עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)
עיריית רחובות (צילום: ג'ני גפטרשוסטר)

עו"ד מתן דיל קורא להימנע מהעלאת הארנונה לעסקים ברחובות. העירייה בתגובה: "כפופים להנחיות היועץ המשפטי לממשלה"

מתן דיל: "המשמעות של העלאת מיסים היא פגיעה בעסקים המקומיים, עצירת כניסת עסקים חדשים לרחובות ובריחה של הקיימים". העירייה, שכבר לפני שבועיים הקפיאה את החיובים המוגדלים עד להכרעה סופית בנושא בבית המשפט העליון, בתגובה: "עיריית רחובות פועלת על פי חוק ומחויבת לפסיקת בתי המשפט והנחיות היועץ המשפטי לממשלה"

פורסם בתאריך: 14.8.19 14:19

-->

יו"ר האופוזיציה בעיריית רחובות, עו"ד מתן דיל, קורא להנהלת העירייה לשנות את המדיניות בנוגע לעסקים המקומיים.

דיל: "כשדיברתי על מקסום הכנסות מארנונה מניבה כתנאי הכרחי להמשך שגשוגה של העיר, הכוונה הייתה 180 מעלות מההחלטות האחרונות של הנהלת העיר – העלאת מיסים והגדלת חיובי הארנונה של בעלי העסקים. לצערי, נראה כי עיריית רחובות סימנה את בעלי העסקים ברחובות כמקור הכנסות לכיסוי הגרעון התקציבי שלה.

"שנת 2018 הסתיימה בגירעון תקציבי. פעם ראשונה שאנו מסיימים בגירעון בהשוואה לשנים האחרונות, ושלא נדבר על 2019. התרעתי על הבור הצפוי ביום אישור התקציב. אסור לנו לאפשר זאת. חייבים לבטל את ההחלטות הללו. המשמעות שלהן היא עצירת כניסת עסקים חדשים לרחובות ובריחה של הקיימים. היום קיים איזון נכון של רמת הכנסה וגבייה של ארנונה שניתן להטיל על העסקים המקומיים, תוך שמירה על רווחיות והגדלת הקופה הציבורית. מה שעיריית רחובות מבצעת לאחרונה ימיט אסון על בעלי העסקים ואת התוצאות לכך ירגיש כל תושב במרוצת הזמן".

דיל מסביר: "הערוץ שכעת בחרה העירייה הוא החניות שמשרתות את העסקים השונים, והיא עושה זאת בשתי דרכים: האחת שינוי צו הארנונה והחלת תעריף גבוה על "קרקע תפוסה" – חניות חיצוניות, כאשר המשמעות הכספית הכוללת הממוצעת של השינוי היא העלאה כספית של 225% בשיעור הארנונה. השנייה היא שינוי הסיווג משטח שירות של חניה לשטח עיקרי של מסחר. לאחרונה קיבלתי עשרות פניות מבעלי עסקים ברחובות ואין ספק שמדובר בסיכון אמיתי, פגיעה ברווחיות העירונית ובהמשך ברווחת התושבים".

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "עיריית רחובות פועלת על פי חוק ומחויבת לפסיקת בתי המשפט והנחיות היועץ המשפטי לממשלה. בפסק הדין צ'ק פוינט נקבע כי הסיווג הנכון בחיוב ארנונה לשטח חניה שמשרת את העסק הינו בתעריף של "עסקים, שירותים ומסחר". היועץ המשפטי לממשלה הביע את עמדתו בנושא באופן חד משמעי, וקבע כי על הרשויות המקומיות לתקן את חיובי הארנונה. במצב הדברים הנוכחי, עיריית רחובות מחויבת להנחיה זו ואף כפופה לביקורת משרד הפנים ועל כן פעלה בהתאם לתיקון תעריפי הארנונה הרלוונטיים.

"יחד עם זאת, הוגש לאחרונה ערעור לבית המשפט העליון על פסק הדין הנ"ל, ותוצאותיו יקבעו סופית את מעמד חיובי הארנונה בעניין. בישיבה שקיים ראש העיר עם כל הגורמים לפני כשבועיים, הורה ראש העיר להקפיא בשלב זה את החיובים המוגדלים עד שתיפול הכרעה סופית בבית המשפט העליון".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר