הדלקת החנוכייה הענקית בגן המייסדים
הדלקת החנוכייה הענקית בגן המייסדים

בלעדי: אפרים קפרא מציע למכירה את החנוכיה הגדולה המוצבת בגן המייסדים ברחובות

החנוכיה הגדולה ביותר בישראל, המוצבת בגן המייסדים ברחובות, מוצעת למכירה על ידי אפרים קפרא שיזם ומימן את הקמתה. קפרא: "אני בטוח שבעיר אחרת היו מפרגנים ליוזמה כזאת ועושים מהחנוכיה הזאת בונבוניירה שאין כמוה בעולם"

פורסם בתאריך: 17.11.19 11:44

-->

"חנוכיית הגאולה והשלום", החנוכיה הגדולה ביותר בישראל, אשר מוצבת בשנים האחרונות בחזית גן המייסדים והפכה לסוג של אייקון המזוהה עם המקום, מוצעת למכירה על ידי מי שיזם ומימן את הקמתה, אפרים קפרא.

קפרא, יליד שכונת שעריים ותושב השכונה, הינו נכדו של הרב מנשה קפרא זצ"ל, ממקימי שעריים והאיש על שמו נקרא הרחוב הראשון בשכונה הוותיקה, רחוב מנשה קפרא שבו מתגורר גם ראש העיר רחמים מלול.

לפני כחמש שנים קפרא מימן את כל הוצאות בניית החנוכיה ושכר לשם כך את האמן הרחובותי אמיליו מוגילנר. במשך חצי שנה פיסל מוגילנר את החנוכיה שמתנשאת לגובה של 10 מטרים ולרוחב של 6 מטרים. החנוכיה עשויה מברזלים ומבטון, משקלה 10 טון ו-15 טון נוספים מגיעים מהבטון היצוק בבסיסה – מה שמייצב אותה ומונע את נפילתה גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים.

קפרא חושף בפני "ערים" כי הוא מפרסם לראשונה על מכירתה של החנוכיה לכל מי שיחפוץ בה. לדבריו, הקונה יוכל להנציח את שמו או את שם קרוביו על שלט שיוצב בחנוכיה.

אפרים, מה הסיבה למכירת החנוכיה?

"מזה 5 שנים אני פונה לעיריית רחובות כדי לחתום על הסכם לפיו אני משאיל לעירייה את החנוכיה לתקופה ארוכה. על פי ההסכם, שלא התגבש, העירייה תקבל על עצמה את האחריות לתחזק את החנוכיה ולממן את הוצאות טקס ההדלקה בחג החנוכה בכל שנה. עד לפני שנה ראש העיר היה מגיע קבוע לטקס ההדלקה ועולה על גבי מנוף לגובה של 10 מטרים כדי להדליק את כל 8 הלפידים. זה היה מעמד מאוד מרגש עם קהל גדול של גברים, נשים וילדים מכל המגזרים. אני קיבלתי מימון מהעירייה וארגנתי את התוכנית האומנותית עם זמרים, להטוטן וחלוקת סופגניות והפתעות לכל הילדים. זאת הייתה עבורם חוויה בלתי נשכחת.

"בחנוכה האחרון השתנו פתאום פני הדברים. העירייה סירבה לשלם את הוצאות הטקס וראש העיר רחמים מלול לא הגיע להדליק את הנר השמיני כמתוכנן. אולי בגלל שנכנסתי לפוליטיקה בבחירות לראשות העיר מולו, זה גרם לקצר בינינו".

אפרים קפרא ורחמים מלול על רקע החנוכייה של קפרא

אפרים קפרא ורחמים מלול על רקע החנוכייה של קפרא

 

ניסיתי לבדוק עם גורם מוסמך בעירייה אם הם מעוניינים בה?

"לפני ראש השנה הוזמנתי עם היועץ שלי, עו"ד רפאל חממי, לפגישה אצל מנכ"ל העירייה דורון מילברג והיועצת המשפטית מיכל דגן. בפגישה זו הופתעתי לשמוע מפיו של המנכ"ל שהעירייה בכלל לא מעוניינת בחנוכיה שלי ושהחנוכיה נכפתה בכוח על העירייה בניגוד לרצונה. היינו המומים לשמוע ביטויים אומללים כאלו. הגבתי למילברג ואמרתי לו שהעירייה לא עושה לי טובה בזה שהיא מסכימה שהחנוכיה תעמוד בשטחה ואפשר להציע אותה למכירה. בינתיים סוכם בפגישה שהעירייה תטפל בחנוכיה, תתקן את מערכת החשמל ושהמנורות ידלקו ויצבעו מחדש את החנוכיה".

יכול להיות שבעירייה חושבים שעם כל היופי של החנוכיה, היא למעשה בשימוש רק במהלך שבוע אחד?

"הצעתי בעבר מספר פעמים לראש העיר ולמהנדסת העירייה דלית הראל לבנות מזרקת מים מוארת שמנגנת שירים ושתיתן יופי ועוצמה מיוחדת לחנוכיה. לצערי הם תמיד סירבו להצעה. אני בטוח שבעיר אחרת היו מפרגנים ליוזמה כזאת ועושים מהחנוכיה הזאת בונבוניירה שאין כמוה בעולם. הגעתי למסקנה שאין עם מי לדבר בעירייה ולחנוכיה אין עתיד מזהיר בעירנו. חבל שהיא תעמוד סתם כמו פיל לבן, כי כנראה שאין לעירייה שום עניין באומנות המיוחדת הזאת".

איפה עומדים פני הדברים היום?

"בלית ברירה אני מפרסם בימים אלה את החנוכיה למכירה פומבית, לאנשים פרטיים או לראשי עיריות ומועצות מקומיות בכל הארץ, כי התייאשתי מההתייחסות המזלזלת של עיריית רחובות. כנראה העירייה שלנו לא ראויה לקבל לידיה מוצר יקר כזה. יחי המלך! מי שמעוניין להגיש הצעה יכול לפנות אליי במספר: 0526961770".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בפגישה עם מנכ״ל העירייה, דורון מילברג, הוא הבטיח לדאוג לתקינות החנוכיה ובאם נשבר חלק בגוף החנוכיה הוא יתוקן".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. רחובותית

    אפילו בלשון עדינה החנוכיה זה יצירה ברברית שאין לה מקום במרכז עיר העכשוית

  2. עיר של בטון

    העיריה לא מרוויחה ארנונה מהצבת המנורה.. אז המנורה לא מענין..כי בעליו העיז להתמודד
    מלול לא שואל את דעתם של התושבים שהוא מיצג!

  3. רחובותית

    אפילו בלשון עדינה צריך כמה שיותר מהר להוריד את חנוכייה ,כי יצירה ברברית שלגמרי לא מתאימה למראה של עיר מודרנית.

  4. אמת

    חנוכיה יפה מאוד חבל שכל דבר לוקחים אישית בעירייה הזו אין תחרות חיובית ולא פרגון אז מה אם התמודד לראשות העיר יאללה פארגן במיוחד כאדם מאמין הרי ה' קובע הכול אתם וכולנו רק בובות על חוטים אז חבל על האנרגיות השליליות . תאמין לי בטוח יחטפו את זה ראשי עיריות אחרות רק חבל שאצלנו מדברים מהבטן ולא מהראש

  5. מעללי עיריית רחובות

    חוץ מהסחיטה לאור יום שעושים כאן לאנשים עם הדוחו"ת המופקעים שאנשים שבקושי סוגרים את החודש חוטפים על כל שטות קטנה אין שום פירגון לתושבים מהעירייה כאן גועל נפש

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הלוואי שימצא קונה למנורה וסוף סוף ניפטר מהכיעור הזה!!!

  7. נחום

    מנורה מהממת. מאירה ויפייפיה.
    אנחנו תמיד באים בחנוכה עם הילדים! כל הכבוד!
    אמן והכל יסתדר

  8. ש.

    עיריה שכולה קומבינות, העסקת קרובי משפחה, השתלטות עדתית חולנית ובזויה על מוקדי כוח, ניהול כושל ונראות של עיר מוזנחת עלובה ומטונפת.
    זו רחובות !!
    לשמחתי עזבתי את העיר העלובה והמצחינה הזו למקום איכותי עשרות מונים.

  9. תושבת

    טוב, החנוכייה באמת לא בדיוק יצירת אומנות מפעימה או מרגשת.
    אפשר להבין את עיריית רחובות..
    גם אני לא הייתי רוצה לקבל כזאת מתנה, גם נראית לא משהו, וגם צריך לתחזק אותה.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר