מתנדבי רשת חוויות במפגשי קריאה עם בעלי צרכים מיוחדים
מתנדבי רשת חוויות במפגשי קריאה עם בעלי צרכים מיוחדים

מתנדבים ברשת חוויות מובילים מפגשי קריאה עם בעלי צרכים מיוחדים

מתנדבי של"מ (שירות לאומי למבוגר) מקיימים מפגשי קריאה עם אנשים בעלי צרכים מיוחדים. אליעזר תור, מתנדב בפרויקט: "ההתנדבות עם בעלי הצרכים המיוחדים אימנה אותי בקבלה, בסלחנות ובנתינה"

פורסם בתאריך: 10.9.19 08:14

-->

"מעגלי קריאה" הינו פרויקט ייחודי שפותח בארה"ב, במטרה להנגיש את חווית הקריאה לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. בעיר רחובות פועל הפרויקט כחמש שנים בהובלת רשת חוויות רחובות, באמצעות מתנדבי תנועת של"מ (שירות לאומי למבוגר) בריכוזה של דרורה קרפיק, ובשיתוף עם החברה למתנ"סים – מחלקת אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים בניהולה של ליאת גולברי.

במסגרת הפרויקט, נפגשים אחת לשבוע בשעות הערב קבוצה של אנשים עם צרכים מיוחדים המכונים "חברים" עם מתנדבים מתנועת של"מ לפעילות משותפת של קריאת ספרים, שירים וכתבות. הניה פינשטיין ומלי בשן-לוין יצאו להכיר את הפרויקט ולפגוש את משתתפיו.

רונית ליברמן, מתנדבת וחברת צוות ההיגוי: "החבר קורא והמתנדב מדריך אותו באמצעות שאלות, תוך פירוש מילים קשות ועידוד לחשיבה ולסיפור חוויות מעולמו הפרטי של החבר. הישיבה מייצרת אינטימיות המאפשרת פתיחות והבאת סיפורים אישיים הן של החברים והן של המתנדבים".

גלית אלבג, עד לאחרונה רכזת הפרויקט, מספרת כי בתחילה המיקוד הושם על תהליך הקריאה עצמו, העשרת השפה וחיזוק יכולת הקריאה, אולם עם הזמן זז מרכז הכובד והושם דגש על העשרה בידע כללי, השתלבות חברתית של החברים ובעיקר טיפוח הביטחון העצמי והשתלבות בקהילה".

בשנה האחרונה הוחלט על קביעת נושא מרכז למספר מפגשים, וצוות ההיגוי החל לבנות תוכנית מסגרת שנתית עם נושאים מוגדרים ועם אפשרות לשינויים בהתאם לצורך.

אלי ולינסקי, מתנדב בפרויקט: "אני מתרגש לפני ובעת הפעילות ומתחבר לתמימות וליושר של החברים ולשיתוף שהם יוזמים בחוויותיהם האישיות".

אליעזר תור, מתנדב נוסף, מציין: "ההתנדבות עם בעלי הצרכים המיוחדים אימנה אותי בקבלה, בסלחנות ובנתינה".

יוסי זיו, מתנדב וחבר בצוות ההיגוי, אומר כי הוא מתרגש בכל פעם שחבר מצליח לקרוא היטב: "הקריאה והשיחות עם החברים תורמות רבות לביטחונם העצמי. גולת הכותרת עבורי הייתה כאשר בעזרת המתנדבים השתתפו חלק מהחברים בקטעי קריאה בטקס יום הזיכרון לחללי גדוד 55".

הנרייטה אייזנברג, מתנדבת בפרויקט, מסכמת: "החיוך של החבר שקרא את הקטע מהסיפור שנבחר מלווה אותי עד היום".

לפרויקט שותפים מיכל אלרן רכזת הפעילות, ליאת שכטר רכזת אוכלוסיות מיוחדות ברשת חוויות, סיגל לוי-ישי מנהלת הספריות, אטי שני מנהלת אגף ילדים ונוער בספרייה המרכזית ברחובות ,פאבלו פרידלנדר מנהל מערך הדיור באקי"ם רחובות, וצוות ההיגוי של הפרויקט הכולל מתנדבים רבים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר