עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

עיריית רחובות מפרסמת מפרט אחיד ושקוף שיקל על הליך קבלת רישיון עסק

מחזיקת תיק רישוי עסקים, גלי אפל קסטל: "אני בטוחה שמהלך זה יקל מאד על התהליך לקבלת רישיון עסק. כל בעל עסק יוכל להיכנס לאתר העירייה ולקבל מפרט מדויק הכולל בדיוק מה נדרש ממנו לצורך קבלת הרישיון"

פורסם בתאריך: 15.8.17 11:09

-->

במסגרת הרפורמה שמקדמת מדינת ישראל בתחום רישוי העסקים, עיריית רחובות מפרסמת מפרט אחיד ושקוף לציבור, שמציג את מדיניותה כלפי בעלי העסקים שבתחומה. לפני כשנה וחצי, ביוזמתה של חברת המועצה ומחזיקת תיק רישוי עסקים, גלי אפל קסטל, התקשרה עיריית רחובות עם היועץ הסביבתי, ד"ר מוטי סלע, שמסייע ומלווה את התהליך להכנת ספר מדיניות כולל כלפי בעלי העסקים. בסיומו של התהליך, יפורסם ספר המדיניות באתר האינטרנט של העירייה.

מדובר ברפורמה בתחום רישוי העסקים, שמטרתה לשפר וליעל את הליכי רישוי העסקים ולהקל ככל הניתן על בעלי עסקים ועל המעוניינים לפתוח עסקים חדשים. זאת תוך כדי הקפדה על המשך הפיקוח על העסקים על מנת להבטיח את מטרות חוק רישוי עסקים.

ראש העיר רחמים מלול: " אנו שמים תמיד לנגד עינינו את שיפור השירות הניתן לתושבי רחובות על ידי המערכת המוניציפאלית. הרפורמה בתחום רישוי העסקים תסייע לתושבים באמצעות זירוז וקיצור התהליכים הקיימים כיום. אין לי ספק שהתמיכה שלנו בבעלי עסקים המעוניינים לפתוח עסקים חדשים תעודד יוזמות חדשות ותוביל את כלכלת העיר קדימה".

חברת המועצה ומחזיקת תיק רישוי עסקים, גלי אפל קסטל: "במשך השנה וחצי האחרונות קיימנו תהליך להכנת מפרט אחיד שמשקף את מדיניותה של עיריית רחובות כלפי העסקים שבתחומה. בתהליך לקחו חלק כלל הגורמים בעירייה, החל מראש העיר רחמים מלול, דרך מנהלי האגפים השונים והיועץ הסביבתי שליווה את התהליך, ד"ר מוטי סלע. אני בטוחה שמהלך זה יקל מאד על התהליך לקבלת רישיון עסק לבעלי העסקים ברחובות, כל בעל עסק יוכל להיכנס לאתר העירייה ולקבל מפרט מדויק הכולל בדיוק מה נדרש ממנו לצורך קבלת רישיון העסק".

הרפורמה כוללת, בין היתר, יצירת מפרט אחיד של התנאים והמסמכים הנדרשים לצורך קבלת רישיון עסק, העלאת המסמכים, התנאים, המדיניות והדרישות של רשויות הרישוי המקומיות, תנאים נוספים שייקבעו לבעלי עסקים ושיחולו לאחר שלוש שנים או במועד חידוש הרישיון (לפי התאריך המוקדם מביניהם), אפשרות להגיש השגה לגורם הנוגע בעניין על תנאי שהוצב לבעל עסק או מבקש רישיון עסק, הליך רישוי מזורז לעסקים שהסיכון הנשקף מהם קטן, הארכת תקופת הרישוי לסוגי עסקים רבים, אפשרות להטלת קנסות על עסקים שאינם מקיימים תנאי מתנאי רישיון העסק, ועוד.

מטרתו של המפרט האחיד לפרט את התנאים והמסמכים הנדרשים על ידי משרדי הממשלה, נותני האישור לגבי כל סוג עסק הטעון רישוי. במסגרת המפרט האחיד מפורטים גם תנאים ומסמכים הנדרשים מבעל עסק לפי דברי חקיקה שונים (המכונים הוראות לצד המפרט האחיד), אשר חשוב לציין שהם מחייבים אף אם לא פורטו. ישנם סוגי עסקים, מורכבים במיוחד, להם אחד או יותר מנותני האישור רשאים שלא לפרסם מפרט אחיד או לפרסם מפרט אחיד חלקי בלבד, ולדרוש תנאים ומסמכים שאינם מפורטים במפרט האחיד. תנאים חדשים שנקבעו לעסק במפרט האחיד יחולו לגבי עסק קיים שלוש שנים לאחר מועד פרסום המפרט או החל ממועד חידוש הרישיון, לפי המוקדם מביניהם, אלא אם נקבע אחרת במפרט. לגבי עסק שבמועד פרסום המפרט טרם קיבל רישיון, יחולו כל תנאי המפרט. הוראות המפרט האחיד יעודכנו מעת לעת, כאשר לפני כל שינוי תופיע באתר האינטרנט של משרדי הממשלה נותני האישור, בפורטל רישוי עסקים ובמשרדי נותן האישור ההצעה לשינוי במפרט האחיד, ותינתן הזדמנות לציבור להעיר הערות להצעה במשך 30 ימים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר