אירוע נגיש לא אדיש ברחובות (צילום: גיל אורנשטיין, קרית החינוך למדעים)
אירוע נגיש לא אדיש ברחובות (צילום: גיל אורנשטיין, קרית החינוך למדעים)

נגישים ולא אדישים: רחובות ציינה את יום המודעות הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות

ברחובות הושק באופן חגיגי פרויקט ״נגיש לא אדיש״ במרכז חוויות שווייץ המדע, במסגרת יום המודעות הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות שצוין ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 4.12.19 07:45

-->

לרגל היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, נערכה אתמול (שלישי) במרכז חוויות שווייץ המדע השקה חגיגית של פרויקט "נגיש לא אדיש" במעמד ראש העיר רחמים מלול, יו״ר רשת חוויות אמיתי כהן, חברת המועצה אורית שרגאי, מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות, חבר המועצה שמוליק בר דאנזאן, מחזיק תיק שירותים חברתיים, מנכ״ל רשת חוויות אלרואי אסרף, שרה אילת, המפקחת הרשותית, ותלמידי חטיבות ביניים המשתתפים בפרויקט.

מדובר בפרויקט עירוני שבמסגרתו נחשפו, בשלב ראשון, תלמידים מ-3 תיכונים שונים בעיר (השיטה, רון ארד ומדעים) לתחום המוגבלויות, נפגשו עם אנשים עם מגבלות ולמדו על נושא הנגשה עם דגש על הנגשה לכיסאות גלגלים. במהלך השנה צפויים התלמידים לצאת לשטח ובאמצעות אפליקציה ייעודית למפות חלקים נבחרים בעיר מבחינת נגישות לכיסאות גלגלים. תוצאות המיפוי יעברו לעירייה ויהוו פלטפורמה עבור ממונה הנגישות העירוני לצורך המשך הנגשת העיר.

בטרם תחילת האירוע, בני הנוער המשתתפים בפרויקט הדגימו בפועל לראש העיר כיצד האפליקציה מתעדת נקודות לא מונגשות והסבירו לו כי בעתיד המידע שהצטבר יוכל לסייע למוגבלים בניידות על גבי אפליקציות ניווט. המטרה היא להפוך את הפרויקט למיזם עירוני שכולל בתוכו את כל התיכונים בעיר ופועל להנגשת העיר למגוון רחב של לקויות. בסוף התהליך רחובות תהפוך להיות העיר הראשונה בה ניתן בלחיצת כפתור לקבל מידע על דרכים נגישות המתאימות לכלל המוגבלויות ותהיה עיר שווה עבור כלל תושביה.

בני נוער מדגימים לרחמים מלול כיצד עובדת אפליקציית הנגישות (צילום: גיל אורנשטיין, קרית החינוך למדעים)

בני נוער מדגימים לרחמים מלול כיצד עובדת אפליקציית הנגישות (צילום: גיל אורנשטיין, קרית החינוך למדעים)

 

ראש העיר רחמים מלול הודה למובילות הפרויקט ולבני הנוער על ההירתמות: ״זכותם של מי שיש להם מגבלות לניידות נוחה ולנגישות. עיריית רחובות משקיעה משאבים רבים בהנגשת מבני הציבור, המדרכות והדרכים לאנשים עם מגבלה בניידות״.

חבר המועצה שמוליק בר דאנזאן, מחזיק תיק שירותים חברתיים : ״העיר רחובות מובילה בהנגשת מוסדות ציבור. האירוע ״נגיש לא אדיש״ הוא הוכחה כי הנושא הוא בראש סדרי העדיפויות העירוני, עם חינוך הדור הצעיר לתשומת לב למגבלות הדרך של אנשים עם צרכים מיוחדים. שמחתי לקחת חלק באירוע ואסייע בעתיד הקרוב והרחוק בקידומו״.

חברת המועצה אורית שרגאי: "זהו פרויקט חינוכי ייחודי שאנו מאמינים שיוביל לשינוי חינוכי עמוק בקרב התלמידים ויהפוך אותם למבוגרים מכילים, סבלניים וסובלניים כלפי האחר. אני מודה לכל השותפים על ההירתמות להפיכת החלום למציאות. כמחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות, אני גאה בתלמידים הרבים שהצטרפו לפרויקט ושמחה להיות שותפה וחלק מתכנית ייחודית וחלוצה שבסופה העיר רחובות תהיה מובילה באפשרות לחיים שוויוניים״.

חבר המועצה אמיתי כהן, יו"ר רשת חוויות: "רשת חוויות שמה לעצמה כמטרה לפתח את המענים לאוכלוסיות עם מוגבלויות בכל טווח הגילאים ולענות על הצרכים המגוונים. בתוך כך, הרשת יחד עם השותפים הרבים, קבעה לעצמה כיעד לעלות את המודעות הציבורית לצרכים של אנשים עם מוגבלויות בעשייה ממשית שמאפשרת להם לחיות בשוויון, ומעבר לכך לקחת חלק פעיל בהובלת איכות החיים בעיר".

מלבד הפרויקט התקיימו אתמול שתי פעילויות נוספות להעלאת המודעות לנושא ולהמחשת חשיבותו: המחזמר ״כנר על הגג״ עם שחקנים בוגרי ״ניצן״ עלה באולם אשכול פיס בבית הספר קציר א', והקרנת הסרט המרגש ״צ׳מפיונס״ במתנ"ס חוויות שוויץ המדע.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר