אישה לבדה צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בלי לפגוע בילדים: בעיריית רחובות פתחו בתוכנית סיוע לזוגות המבקשים להיפרד בשלום

איך להתגרש בשיתוף פעולה מבלי לפגוע בילדים ומבלי להיכנס לעלויות כספיות כבדות? האגף לשירותים חברתיים מציע לתושבי רחובות שעומדים בפני תהליך גירושין להצטרף לתכנית חדשנית עם צוות מלווה רב תחומי, על מנת לעשות זאת בדרך המיטבית ובמינימום פגיעה

פורסם בתאריך: 23.12.19 07:41

-->

המחלקה לטיפול במשפחה באגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות מציעה תכנית חדשנית וייחודית לתושבי רחובות: "גירושין בשיתוף פעולה". התכנית מסייעת לזוגות בהליכי פירוד והתהליך מתחום יישוב הסכסוכים מאפשר פרידה בין בני זוג בתמיכה מרבית למשפחה כולה, תוך שימוש במודל אפקטיבי של צוות רב מקצועי המלווה את המשפחה.

במסגרת התהליך, הצדדים מתחייבים להימנע מפנייה לערכאות משפטיות וחותמים על הסכם השתתפות בתהליך. התהליך מספק למעשה לכל אחד מבני המשפחה מענה לצרכיו תוך תמיכה מרבית, ומסייע להתגבר על פערי העמדות מבחינה רגשית, משפטית וכלכלית. הוא משמר ערוצי תקשורת אפקטיביים גם במצבי קונפליקט, ומסייע לשמר תקשורת הורית בונה ומכבדת. הוא מאפשר לצדדים לקחת חלק פעיל ואחראי בפתרון המשבר שלהם, נעשה בעלויות כספיות נמוכות ביחס לעלויות של הליך משפטי והוא מספק גם סודיות ושמירה על פרטיות.

בין חברי הצוות עורכי דין (להיבטים המשפטיים), עובדים מהתחום הטיפולי (להיבטים הרגשיים ולבניית תכנית הורית משותפת, בעיקר למשפחות עם קטינים) ומומחים פיננסיים (להיבטים הכספיים). כולם עובדים יחד כצוות רב תחומי על מנת לסייע למשפחה בתהליך פירוד מיטבי.

בימים אלה ממש, שלוש משפחות ברחובות כבר חתמו על הסכם גירושין לשביעות רצונם לאחר שהשתתפו בתכנית הייחודית, תוך מזעור השלכות של נזקים רגשיים על ההורים ובעיקר על ילדיהם ומזעור הוצאות כספיות מיותרות

חבר המועצה עו"ד שמוליק בר דאנזאן, מחזיק תיק שירותים חברתיים: "בעידן של היום, 1 מ-3 זוגות בוחר להתגרש והליכי הגירושין קשים בשני מישורים: כלכלי ונפשי. רוב הזוגות היו מעוניינים לסיים את מערכת היחסים באופן מכבד תוך שמירה על הילדים והאינטרסים האישיים. התוכנית המוצעת מאפשרת לזוגות אלה את הליווי כיצד לעשות זאת תוך כיבוד האחר ושמירה על הילדים, וכל זאת בתוך הידברות וללא הוצאות כספיות כבדות".

אירית שיפריס, מנהלת האגף לשירותים חברתיים: "בחרנו להצטרף לפרויקט כיוון שבהליך גירושין הילדים וגם בני הזוג עצמם הופכים להיות קורבנות במאבק. חשוב לנו שהתהליך המורכב של פירוק המשפחה ייעשה באופן שיקל על הילדים ככל שניתן, ויחסוך בעלויות הכבדות להורים. אני מזמינה זוגות שכבר החליטו להיפרד להצטרף לתהליך כדי לעשות זאת בצורה המיטבית".

תיאור התהליך לדוגמא שעברה אחת המשפחות: במשפחה הורים ל-4 ילדים הנשואים 16 שנה. הם שמעו על התהליך ופנו בבקשה לסיוע לגירושין בדרך זו, כיוון שרצו להימנע מלהכניס את הילדים למאבק ההורי לאחר שהבחינו בהשלכות הקשות על מצבם הרגשי של הילדים. הם גם רצו לחסוך הוצאות עצומות לעורכי דין.

במפגש הראשון ניכר כי מדובר במשפחה בה שני ההורים לקחו חלק פעיל בגידול הילדים. בתהליך הפרידה גדלו הפערים ביניהם במספר רב של נושאים: חלוקת רכוש, התחום הכלכלי, טובת הקטינים ועוד. במפגש של כל הצוות עם ההורים הוצגה בפניהם ההתרשמות של הצוות מהמצב המשפחתי בכללותו, ובעיקר ממצב הילדים השברירי. בהמשך נערכו גם פגישות פרטניות של כל הורה עם עורך דינו והיועץ הרגשי. הצוות סייע להורים בחשיבה לחלוקת זמני שהות, כאשר מבין האופציות נבחרה על ידם האופציה המתאימה למשפחתם. במקביל התקיימו מפגשים בנושא חלוקת הרכוש והכספים המשותפים.

בשלב זה, ובליווי הצוות, ההורים הבינו שלטובת הילדים עליהם להיפרד פיסית וכל אחד מהם עבר ליחידת דיור משלו ונפגש עם הילדים על פי התכנית ההורית שסוכמה על ידם. הצוות סייע אף ביצירת תקשורת מכבדת, תוך הקניית דפוסי התנהלות אלטרנטיבית חרף חילוקי הדעות.

התהליך ארך 3 חודשים ובסופו נחתם הסכם גירושין אשר עבר לאישור בית משפט.

למעוניינים בפרטים נוספים ניתן לפנות למזכירות המחלקה לטיפול במשפחה בטלפון: 089392638. יש להשאיר פרטים, וצוות "גירושין בשיתוף פעולה" ייצור קשר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר