צרכים על הרצפה
צרכים על הרצפה

תושב רחובות הלוקה בנפשו הופך את חיי שכניו לסיוט: "הוא מסתובב ערום בחדר המדרגות, עושה את צרכיו על הרצפה ואוגר אשפה"

דיירי בניין במרכז העיר רחובות סובלים תקופה ארוכה ממצבו של אחד השכנים, אדם הלוקה בנפשו, אשר עושה את צרכיו במקומות שונים בבניין, אוגר אשפה ומסתובב ערום. הדיירים: "אדם כזה חייב לעבור למוסד". העובד הסוציאלי שמטפל במקרה: "ביום ראשון יתקיים דיון בעניינו"

פורסם בתאריך: 7.11.19 08:31

-->

דיירי בניין במרכז העיר רחובות סובלים תקופה ארוכה ממצבו של אחד השכנים אשר לוקה בנפשו. אחד הדיירים מספר ל"ערים" על הסיוט שעובר עליו ועל יתר השכנים בבניין: "מדובר באדם מסכן בשנות ה-60 לחייו, שעד לפני כמה שנים גר עם הוריו וכמעט ולא יצא מהבית. האם נפטרה לפני מספר שנים, לפני שנתיים נפטר גם האב ומאז הוא גר לבד והוא לא יודע להתנהל בחברה. בין היתר הוא מסתובב בבגדים מרוטים, מלאי שתן, צואה והפרשות. במקרים אחדים הוא יצא מהבית עירום לגמרי וילדות צעירות שנתקלו בו ברחו מבועתות".

עוד מתאר הדייר: "לפעמים הוא עושה את צרכיו על הרצפה, בעציץ, בלובי ובמעלית, הוא לוקח כל מיני שקיות זבל, מחטט בפחים, מחפש מציאות ואוגר אשפה באופן כפייתי. מהדירה שלו יוצאת צחנה שמתפשטת בחדר המדרגות ובדירות הסמוכות. בקיצור, מדובר באדם במצב מאוד קשה ומוזנח. לפעמים הוא בוכה כמו ילד קטן".

פניתם לגורמים מוסמכים?

"בוודאי, פנינו והתלוננו מספר פעמים במחלקת הרווחה בעיריית רחובות, והסברנו שהאפוטרופוס שאמור לטפל בו לא עושה את זה באמת. הוא רק דאג "להעלים ראיות" ולנקות את הדירה בליזול לפני שהעובדת הסוציאלית הגיעה לביקור מתוכנן בדירה. גם הוגשו כבר תלונות במשטרה, בעיקר אחרי המקרים שבהם הוא הסתובב ערום מחוץ לבית. במחלקת הרווחה מכירים את הנושא, אבל קיבלנו את התחושה שהם לא עושים מספיק. למעלה משנה שאנחנו מיידעים את הרווחה בכל מה שקורה, אבל שום דבר לא זז. אנחנו מקווים שייקחו אותו למוסד כלשהו, כי הוא פשוט לא יכול לחיות בבניין מגורים רגיל".

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "מייד עם קבלת הפנייה, פעל האגף לשירותים חברתיים במהירות ופנה לבית המשפט לענייני משפחה. בחודש ספטמבר החליט בית המשפט למנות את עמותת רעות כאפוטרופוס לתושב האמור, והעביר את הנושא להמשך טיפולה".

העובד הסוציאלי שמטפל במקרה מטעם עמותת רעות מסר בתגובה: "מדובר במקרה שהגיע אלינו לפני כחודש ואנחנו בתפר שבין האפוטרופוסים שטיפלו בו עד עכשיו – בני משפחתו. בימים אלה יש דיונים בעניינו בבית המשפט והשופטת שמטפלת במקרה ביקשה מאיתנו אבחון פסיכיאטרי בעניינו. ביום ראשון יתקיים דיון נוסף שבו נגיש את הדעה שלנו, את דעת הפסיכיאטר ואת הדעה של מחלקת הרווחה. ככל הנראה ההמלצות יצביעו על הוצאתו של החסוי מביתו, אך אני לא שולל חזרה שלו הביתה עם תמיכה של גורמי טיפול".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ב

    הגזמות ושקרים לכל הכיוונים. התמונה מראה כתם הקיים בסלון מזה הרבה שנים על המרצפת ולא יותר. השכנים רוצים להתפטר מאדם שהוא קצת שונה.
    האב נפטר רק לפני שנה. לא בוצע שום העלמת רעיות כי הבודק של הרווחה הגיע ללא הודעה מוקדמת.
    לאור כל החסמים של המשרדים השונים (רווחה, בריאות, פסיכיאטריה) הועבר הנושא לאפוטרופוס חדש שנבחר לפני חודשיים.

  2. אילנה

    איזה עצוב חייבים לעזור לו ולדיירים ולהשים אותו במוסד טיפולי

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר