אוהל זכור ליצחק רבין בשנים עברו
אוהל זכור ליצחק רבין בשנים עברו

זוכרים את רצח רבין: כל האירועים ברחובות

עיריית רחובות, תנועת דרור-ישראל ותנועת הנוער העובד והלומד יקיימו גם השנה את אירועי "אוהל זכור" המסורתיים לציון רצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל. הפעילויות יכללו מעגלי שיחה קהילתיים והדרכות לציבור הרחב במרכז 'חוויות שוויץ המדע', טקס עירוני בתיכון 'קציר', הדרכות בבתי הספר ברחבי העיר, ועוד. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 4.11.19 06:25

-->

24 שנים חלפו מאז רצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל, אך הזיכרון והדיון הפומבי בלקחיו לא איבדו מחשיבותם. כבר מעל עשור תנועת דרור-ישראל, תנועת הנוער העובד והלומד, עיריית רחובות ותושבים רבים מהעיר בוחרים לקיים את "אוהל זכור" לציון יום השנה לרצח. גם השנה יקיימו באוהל מעגלי שיח קהילתיים בהשתתפות מאות תושבים, במטרה שתושבים מכלל הציבורים בעיר יפגשו וידונו יחד בשאלות הייסוד הערכיות והתרבותיות של החברה בה אנחנו שותפים.

"אוהלי זכור" הוא מפעל ההנצחה הגדול בארץ לרצח יצחק רבין, המתקיים בעשרות רשויות מקומיות. זהו מרכז תרבות וזיכרון קהילתי בו נפגשים ציבורים שונים לאירועי זיכרון, תרבות ושיחה. מטרות הפעילות הן חיזוק הדמוקרטיה וקריאה למאבק בגילויים של גזענות ואלימות המסכנים אותה. הפעילות מלווה בתערוכה המדגישה את האווירה הציבורית שקדמה לרצח ושואלת כיצד נמנע הישנות מקרים של אלימות פוליטית ומה עלינו ללמוד ולעשות כדי לתקן את החברה בישראל אחרי הרצח? בתערוכה מתקיימות הדרכות מאורגנות לקבוצות בכל הגילים. התערוכה תנדוד בין בתי הספר העל יסודיים בעיר.

מגוון פעילויות פתוחות לקהל הרחב בחוויות שוויץ המדע, רחוב סירני 52:

תערוכת רצח רבין והחברה הישראלית: תערוכה מגוונת ואיכותית המציגה בעזרת תמונות, קטעי נאומים וייצוגים ויזואליים שונים, את סיפורה של החברה הישראלית לפני ואחרי הרצח. 6-7.11, ימים ד'-ה', 8:00-19:00. לתיאום הדרכה בתערוכה לקבוצות: סילבי, 0546735368.

אירוע הורים-ילדים: איך מספרים לילדים על רצח ראש ממשלה והשפעתו על החברה? מה ילד בן 4 יכול ללמוד ולהבין? אילו התנסויות יחנכו את ילדינו להתנהגות דמוקרטית? באירוע ייחודי שהותאם במיוחד לנפשם ותודעתם של ילדים, נספר, נשחק ונתנסה. שעת סיפור בבחירות דמוקרטיות // "והגדת לבנך": הורים מספרים לילדיהם על הרצח בעזרת תערוכה ועזרים נוספים // מציירים וכותבים פתרונות יצירתיים לפתרון בעיות. 6.11, יום ד', 16:30-19:00, גילי 4+.

אסיפה ישראלית: רב שיח קהילתי חוצה מגזרים לדיון במחלוקות ובבסיסים המשותפים לקיום החברה הישראלית בעת הזו. האספה אשר מתקיימת במקביל בערים רבות ברחבי הארץ, שמה לה למטרה לחזק את המרכז הערכי והדמוקרטי המתנגד לגזענות, לאלימות, להסתה ולפגיעה בציבורים שלמים, על ידי מפגש ציבורים רחב להסכמה על מכנה משותף בחברה שוויונית ודמוקרטית. 7.11, יום ה', 19:30, מבוגרים ונוער.

טקסי זיכרון ברחבי העיר:

הטקס העירוני: טקס עירוני ממלכתי בנוכחות ראש העיר מר רחמים מלול, נציגי ובכירי העירייה. 10.11, יום א', 10:00, תיכון קציר, דב קליין 1.

טקס בלובי עיריית רחובות: 10.11, יום א', 13:00, מבואת העירייה, ביל"ו 2.

טקס בשכונת חבצלת: 9.11, יום שבת, 19:00.

הכניסה לכל האירועים חופשית והציבור מוזמן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר