אוריאן ועדיאל עם רחמים מלול ויניב מרקוביץ׳
אוריאן ועדיאל עם רחמים מלול ויניב מרקוביץ׳

בלי במבה על המגלשה. חדש בגנים הציבוריים ברחובות: שלטים להגנה על ילדים אלרגיים

עדיאל ואוריאן, שני ילדם אלרגיים תושבי העיר רחובות, פנו לראש העיר רחמים מלול ולסגנו יניב מרקוביץ׳ והסבירו להם שהם אינם יכולים לשחק בגינות הציבוריות מחשש להימצאות חטיפים ודברי מאכל שיכולים לסכן את חייהם. בעקבות הפנייה הוצבו בשלל גינות שלטים הקוראים לתושבים להתחשב בכל הילדים האלרגיים. שלטים נוספים יוצבו בהמשך ולפי הצורך

פורסם בתאריך: 2.12.19 07:56

-->

ילדים רבים סובלים מאלרגיות שונות למזונות מסוימים, חלקן מסכנות חיים. במערכת החינוך ברחובות קיימת מודעות גדולה של הצוות החינוכי ושל יתר ההורים והילדים לכך שאסור להכניס דברי מאכל מסוימים, כדי שלא לסכן את הילדים האלרגיים. המודעות לסכנה וההתחשבות בצורכי הילדים האלרגיים עולה כעת שלב בעיר, כשגם בגנים ובפארקים הציבוריים הוצבו לאחרונה שלטים בולטים בצורתו של הפרזנטור הסביבתי העירוני – "תפוזי". בשלטים נכתב: ״הורים וילדים יקרים, אנא הימנעו מלהכניס דברי מאכל וחטיפים לגינה זו, כדי שגם ילדים עם אלרגיות שונות יוכלו לשחק בבטחה ובשמחה״.

הכל התחיל בשתי פניות לראש העיר רחמים מלול ולסגנו עו״ד יניב מרקוביץ׳, מחזיק תיק חזות העיר. ״ראש העיר היקר, שמי עדיאל, אני תלמיד בכיתה ב׳ בבית הספר מעלות משולם. יש לי מגיל שנה צליאק, זאת אומרת שאני לא אוכל מאכלים עם גלוטן. גלוטן יש בחיטה ובכל הדגנים. האם אפשר להתחשב בילדים כמוני ולתלות שלטים כדי שאוכל לשחק כמו כולם בגן המשחקים? אשמח לשמוע את דעתך, עדיאל גור״.

במקביל, קורין, אמא של אוריאן, פנתה לסגן ראש העיר: ״לכבוד יניב מרקוביץ', אני קורין אביטבול, אמא של אוריאן, בת 4 עם אלרגיות מסכנות חיים לבוטנים, ביצים ואגוזים. אני פונה אליך בשם כל ההורים לילדים אלרגיים בעיר רחובות. אנחנו נשמח לשתף אותך בבעייתיות שאנחנו נתקלים בה מדי יום בגינות השכונתיות בעיר. מבחינתנו ללכת עם ילד/ה לגינה אחר הצהריים כרוכה בפחד ותסכול בגלל חוסר המודעות שקיימת בנושא. בכל ערב הגינות מפוצצות בהורים שנותנים תוך כדי משחק לילדיהם במבה, חלב וכל מיני שוקולדים שמכילים אלרגניים מסוכנים, ותמיד יש צורך לבקש ולהסביר להורים שזה מסכן את ילדינו. לפעמים אנו נענים בחיוב ולפעמים בעיקום פרצוף וחוסר ידיעה שזה מסכן חיים. לרוב אנחנו נאלצים לוותר וללכת הביתה והילד תמיד מתאכזב ומרגיש תסכול".

לאחר שקראו את פניותיהם הנוגעות ללב של עדיאל וקורין, ראש העיר וסגנו החליטו להיענות לבקשת הילדים והורו על הצבת שלטים מתאימים בגנים ובפארקים ברחבי העיר. שני הילדים הוזמנו עם הוריהם למפגש אישי עם מלול ועם מרקוביץ׳, ובו קיבלו את הבשורה על מימוש היוזמה שלהם בגינות ברחבי העיר. עדיאל, אוריאן והוריהם שמחו מאוד לראות השלט שעוצב והוצב לבקשתם.

אוריאן, עדיאל וההורים עם רחמים מלול ויניב מרקוביץ׳

אוריאן, עדיאל וההורים עם רחמים מלול ויניב מרקוביץ׳

 

ברחבי העיר הותקנו בשבועות האחרונים שלטים להגנה על ילדים אלרגיים בגינות ברחובות המדע, שכונת היובל, פארק רחובות הצעירה ושני שלטים נוספים ברחובות החדשה. שלטים זהים יותקנו גם בפארק רחובות ההולנדית, בגן הבנים באושיות, בגינת שקולניק ובגינה באחוזת הנשיא. שלטים נוספים יותקנו לפי הצורך, לאחר מיפוי נוסף שייעשה. הורים לילדים אלרגיים שילדיהם נוהגים לשחק בגינות ספציפיות שלא הוזכרו לעיל, מוזמנים לפנות בבקשה להתקנת שלט למייל [email protected].

רחמים מלול: ״אנו פועלים למתן מענה במגוון של צרכים, לכל האוכלוסיות. פנייתם של עדיאל ואוריאן הביאה לתשומת לבנו צורך נוסף לטיפול. ברחובות מתחשבים בילדים אלרגיים ואני קורא לתושבי העיר להתחשב בילדים עם רגישויות למזון בגני השעשועים ולהימנע מהכנסת דברי מאכל למקום״.

עו״ד יניב מרקוביץ׳: ״שמחנו להיענות לבקשתם של עדיאל ואוריאן. אנחנו פועלים לכך שהפארקים והגינות ברחבי העיר יהיו מזמינים ככל שניתן לילדים ולתושבי העיר. חשוב מאוד שהם לא יהוו מקור סכנה עבור ילדים אלרגיים, וגם הם יוכלו לשחק שם בשמחה ובביטחון. לכן פעלנו במהירות להצבת השלטים. כעת גם ילדים עם רגישויות יוכלו לשחק בהם בבטחה, ואנו קוראים לכל ההורים והילדים לכבד את בקשתנו ובקשתם שלא להכניס דברי מאכל לגנים ולפארקים״.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר