בניין בגורדון המרוחק 5 מטרים בלבד מגינת הכלבים
בניין בגורדון המרוחק 5 מטרים בלבד מהשטח ששימש לגינת הכלבים

גינת הכלבים ברחוב גורדון ברחובות תיפתח מחדש בהוראת בית המשפט

במסגרת עתירה שהגישו 15 תושבי רחובות נגד עיריית רחובות והעומד בראשה רחמים מלול, בגין סגירת גינת הכלבים ברחוב גורדון 45, פסקה השופטת: "ההחלטה לסגור את גינת הכלבים בטרם נעשה ניסיון לחפש מקום חלופי היא בלתי סבירה. סדר הפעולות היה צריך להיות הפוך"

פורסם בתאריך: 2.1.20 06:33

-->

במסגרת עתירה שהגישו 15 תושבי רחובות נגד עיריית רחובות והעומד בראשה רחמים מלול, בגין סגירת גינת הכלבים ברחוב גורדון 45, פסקה שופטת בית המשפט המחוזי בלוד (בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים), זהבה בוסתן, כי היא מקבלת את העתירה, מבטלת את ההחלטה לסגור את גינת הכלבים ומורה לעירייה לפתוח אותה לאלתר.

בפסק הדין פירטה השופטת: "קבלת ההחלטה לסגור את הגינה שפעלה במשך חמש שנים על יסוד עצומה שהגישו תושבים אינה מלמדת על עריכת איזון בין האינטרסים של בעלי הכלבים המצדדים בהשארת גינת הכלבים על מקומה, לבין המצדדים בסגירת גינת הכלבים. לא נערך סקר בין התושבים. לא נבדקה מידת קרבתם של המתנגדים לגינת הכלבים לעומת מספר בעלי הכלבים אותם תשרת גינת הכלבים. לא נשקלו אמצעים פחות דרסטיים מאשר סגירת גינת הכלבים, כגון הגבלת השעות והימים בהם ניתן יהיה לעשות שימוש בגינת הכלבים, הגברת או שינוי באמצעי התחזוקה, כמו החלפת חול וניקיון המתקנים, או הגברת הפיקוח וכיוצא באלה.

"יתרה מכך, ההחלטה לסגור את גינת הכלבים בטרם נעשה ניסיון לחפש מקום חלופי היא בלתי סבירה כשלעצמה. סדר הפעולות היה צריך להיות הפוך. תחילה היה על העירייה למצוא מקום חלופי ורק לאחר מכן לסגור את גינת הכלבים. בנסיבות אלה לא ניתן לומר כי החלטת העירייה היא החלטה סבירה שהתקבלה תוך שקילת כל השיקולים ועריכת איזון ביניהם, ועל בית המשפט להתערב בה ולבטלה".

בסיכום דבריה מחייבת השופטת את העירייה בהוצאות העותרים ובשכר טרחת עורך דינם בסך של כ-24 אלף שקלים, אך מוסיפה כי "אין באמור בהחלטה זו כדי למנוע מראש העיר לשוב ולשקול את הנושא ולקבל כל החלטה שימצא לנכון, לאחר שישקלו כל השיקולים הראויים ויארך איזון אינטרסים".

מעיריית רחובות נמסר בתגובה כי "העירייה לומדת את פסק הדין".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר