כוחות כיבוי (צילום אילוסטרציה)
כוחות כיבוי (צילום אילוסטרציה)

סכסוך העבודה עלה ללוחמי האש מרחובות בספורטיאדה

לוחמי האש מתחנות הכיבוי בארץ לא משתתפים לראשונה בספורטיאדה המתקיימת בימים אלה באילת, בשל סכסוך העבודה שהם מנהלים מול נציב הכבאות וההצלה דדי שמחי. נציג ועד הכבאים ברחובות: "מצפה לנו עוד מאבק ארוך ומתמשך, אבל אנחנו לא נוריד את הראש"

פורסם בתאריך: 31.10.19 14:47

-->

לוחמי האש מתחנות הכיבוי בארץ לא משתתפים לראשונה בספורטיאדה המתקיימת בימים אלה באילת, בשל סכסוך העבודה שהם מנהלים מול נציב הכבאות וההצלה דדי שמחי מאז חודש ספטמבר.

מהתחנה האזורית רחובות אמורים היו לצאת לספורטיאדה 13 לוחמי אש. בהודעה שהוציאו נציגי הוועד ללוחמים, נמסר בין היתר: "בימים אלו מתקיימת באילת הספורטיאדה ה-39, תחרות ספורט ארצית של הליגה למקומות עבודה. מדי שנה הכבאים לוקחים חלק בתחרויות השונות. השנה החליט מנכ"ל הכבאות דדי שימחי לבטל את השתתפות העובדים בתחרות ובכך "לזרוק לפח" כספי ציבור שיועדו לתשלום בגין השתתפות העובדים, ויתרה מכך אף "לזרוק" את כספי העובדים עצמם. כל זאת במטרה לפגוע, לכאורה, בעובדי מערך הכבאות אשר נמצאים בסכסוך עבודה על תנאי העסקה מחפירים. יש לציין כי העובדים קיבלו את ההנחיה על ביטול השתתפותם ערב לפני היציאה לתחרויות, זאת על אף חתימה של המפקדים הישירים על אישורי יציאה".

נציגי הוועד בתחנת הכיבוי ברחובות הוסיפו: "המצב מתסכל. מביאים אנשים מבחוץ, מייאשים אותנו, פוגעים בתנאים, יש בעיות בשכר ואף אחד לא כאן כי זו ברירת מחדל. כדי להיות כבאי צריך לאהוב את המקצוע ואת זה זר, בכיר ככל שיהיה, לא יבין. מצפה לנו עוד מאבק ארוך ומתמשך עם עיצומים, סכסוכים, איומים וכו', אבל אנחנו לא נוריד את הראש. ככה גדלנו וככה אנחנו פועלים. נמשיך להיות יחד, מאוחדים".

יש לציין כי בשבוע שעבר פורסם כי ועד עובדי הכבאים הקפיא את הצעדים הארגוניים בהם פתח, לטובת השתתפות כ-300 עובדי כבאות ב"ספורטיאדה" באילת. בנציבות התרעמו שבזמן שהכבאים נוקטים בעיצומים, במסגרתם הם אינם לוקחים חלק בהכשרות מצילות חיים ולא מאיישים את מוקדי חירום, הם דורשים לצאת לאירוע באילת. הנציבות כבר התחייבה להקצות לטובת הנופש כחצי מיליון שקלים, ועוד 150 אלף שקלים שולמו מכספי הוועד, זאת בנוסף לתשלום ימי עבודה מלאים בזמן הנופש. הכספים יועדו לרכישת ביגוד ספורט מתאים לכבאים וכ-120 חדרי מלון באילת. בנציבות דרשו מוועד הכבאים להפסיק בעיצומים, אחרת לא יאפשרו את ההשתתפות בתחרויות.

לאחר התערבות יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, הוועד הגיע להסכמות עם הנציבות ולפיהם יפסיקו את העיצומים בתקופת ה"ספורטיאדה", מה שיאפשר את יציאת המשלחת לאילת. בסופו של דבר החליטו בהסתדרות לחזור בהם בשל מה שהם כינו "סילוף הסיכומים וכתבות מכפישות בעיתונות".

מנציבות כבאות והצלה נמסר באותה העת בתגובה כי "העובדה כי יו"ר הסתדרות המעוף חזר בו מהסכמתו להקפיא את כל צעדים הארגוניים במהלך ימי הספורטיאדה אינה צריכה להפתיע איש ובוודאי שאינה בבחינת חדשות למי שעוקב אחר התנהלותם של ראשי ההסתדרות הפועלים בשנים האחרונות לסכל כל מאמץ להבריא את מערך הכבאות. נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר דדי שמחי ימשיך להיאבק להטמעת תרבות ארגונית ערכית ומקצועית במערך הכבאות ולהפיכתו לארגון מבצעי מציל חיים המוביל בישראל".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר