מקום משכנו של הצעיר ההומלס מרחובות בשבוע האחרון (צילום: רותי ורד)
מקום משכנו של הצעיר בשבוע האחרון (צילום: רותי ורד)

מחוסר הדיור שהתמקם ברחובות והתגלה כנוכל ממשיך בניסיונות העוקץ

תושבי שכונת שעריים מספרים כי בלילות הצעיר נפגש עם בנות נוער, מעשן ושותה עמן. גורמים המכירים את דפוסי פעולתו: "מדובר בהאקר מבריק שיש להיזהר מלאפשר לו גישה לטלפונים או למחשבים"

פורסם בתאריך: 14.8.17 07:00

-->

כפי שפורסם באתר "ערים", מחוסר הבית הצעיר שהתמקם ברחובות ושהציג עצמו כאדם מסכן שנכנס לחובות של חצי מיליון שקלים, הוא למעשה נוכל מסוכן שעסוק בשבע השנים האחרונות בעיקר בעקיצת אנשים טובים ומחזיק בהרשעות בגין מרמה, זיוף, סחיטה באיומים ועוד.

הצעיר, שהתמקם בגבעת המוריה שבשכונת שעריים, הצליח בזכות מראהו התמים והמנומס לגייס לעזרתו רבים מתושבי העיר, בראשם ראש העיר רחמים מלול שנרתם לסייע לו באופן אישי ונפגש עמו, עורכת דין מקומית שמתמחה בפשיטת רגל ושהציעה לו את שירותיה בהתנדבות, פקחיות השיטור העירוני שניסו למצוא לו פתרון דיור זמני, ותושבים טובי לב שדאגו לו לאוכל וביקשו לתרום לו כסף.

כך התראיין ההומלס לפני שהתברר כי מדובר בנוכל

לאחר מספר ימים הסתבר כי מדובר בנוכל שהשתמש בעבר בדפוס פעולה קבוע: מההרשעות הקודמות שלו עולה כי הוא נהג להציע באתר "יד 2" סמארטפונים במחירים זולים במיוחד. הוא הפנה את קורבנותיו לשלם לו במזומן בבנק הדואר ולהיפגש לאסוף אותם באילת, אבל את המכשירים הוא כמובן לא סיפק. כשקורבנות העוקץ היו מתלוננים בפניו בטלפון, הוא היה עונה בחוצפה ומנפנף ב'הצלחות' מעשי הנוכלות שלו: "אין כסף, לא תראה את הכסף או את הטלפון שלך לעולם. למה? כי ככה אני".

עוד עולה כי הנוכל הקים אתרי אינטרנט פיקטיביים לצימרים. באותם אתרים הוא עשה שימוש בפרטי ובצילומי צימרים אמיתיים, ורק כשקורבנות העוקץ היו מגיעים לצימר הם היו מגלים כי מעולם לא הוזמן עבורם מקום בתמורה לתשלום שהעבירו. בכל המקרים השתמש הנוכל בחשבונות שונים בבנק הדואר, אותם פתח בשמות בדויים על בסיס תעודות זהות שזייף. קורבנותיו העבירו תשלומים לחשבונות אלו. בשנת 2014 הוא אף הורשע באיום ברצח, אבל שוחרר בגלל סעיף נפשי.

ככל הנראה, את סכומי הכסף שעקץ מאנשים איבד הנוכל בהימורים, מה שגרם לו להיקלע כעת לחובות של חצי מיליון שקלים ולעיקולים בהוצאה לפועל ובמוסדות אחרים.

לאחר שכתבת "ערים" ניסתה לסייע לו, עוד לפני שנודע לה כי מדובר בנוכל, ראה בה הצעיר קורבן פוטנציאלי לעקיצה והחל להטריד גם אותה וגם את עורכת הדין שניסתה לעזור לו. כמו במקרי העבר, הוא ניסה לקבוע עם השתיים באילת, בטענה כי אדם זר ניגש אליו ותרם לו עשרות אלפי שקלים בצ'יק ובמזומן. לדבריו, הוא רצה לפצות אותן כספית על העזרה. כשהשתיים התעלמו מההודעות, או סירבו להצעה, המשיך להטריד אותן במסרונים וטען כי לא יקבל "לא" כתשובה.

שיחת הווטסאפ בין הנוכל לבין עורכת הדין שניסתה לסייע לו

שיחת הווטסאפ בין הנוכל לבין עורכת הדין שניסתה לסייע לו

 

אנשים שנכוו מהנוכל בעבר מספרים כי הצעיר נהג לשלוח את האנשים לאילת, וכשאלה היו מתייצבים בעיר הדרומית הרחוקה הם כמובן לא מצאו אותו ממתין להם שם כפי שהבטיח. כשהיו מטלפנים אליו היה לועג להם ואומר: "בחיים לא תראו אותי ולא את הכסף שלכם".

גורמים המכירים את דפוסי הפעולה של הנוכל אומרים כי מדובר בהאקר מבריק ושיש להיזהר מלאפשר לו גישה לטלפונים סלולריים או למחשבים. עוד הם אומרים כי הם מזהים שהוא מנסה לפעול שוב ומחפש את הקורבן הבא. תושבי שכונת שעריים מספרים כי בלילות הוא נפגש עם בנות נוער, מעשן ושותה עמן. כעת נותר לקוות שהוא לא ימצא את הקורבן הבא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר