עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

יותר כסף לחינוך, לאיכות החיים ולניקיון: כל הפרטים על תקציב עיריית רחובות לשנת 2020

תקציב עיריית רחובות לשנת 2020 שיאושר היום (רביעי) בישיבת המועצה, יגדל בכ-9% מתקציב אשתקד ויעמוד על 1,087,900 שקלים. הגידול העיקרי: בחינוך, באיכות הסביבה ובחזות העיר

פורסם בתאריך: 22.1.20 16:29

-->

מועצת העיר רחובות תאשר הערב (רביעי) את התקציב העירוני לשנת 2020. היקף התקציב השנה יעמוד על 1,087,900 שקלים המשקפים עלייה של כ-9% מתקציב 2019, שעמד על 999 מיליון שקלים. הגידול בתקציב מתבטא בשלושה תחומים: חינוך, חזות העיר והסכמי שכר ארציים.

התוספת לחינוך היא הגדולה ביותר, בהיקף של 47 מיליון שקלים, המיועדים בין היתר למימון פעולות ולפרויקטים חדשים, וכן כ-50 מיליון שקלים מתקציב הפיתוח לבנייה והרחבת מוסדות חינוך.

בתחום החינוך רחובות התבשרה באחרונה על זכייתו של בית הספר הממ"ד מעלות משולם בפרס החינוך הארצי, גן נעמי זכה בפרס חינוך ארצי, קרית החינוך דה שליט ובית הספר לוטם זכו בפרס חינוך מחוזי, ונבחרת המחוננים של העיר זכתה במקום השני בתחרות העולמית. נתוני "התמונה החינוכית" העדכניים מעלים כי שיעור הזכאות לבגרות עלה ב-4% נוספים ל-84%. בשנה החולפת העירייה השקיעה גם בתשתיות פיזיות בתחום החינוך, עם 100 כיתות ומרחבי לימוד חדשים, 2 בתי ספר חדשים, 2 ספריות ו-2 אולמות ספורט.

התוספת לתקציב בתחום איכות הסביבה וחזות העיר נאמדת בהיקף של כ-12 מיליון שקלים, מתוכם 6 מיליון בשוטף ו-6 מיליון להצטיידות מתקציבי הפיתוח. סכומים אלה מיועדים לתחום הניקיון והתברואה ולתחום הגנים ועיצוב הסביבה. התוספת לתקציב תממן פרויקטים חדשים כגון החלפת פחים מוטמנים, מכרז חדש לניקוי הרחובות והחלפת הציוד, הגדלת היקף המחזור, שיפוץ גינות והקמת פארקים חדשים.

בשנה החולפת החלה עיריית רחובות במהפכה בתחום חזות העיר והניקיון עם שני שיתופי ציבור בתחום הניקיון והסביבה, הכנת תוכנית אב לשבילי אופניים בעיר, חידוש גנים ציבוריים ברחבי העיר, החלפת אלפי מתקני פסולת ומחזור ברחבי העיר, ופרויקטים רבים נוספים.

ראש העיר רחמים מלול: "הגידול באוכלוסייה דורש משאבים נוספים כדי לשמור על רמת השירות וגם לשפר אותה. בשנים האחרונות אנו קוטפים את פירות ההשקעה הן בחינוך, עם הישגים ופרסים למכביר, והן בתחום איכות החיים, עם דירוגה של רחובות מדי שנה בצמרת הערים המובילות בישראל באיכות החיים. הגידול התקציבי השנה הוא בעיקר בתחום החינוך, שאותו הצבתי מתחילת הדרך בראש סדר העדיפויות, וכן בשיפור איכות החיים, איכות הסביבה וחזות העיר. נמשיך להשקיע בתחומים אלה ובתחומים נוספים".

ראש העיר הודה לחברי המועצה, גם בשם התושבים, על פעילותם בשנה החולפת בתחומים שבהם הם מחזיקי התיקים. הוא הודה למנכ"ל העירייה, לגזברית העירייה ולמחזיק תיק הכספים על פעילותם לגיבוש תקציב 2020, וכן הודה לכלל העובדים ולוועד העובדים על עבודתם המסורה במשך כל ימות השנה.

רחמים מלול (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

רחמים מלול (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

פנחס הומינר, מחזיק תיק הכספים: "התקציב נבנה בעמל רב בהתאם לחזון העירייה וראש העיר. השתתפתי בעשרות ישיבות תקציב ויחד עם ראש העיר, הגזברית והמנכ"ל בנינו תקציב שמאזן בין צרכי התושבים לשמירה על איתנות פיננסית. נתנו דגש מיוחד גם בנושאי חינוך ורווחה, והתקציב שאנו מביאים משקף חשיבה חברתית יותר למען התושבים. בימים אלה אני מקיים פגישות עם אנשי מקצוע במטרה לפעול להגדלת הכנסות העירייה בכיוונים שונים. אני רוצה לחזק את ידי ראש העיר שעושה לילות כימים למען תושבי העיר".

דורון מילברג, מנכ"ל העירייה: "אני שמח שמדיניות ראש העירייה והנהלת העירייה בדבר תיעדוף החינוך וחזות העיר באה לידי ביטוי בתקציב לשנת 2020. נמשיך לתת את רמת השירות הגבוהה לתושבי העיר בכל התחומים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר