שכונת קרית משה (צילום: מוטי מילרוד)
שכונת קרית משה (צילום: מוטי מילרוד)

מוקד הקליטה בקרית משה קיבל מכתב הוקרה ממרכז הינם לסובלנות חברתית

ירון קנר, מנהל מרכז הינם לסובלנות חברתית, שלח לעיריית רחובות מכתב הבעת תודה למוקד הקליטה בשכונת קרית משה, שמארח את פרויקט "אחי ישראלי"

פורסם בתאריך: 20.8.19 07:29

-->

ירון קנר, מנהל מרכז הינם לסובלנות חברתית, שלח לעיריית רחובות מכתב הבעת תודה לעירייה ולמחלקת מוקד הקליטה: "ברצוני להודות על הכנסת אורחים חמה ולבבית בכל עת בה אנו מגיעים לעיר רחובות. מרכז הינם, זוכה פרס האחדות מידי נשיא המדינה לשנת 2019, הוא ארגון ללא שייכות פוליטית או מגזרית המבקש לקדם חברה סובלנית ולהיאבק בקיטוב החברתי שאליו נקלעה החברה הישראלית בשנים האחרונות. גישת המרכז מבוססת על עיקרון פשוט: קידום סובלנות באמצעות היכרות משמעותית.

חדשנות המרכז נוגעת לעומק ההיכרות, מתוך אמונה שהפחדים שלנו מהאחר מקורם בבורות והם בתורם מזינים שנאה ואפליה. מרכז הינם מפגיש אנשים מזהויות שונות להיכרות מעמיקה, ארוכה, בגובה העיניים, שבמהלכה הם פשוט נמצאים עם האחר. למעשה, מציע מרכז הינם לבאים בשעריו לחיות "חיים של אחרים" ולגור לפרק זמן מסוים בקהילה שרחוקה מעולמם (כפר ערבי, קהילה חרדית, התנחלות, שכונה אתיופית וכו'). כך מפסיקים לראות את ה"חרדי", "ערבי", "מתנחל", ומתחילים לראות אדם. ואז, גם אם חולקים על דרכו או שונים ממנו ומאורח חייו, לא שונאים אלא מכבדים, היחס יותר אנושי והשיח יותר רך ואמפתי.

את הגישה הזאת מיישם מרכז הינם בארבע השנים האחרונות במסעות עומק להכרת החברה הישראלית שמותאמים למגוון גילאים – תיכוניסטים, חיילים, סטודנטים, מבוגרים ובכירים מהשירות הציבורי.

פרויקט "אחי ישראלי" התארח על כל מחזוריו למשך חודש בשכונת קרית משה ברחובות, אשר הפכה לתחנה קבועה במסעות הינם להכרות עומק עם הקהילה האתיופית. התכבדנו בנוכחות ראש העיר שהצטרף לקבוצת הינם של הנהלת הפרקליטות בראשות שי ניצן.

דוד אלעזר, מנהל מוקד הקליטה ואחד מחברי ועדת ההיגוי של מרכז הינם, הוא איש הקשר והפנים המארחות את עשרות הקבוצות שלנו שחלקן ממדינות שונות בחו"ל, המגיעות להכרות עם חיי העדה האתיופית, על תרבות ומסורת, מורשת ומנהגים, קליטה ועלייה, קושי והצלחה. דוד מסייע לנו רבות בבנייה וארגון סדר היום, הוא יודע לגשר בין מוסדות ואנשי השכונה לבין משתתפי הקבוצות המתארחות בנועם הליכותיו, רגישותו, תבונתו ויכולות הארגון והניהול שלו. אירוח הקבוצות, שחלקן באות לאירוח של חודש, חלקן לשבוע וחלקן לימים שלמים, קוצר הצלחה של ממש ומביא לחוויה משמעותית ועמוקה הן לקבוצה המתארחת והן לקהילה המארחת".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר