פליקס בוקובזה בדירה השרופה (צילום: ארז שרווינטר)
פליקס בוקובזה בדירה השרופה (צילום: ארז שרווינטר)

"לוחמי האש אמרו לי שאם השריפה הייתה פורצת באמצע הלילה הייתי מתאדה"

פליקס בוקובזה איבד בשבוע שעבר את כל רכושו כשדירתו עלתה באש ברחוב כובשי החרמון. סגן ראש העיר מתן דיל נרתם לסייע לו במציאת דירה חלופית באמצעות מחלקת הרווחה

פורסם בתאריך: 23.8.17 10:13

-->

בשבוע שעבר פרצה שריפה בדירה בקומה השנייה בבניין ברחוב כובשי החרמון ברחובות. בעל הדירה, פליקס בוקובזה, מצא עצמו ללא קורת גג ולשמחתו סגן ראש העיר עו"ד מתן דיל נרתם לעזרתו בסיוע ראש העיר רחמים מלול, ראש לשכתו דודי אשכנזי וגורמי רווחה שמצאו לו מקום לינה זמני עד שדירתו, שנהרסה כליל, תשופץ ויהיה ניתן לשוב ולגור בה.

השבוע שוחחנו עם פליקס, שסיפר על אירוע השריפה מנקודת מבטו: "בסביבות עשר וחצי בבוקר יצאתי מהבית כדי לפגוש חברים. שערה וחצי לאחר מכן, בשעה 11:30, קיבלתי טלפון בהול משכנתי שאמרה לי להגיע במהירות הביתה, כי הבית שלי מתפוצץ. לא הבנתי מה קרה, ביקשתי שהיא תסביר לי ברוגע והיא סיפרה שיש בבניין מכבי אש, אמבולנסים ומשטרות. הגעתי במהירות לשכונה וכבר בכניסה נתקלתי בשתי ניידות משטרה שסגרו את התנועה לרכבים. הסברתי להם שמדובר בדירה שלי ונכנסתי. כשהגעתי לכוחות ההצלה הונחיתי שלא להתקרב עד 700 מטרים מהדירה עצמה, ובמקביל הוציאו את הדיירים מהבניין – ילדים, נשים ומבוגרים כאחד – עד לגמר עבודות לוחמי האש שהסתיימו רק כעבור ארבע שעות".

השריפה ברחוב כובשי החרמון

השריפה ברחוב כובשי החרמון

 

השריפה ברחוב כובשי החרמון

 

השריפה ברחוב כובשי החרמון

 

השריפה ברחוב כובשי החרמון

 

הסבירו לך מה בדיוק קרה בדירה שגרם לשריפה?

"קצין כיבוי האש שהעלה אותי לדירה אמר לי שהוא לא ראה דבר כזה בחייו. זו שריפה טוטאלית. הגיעו כל מיני אנשים שעוסקים בשריפות, כל אחד נתן את העצות שלו, ולאחר שעה וחצי הגיע חוקר שריפות מטעם הכיבוי. הוא אמר שהוא לא יודע לומר בוודאות מהיכן השריפה פרצה, אך הוא משער שהיא פרצה מחדר השירות, שם נמצאות שתי מכונות הכביסה. להערכתו או שזה התחיל מהמכונות או שמישהו עישן באחת הקומות מעלי והשליך בטעות את הסיגריה אל החלון שהיה פתוח. שכרתי חוקר פרטי משלי, גם הוא בדק והגיע לאותה מסקנה. לצערי נגרם נזק גם לשתי הדירות הסמוכות אליי, כי האש פשוט אכלה הכל. אחת הבעיות הייתה שבדירה היה חום של 400 מעלות צלזיוס. לוחמי האש הביאו מפוחים שהדפו את האש לכיוון מזרח, אל מחוץ לדירה. רק כך הם הצליחו לכבות את האש".

אתה גר לבד בבית?

"המזל הוא שהילדים שלי גדולים וכבר לא גרים איתי. כל אחד בביתו שלו. לוחמי האש אמרו לי שאם השריפה הייתה פורצת באמצע הלילה הייתי מתאדה. הדבר המדהים הוא שאחרי ארבעה ימים מצאתי בדירה את התפילין שלי, וזה הדבר היחיד ששרד את האש".

פליקס בוקובזה בדירה השרופה (צילום: ארז שרווינטר)

פליקס בוקובזה בדירה השרופה (צילום: ארז שרווינטר)

 

פליקס בוקובזה והתפילין (צילום: ארז שרווינטר)

פליקס בוקובזה והתפילין (צילום: ארז שרווינטר)

 

איך חוזרים לשגרה אחרי מקרה כזה?

"אי אפשר לחזור. חיפשתי דירה והיה לי קשה מאוד למצוא מקום לארבעה חודשים, שזה הזמן שדרוש לי עד שאשפץ את הדירה שלי ואשמיש אותה למגורים. ביום השריפה יצרתי בשעה 22:00 בלילה קשר עם סגן ראש העיר עו"ד מתן דיל, והוא באמת ניסה לעזור. דבר ראשון הוא הרגיע אותי שלא אדאג והבטיח לטפל בכל העניין ככל שזה יתאפשר מבחינת העירייה. בחצות הוא חזר אלי והודיע לי שהוא שוחח עם אנשי הרווחה ושמחר הכל יטופל. למחרת התקשרתי לעובדות הרווחה והן לא ענו לי. חזרתי למתן, סיפרתי לו שברווחה לא עונים והוא הורה למזכירתו האדיבה לסייע לי. לאחר שהיא נכנסה לתמונה הדברים התחילו לזוז ועובדות הרווחה אכן חזרו אלי, קבעו לי פגישה ועודדו אותי.

"צריך לפרגן לאנשים כאלה, שעוזרים לאדם ברגעים מאוד קשים, ובקטע הזה באמת מגיע כל הכבוד למתן. אני לא מאחל לאף אחד את מה שקרה לי. זה אסון, זה דבר נוראי, והעובדה שסגן ראש העיר סייע לי ממש לא מובנת מאליה. הוא ממש עשה איתי חסד".

 

השריפה כילתה את כל רכושו של פליקס בוקובזה מרחובות, למעט התפילין. היכנסו לסיפור המלא.https://www.arimnews.co.il/news/3102

Geplaatst door ‎ערים‎ op woensdag 23 augustus 2017

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר