דבורה רעם, חברה בקהילה תומכת (צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ)
דבורה רעם, חברה בקהילה תומכת (צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ)

על"ה זכתה במכרז עיריית רחובות ותמשיך להפעיל את שירותי קהילה תומכת בעיר

על"ה, העמותה למען המבוגר ברחובות, זכתה במכרז עיריית רחובות להמשיך ולספק את שירותי קהילה תומכת למבוגרי העיר המתגוררים בביתם

פורסם בתאריך: 5.2.20 07:11

-->

על"ה, העמותה למען המבוגר ברחובות, זכתה במכרז עיריית רחובות להמשיך ולספק את שירותי קהילה תומכת למבוגרי העיר המתגוררים בביתם, ואשר רוצים להמשיך לחיות בביטחון ובאיכות חיים.

על"ה סיפקה את שירותי קהילה תומכת למבוגרי העיר במשך 23 השנים האחרונות. לאחרונה עיריית רחובות יצאה במכרז למתן שירותים אלו, אליו ניגשו חברות רבות, לרבות על"ה שזכתה בסופו של דבר ותמשיך לתפעל את השירות בשלוש השנים הבאות, עם אפשרות להאריך את תקופת ההתקשרות לשנתיים נוספות.

רונית לדרמן, מנהלת "קהילה תומכת" בעל"ה: "קהילה תומכת הינה תוכנית ארצית של משרד העבודה והרווחה. התוכנית נוצרה מתוך מחשבה שאזרחים ותיקים מעדיפים להתגורר בביתם ובסביבה המוכרת להם, בקרב חבריהם, שכניהם ומשפחתם, גם כאשר הם חוששים מירידה בבריאותם ובתפקודם. סיוע מותאם בקהילה ובסביבה המוכרת להם יאפשר להם להמשיך ולהתגורר בקהילה בביטחון ובאיכות חיים טובה יותר".

חברי הקהילה בתוכנית נהנים מרשת תמיכה חברתית לחיזוק הקשר עם הקהילה ולהתמודדות עם תחושות הבדידות. התוכנית כוללת סל שירותים בתחומי בריאות, תחזוקה ופנאי שמאפשרים שקט נפשי ועזרה בבית באמצעות חיבור למוקד חירום 24/7, שירותי רופא, פינוי באמבולנס וכיוצא בזה. כמו כן, התוכנית מספקת איש תחזוקה (אב קהילה) שזמין 24 שעות ביממה ובאחריותו להעניק סיוע בבעיות יומיומיות, לרבות ביצוע תיקונים קלים בבית, הבאה והתקנת אביזרי עזר, הבאת תרופות, יצירת קשר עם בעלי מלאכה וגורמי סיוע בקהילה, ועוד.

בנוסף לאבות הקהילה, על"ה מעסיקה גם אם קהילה, יוצאת הקהילה האתיופית, הפועלת בקרב יוצאי העדה. חברי הקהילה התומכת יכולים לקבל ליווי של עובדת סוציאלית במגוון תחומים, להשתתף בפעילויות חברה, תרבות ופנאי שמפעילה עמותת על"ה, ולהגיע להרצאות מגוונות, לסדנאות ועוד.

על"ה אף מפעילה עבור חבריה תכנית למרותקי בית, המנוהלת על ידי מרפאה בעיסוק, ואף מציעה להשתלב בתוכנית "אוזן קשבת" המוענקת לכל חבר קהילה אשר סובל מבדידות וזקוק להקשבה, תמיכה וחיזוק, לצד תוכניות רבות ושירותים נוספים אחרים.

רונית לדרמן: "מלבד לכל אלה אנו מקיימים עבור חברי הקהילה אירועים ייחודיים לאורך כל השנה בבית על"ה. אנחנו משקיעים כאן אינספור משאבים לפיתוח עוד תוכניות ומגוון רחב של פעילויות עבור חברי הקהילה שלנו. מדובר בתוכנית עשירה מאוד שמספקת עבור האזרח המבוגר רשת ביטחון בתוך הבית והיצע עשיר ומגוון של פעילויות פנאי ותרבות מחוץ לבית. אני מזמינה את כל תושבי רחובות המבוגרים ליצור עימנו קשר ולהיות חברים".

להצטרפות לקהילה תומכת: בית על"ה, רחוב השופטים 5, קומה שניה, או בטלפון: 8870*, שלוחה 3.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר