עיריית רחובות (צילום: מיכל עוזרי)
עיריית רחובות (צילום: מיכל עוזרי)

אושר מינוי רב ספרדי ראשי לרחובות

ההצעה עברה ברוב של 13 חברי מועצה מול חמישה מתנגדים ושני נמנעים. העלות: 670 אלף שקלים בשנה

פורסם בתאריך: 29.5.17 11:41

-->

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, וחברי המועצה שי קזיוף וגיורא בן ארי, הצליחו להעביר ביום ראשון השבוע את ההצעה למינוי רב ספרדי ראשי לעיר בישיבת המועצה. ההצעה התקבלה ברוב קולות של 13 חברי מועצה בעד מול חמישה חברי מועצה נגד ושני נמנעים.

רחמים מלול (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

רחמים מלול (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

עוד לפני ההצבעה עצמה, מלול שוחח עד לרגע האחרון עם חברי מועצה בטלפון ובדק מולם את הדופק – האם הם בעד או נגד ההצעה – כדי למנוע מבוכה בישיבת המועצה. בשעה 17:00 כינס ראש העיר ישיבת הנהלה ואף שוחח ביחידות עם מגיש ההצעה שי קזיוף. השניים סיכמו ללכת להצבעה למרות החששות מהביקורת הציבורית, וזאת מאחר שהם הבינו כי יש להם רוב ודאי.

בהצבעה עצמה מי שהצביעו בעד היו: רחמים מלול, בנצי שרעבי, מתן דיל, גיורא בן ארי, רונן אהרוני, גלי אפל, שי קזיוף, אבנר אקוע, אמיתי כהן, אבי מוזס, שלמה מונטג, אבאי זאודה ויפים זאיקה. בין המתנגדים נמנו: יניב מרקוביץ', רוני באום, אמיר ירון, עודד עמרם ויעל בק. נמנעו: אבי קינד ומרה קנבל. נעדרו מההצבעה: אביב איטח, זוהר בלום ויערה ספיר.

מייסד קבוצת הורי רחובות וחבר הנהגת ההורים העירונית, משה מנצ'ו, נכח בישיבה. לאחר ההצבעה הוא אמר: "כבר לפני מספר חודשים אמרתי שנושא הרב הספרדי שנוי במחלוקת. עצם העניין הוא לא העדה, אלא מינוי רב נוסף שיעלה 670 אלף שקלים בשנה. בעלות הכללית הזאת היה ניתן לבצע הפתחה נוספת בתעריפי קייטנות הקיץ לידי הגנים בשיעור של 200 שקלים, ממנה היו נהנים קרוב ל-3,300 ילדים. לכן החלטתי להגיע לישיבת המועצה, ללא התלהמות, ללא קולניות, אלא רק להביט לחברי המועצה בעיניים, שיסבירו מה מניע אותם לתמוך במהלך מיותר ויקר זה".

הפעילה החברתית קייסי חזי, שנמנית על ראשי מחאת הזבל, נכחה אף היא בישיבת המועצה. "ההצעה המקורית של גיורא בן ארי הייתה בשנת 2011. אני רוצה לדעת מדוע עכשיו, לאחר שש שנים, נזכרו בזה שוב", היא אומרת. "המצב בעיר מבחינה תקציבית כל כך טוב שזה מה שהם צריכים עכשיו? אני חושבת שהם צריכים להסביר את זה לציבור. זה המינימום שהם צריכים לעשות. לא חסר במה להשקיע. אני לא מדברת על הניקיון, שזה מובן מאליו. אין קשר לדת, כי אני לא נגד הדת, אבל יש כאן קשר לבזבוז כספי ציבור, זה הכל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר