המשתתפות בסיור במרכז הקיימות "קיפוד"
המשתתפות בסיור במרכז הקיימות "קיפוד"

"קיימות ואיכות הסביבה אינן רק סיסמאות שמתאימות למעטים, זו דרך חיים"

ליה שניידר, תושבת רחובות ומייסדת פורום קיימות בעיר, יזמה סיור במרכז הקיימות "קיפוד". המשתתפות חזרו עם תובנות

פורסם בתאריך: 26.8.19 06:14

-->

ביום חמישי האחרון הוזמנו חברי מועצה ומנהלי אגפים בעיריית רחובות להכיר מקרוב את מרכז הקיימות "קיפוד" שבכפר סבא. את הסיור המקצועי יזמה תושבת העיר ליה שניידר, פעילה חברתית וסביבתית ומייסדת פורום קיימות ברחובות.

לדברי שניידר, מטרת המפגש הייתה לחשוף את חברי המועצה ומנהלי האגפים לעשייה המבורכת בכפר סבא בתחום הסביבה, ולחשוף אותם למרכז "קיפוד" השואב אליו אנשים מהרשויות והמועצות המקומיות, אנשי חינוך וכמובן תושבים המבקשים לקבל השראה בנושא.

במפגש השתתפו בין היתר חברת המועצה ומחזיקת תיק פיתוח בר קיימא, איטל בציר אלשיך, יעל גוראון ונריה שפירא. יעל גוראון ("כיכר העיר עוז"), יצאה מהסיור עם השראה ותחושת שותפות לחזון: ״הביקור היה מרתק. למדנו שקיימות ואיכות הסביבה אינן רק סיסמאות שמתאימות למעטים, זו דרך חיים ומדיניות שמאפשרת חסכון כלכלי משמעותי לכל משק בית ואיכות חיים לכלל תושבי העיר".

ליה שניידר: "אני אוהבת ללמוד ממודלים מוצלחים בארץ ובעולם. אני מכירה את מרכזי הקיימות בארץ ולכפר סבא יש מודל מוצלח במיוחד. לשמחתי יצרנו קשרים טובים והם אף הביעו נכונות לסייע גם לרחובות להקים מקום ייחודי כזה. כולי תקווה שכמה שיותר חברי מועצה וראש העיר יחברו לאיטל בציר אלשיך, יעלו על העגלה ויצטרפו לחזון שלנו של עיר בריאה ומקיימת, שזו מגמה כלל ארצי ועולמית. רחובות שייכת לפורום 15 הערים הגדולות וראוי שיהיה לנו מרכז קיימות משגשג שיוביל לחיסכון של מיליוני שקלים לעיר, שיוביל תקנים מקצועיים בפיתוח העיר וסטנדרטים חדשים של איכות החיים בעיר".

איטל בציר אלשיך: "לאור משבר האקלים העולמי, מתחדדת ביתר שאת העובדה שבעצם כולנו כפר גלובלי אחד והמסת הקרחונים באנטרקטיקה משפיעה ישירות על התחממות כדור הארץ. כולנו כבר מרגישים את זה היטב. העתיד מנבא שעוד פחות מעשור הטמפ' יעלו משמעותית עד שילדינו לא יוכלו לרדת ולשחק בפארק או בגינה, ואנו נספר להם איך היה כשהיינו אנחנו ילדים ושיחקנו בחוץ. המצב הוא כזה שאין מנוס לערים מאשר לפעול ולהתחייב לסביבה ולבריאותם של התושבים החיים בה".

עוד מוסיפה אלשיך: "בכוונתי לממש עוד בשנים הקרובות את תוכנית העבודה הכוללת בתוכה שיתופי פעולה אסטרטגיים עם גופים בתחום בריאות וסביבה, קורסים, עידוד קומפוסטרים בבתים ובגני ילדים ועוד. הזמן לרעתנו ולכן קריטי שנזרז את התהליכים בנושא. כולי תקווה שכמה שיותר חברי מועצה ומנהלי אגפים יצטרפו ויתגייסו למען קידום המטרה משותפת עבור התושבים, כשיש לנו אחריות לדאוג לעתיד הילדים שלנו ולעשות זאת ביחד, כי רק כך נצליח לקדם ולהיות עיר טובה יותר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר