רכב שחונה בשתי חניות נכים בניגוד לחוק (צילום: עמותת אור ירוק)
רכב שחונה בשתי חניות נכים בניגוד לחוק (צילום: עמותת אור ירוק)

בדיקת עמותת אור ירוק: כמה דוחות חילקו פקחי עיריית רחובות לנהגים שחונים שלא כחוק בחניות נכים

היום (שלישי) מצוין ברחבי העולם היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות. בישראל 2019 עדיין מתרחשים מצבים בהם חניית נכים נתפסת על ידי אדם שאינו נכה. כמה כאלה נתפסו ברחובות בשנים האחרונות? התשובות בכתבה

פורסם בתאריך: 3.12.19 08:41

-->

היום (שלישי) מצוין ברחבי העולם היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות. בישראל 2019 עדיין מתרחשים מצבים בהם חניית נכים נתפסת על ידי אדם שאינו נכה, וכך בעלי התווים מוצאים עצמם מתמודדים עם תנאי דרך שלעתים בלתי אפשריים עבורם, ודורשים מהם מאמצים גדולים ומסכני חיים.

מקום החניה השמור לנכה נמצא בסמוך למדרכה והוא עונה על הצורך לאפשר לאדם עם צרכים מיוחדים להגיע ולעלות אליה בצורה מהירה ובטוחה ככל האפשר. במקרים רבים המדרכה תהיה בעלת הנמכה וכך יתאפשר לנהג לעלות אליה עם כיסא הגלגלים בקלות.

בעמותת אור ירוק ביקשו בחודש מאי 2019 לדעת כמה דוחות רשמו פקחי העיריות בישראל לנהגים שחנו באופן לא חוקי בחניית נכים בין השנים 2013 ל-2018. מהנתונים עולה כי עיריית רחובות חילקה בין השנים הללו 6,783 דוחות בגין עבירה זו:

בשנת 2013 – 529 דוחות; בשנת 2014 – 1,065 דוחות; בשנת 2015 – 1,176 דוחות; בשנת 2016 – 1,409 דוחות; בשנת 2017 – 1,462 דוחות; ובשנת 2018 – 1,142 דוחות.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "קשה להאמין שישנם עדיין נהגים החונים שלא כחוק בחניית נכים, תופסים מקום חניה של אדם עם צרכים מיוחדים ומסכנים אותו. במקרים רבים, נהג שתופס מקום חניה של נכה מקשה עליו עוד יותר את שגרת יומו ולמעשה מונע ממנו ביצוע פעולות פשוטות ויומיומיות כמו ללכת לקניון, לבנק או לבית קפה. המשטרה והרשויות המקומיות חייבות להגביר את האכיפה כלפי נהגים שחונים במקום חניה השמור לאדם עם צרכים מיוחדים כדי שגם אוכלוסייה זו תוכל לנהל אורח חיים תקין. בנוסף, ראשי הרשויות חייבים לוודא שחניות הנכים בעירם אכן מתאימות לנכים, צבועות היטב, ללא בורות וחריצים המסכנים את המשתמש ומונגשות בצורה נוחה ובטוחה. הגיע הזמן לחבק ולעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים ולהפסיק להתעלם מהם".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר