פורסם בתאריך: 10.2.20 07:19

-->

בעידן בו האינטרנט מהווה חלק משמעותי מחיי הילדים, ולנו כהורים לא תמיד יש את כל הכלים והידע להדריך וללוות, חברי מועצת רחובות עו"ד שמואל בר דאנזאן, מחזיק תיק השירותים החברתיים, ואורית שרגאי, מחזיקת תיק בית הספר להורים, יזמו סדרת ההרצאות חופשית להורים למתבגרים על מנת לתת להם כלים וידע להתמודד עם האתגרים שמעמידה בפניהם הורות בעידן האינטרנט.

מדובר בסדרה של שלוש ההרצאות שתועברנה על ידי עו"ד מעיין חיימוביץ', יו"ר ועדת סייבר הארצית וסגנית יושבת ראש ארצית של ועדת זכויות נחקרים ועצורים.

מטרתה הסדרה היא להעלות להורים את המודעות לסכנות הרבות שהמתבגרים שלהם עשויים להיקלע אליהן ללא ידיעתם, ולהנגיש להם את המידע: מה נחשב פלילי ומה עושים אם וכאשר נקלעים לסיטואציה בה הילד שלנו נקרא לתחנת המשטרה.

הכניסה חופשית אך מותנית בהרשמה מראש. להרשמה לחצו כאן.

מפגש מס' 1: ההליך הפלילי. מפגש של הורים ונוער עם ההליך הפלילי (הליך פלילי, פדופיליה וסמים ברשת, dark net ועבירות סייבר). הילד שלכם נקרא לתחנת המשטרה? שוטרים הגיעו אליכם הביתה? לאן ממשיכים מכאן? בהרצאה זו נלמד על המפגש של הנערים ובני משפחותיהם עם ההליך הפלילי, הגיל בו ילד כבר ייחשב כבר עונשין בפלילים, נקבל מושגים וטיפים להתנהלות מול שוטרים וחוקרים. מסענו ימשיך דרך בית המשפט לנוער ושיטות הטיפול המוצעות לנערים בחתך גילאים שונה ועד דרכי ענישה ואופן השפעתם על עתיד ילדכם. בהמשך נלמד על רשת ה-dark net. ממה היא מורכבת ומה היא מכילה, האם כל אחד יכול להיות חבר בה, נלמד מהן "עבירות סייבר" ועד כמה הן נפוצות ברחבי הרשת המוכרת. נלמד מהן "שיטות הצייד" הידועות של פדופילים ושל סוחרי הסמים וכיצד להתמודד אם גיליתם או נתקלתם באותות אזהרה.

ההרצאה תתקיים ביום חמישי ה-13.2.2020 בשעה 20:30.

מפגש מס' 2: האמת מאחורי האפליקציות. כל מה שרציתם לדעת על הסכנות האורבות ברשת. כמה אתם מודעים לאיפה שהילדים שלכם גולשים?. התייחסות לאחריות בהעברת מידע באפליקציות, שיימינג ברשת, טיק טוק ומה עומד מאחוריה, הפרטיות ושמירה עליה, אלכוהול והשפעתו בהתנהגות לא ראויה.

ההרצאה תתקיים ביום רביעי ה-25.3 בשעה 20:30.

מפגש מס' 3: מפגש עם נציג המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת (מוקד 105). המטה הינו מערך אזרחי-משטרתי המשלב את מישור האכיפה החוקית עם המישור הטיפולי והחינוכי על מנת לייצר סביבה בטוחה עבור ילדים ובני נוער במרחב המקוון. במטה פועלים זה לצד זה שוטרים ונציגי המשרד לביטחון הפנים, משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ומשרד המשפטים – פרקליטות המדינה, במטרה משותפת למנוע אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני נוער ברשת.

ניפגש עם נציג ממוקד 105 ונכיר את המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת. נשמע על פעילותם והשירותים והמענים הניתנים על ידי המוקד להורים ולקטינים כאשר יש חשש לפגיעה ברשת. בהמשך המפגש נקיים פאנל לשאלות ותשובות.

ההרצאה תתקיים ביום חמישי ה-7.5.2020 בשעה 20:30.

עו"ד שמוליק בר דאנזאן, מחזיק תיק השירותים החברתיים: :בעידן בו האינטרנט מצוי בכל מקום והטכנולוגיה רצה קדימה, לא תמיד הכל ברור וכללי המשחק משתנים כל הזמן. הסדנא המוצעת תיתן להורים הסבר על הסכנות הקיימות ברשת האינטרנט בראי הפן המשפטי. כמו כן יוענקו כלים שימושיים להתמודדות עם ההורות המאתגרת למתבגרים החשופים לסכנות אלו. אני מזמין את ההורים תושבי העיר לקבל מידע וכלים רלוונטיים מעו"ד מעיין חיימוביץ' המכירה היטב את נבכי החוק בתחום זה, ואת הסכנות הרלוונטיות ברשת".

עו"ד שמואל בר דאנזאן

עו"ד שמואל בר דאנזאן

 

אורית שרגאי, מחזיקת תיק הורים: "בשנה האחרונה מאז קיבלתי את תיק בית הספר להורים, שקדנו על תוכניות חדשות וייחודיות על מנת לתת מענה לצרכיהם. כחלק מהתחדשות והתרעננות בית הספר זיהינו פער בתחום של ההדרכות להורים למתבגרים, המוצאים עצמם מול אתגרים בהורות בעידן האינטרנט בה פעמים רבות הטכנולוגיה מקדימה את החוק ולא תמיד הכל ברור וכללי המשחק משתנים".

אורית שרגאי

אורית שרגאי

 

עו"ד מעיין חיימוביץ': "אני רוצה להודות לאורית שרגאי ולעו"ד שמואל בר דאנזאן. שמחתי להיענות לאתגר ואני מזמינה את תושבי העיר לשלושת המפגשים בהם אסביר על הרשת, הסכנות ברשת להם חשופים בני הנוער, ועל הכלים להתמודדות אל מול סכנות אלו".

עו"ד מעיין חיימוביץ'

עו"ד מעיין חיימוביץ'


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר