שאול צגהון ואביב איטח
שאול צגהון ואביב איטח

חבר מועצת רחובות אביב איטח: "מתי בדיוק יתקיימו הבחירות לוועדי השכונות?"

חבר מועצת רחובות אביב איטח תוהה מתי יתקיימו בחירות לוועדי השכונות ואף מציע את עזרתו למחזיק תיק השכונות שאול צגהון, שמשיב: "ראיתי לנכון ללמוד את הנושא בצורה יסודית עם צוות האגף, כדי שהנושא יטופל מהיסוד. בוועדה הקרובה נדון על הסוגיות המורכבות של בחירות ועד השכונות"

פורסם בתאריך: 6.8.19 08:39

-->

בשאילתה ששלח חבר מועצת רחובות אביב איטח לראש העיר ולחברי המועצה, הוא תוהה מתי יתקיימו בחירות לוועדי השכונות.

בפנייתו מסביר איטח: "כבר ב-2015 הוקמה ועדת בחירות לוועדי השכונות. בישיבת מועצה בקדנציה הקודמת אף הוגשה תכנית מסודרת עם מיפוי של השכונות ופירוט התהליך. ב-2016 החליט מחזיק תיק השכונות דאז, אמיתי כהן, לקדם את התהליך ואף פרסם בעיתונות מודעות על קיום בחירות בחלק מהשכונות. הוקמה ועדת בחירות שהייתי חבר בה, אך משום מה הדבר לא יצא אל הפועל".

איטח ממשיך: "כאשר מוניתי על ידי ראש העיר למחזיק תיק השכונות בסוף 2017, קיבלתי פניות רבות מתושבים ותלונות על ועדים שאינם מתפקדים, טענות על כך שקיימים ועדי שכונות עשרות שנים ללא הליך בחירות מסודר, ולכן ביקשתי לקיים בחירות. הצעתי שנקיים חגיגה דמוקרטית עירונית בשיתוף גורמים שונים, ושנשמש דוגמה לבני הנוער והצעירים שירצו להצטרף וליטול חלק בעשייה העירונית תוך סיוע במיתוג מחדש של המוסד הזה – ועד שכונה.

"ראש העיר הסכים איתי וביקש שאקדם את הנושא לאחר שאקבל חוות דעת משפטית. לאחר שנוכחתי לדעת שכעירייה לא ניתן לקדם את ההליך בשנת בחירות מוניציפאליות, מלול קיבל את עצתי להכיר פורמלית בפעילי שכונות אקטיביים כחברי ועד זמניים, עד אשר יתקיימו בחירות. חתמנו יחד על מסמך משותף שהועבר לנציגי השכונות. על כך בירכתי בזמנו.

"מאחר שבחירות 2018 מאחורינו ויש מחזיק תיק שכונות חדש, שזו הזדמנות לאחל לו בהצלחה רבה בתפקידו החשוב, אני מבקש לדעת מתי יתקיימו הבחירות בשכונות".

איטח לא הסתפק בשאילתה המדוברת ופנה ישירות גם למחזיק תיק השכונות, חבר המועצה שאול צגהון. במכתבו לצגהון אומר איטח: "כידוע, החזקתי בתיק השכונות תקופה קצרה בת שנה והנושא הראשון שביקשתי היה לקיים הליך מסודר של בחירות בשכונות, לרענן את השורות ואת המנהיגות האזרחית בשכונות בהן לא התקיימו בחירות שנים רבות, או בשכונה שבה לדוגמה יו"ר השכונה הלך לעולמו. בשל הבחירות לרשויות המקומיות נאלצתי לוותר מבחינה טכנית, אך אני רואה חשיבות רבה בוועדי שכונות רשמיים שמייצגים את התושבים.

"כעת, כשאנחנו כמעט שנה לאחר הבחירות לרשויות המקומיות, וכשגורמים לא רשמיים ופעילים מביאים לידיעתי כי נוצר שוב קושי בקידום הנושא, אני חושב שהגיע הזמן לקבל תשובות ולשמוע את משנתך בנושא לגבי מקומנו ותפקידנו כרשות מקומית בהליך, עם יעדים ולוחות זמנים. אני רוצה לאחל לך בהצלחה ומתחייב להושיט יד ולסייע בקידום הנושא באמצעותך, כמחזיק התיק הרלוונטי".

שאול צגהון השיב לאיטח וציין: "ראשית, תודה על ברכתך ואני שמח על השתתפותך בוועדת השכונות שתתכנס ב-6.8.19. עמדתי בעניין בחירות ועדי שכונות והתארגנות אזרחית ידועה לכל. אנחנו (סיעת כיכר העיר עוז) רצינו את תיק השכונות כדי לקדם אזרחות דמוקרטית פעילה. יש חשיבות רבה שהפרט או הקהילה יהיו שותפים ומעורבים בקבלת החלטות הנוגעים להם. נבחרי ועד שכונה יכולים לזקק את הצרכים של השכונה ולקשר בין הקהילה ובין מוסדות העירייה, ונציגי ועד שכונה משמעותיים בשגרה ובמיוחד בתקופת חירום.

"בשנים האחרונות לא התבצעו בחירות של ועדי השכונות, למעט מקרים בודדים. ראיתי לנכון ללמוד את הנושא בצורה יסודית עם צוות האגף, כדי שהנושא יטופל מהיסוד (וכמובן שיש עוד מה ללמוד). בוועדה הקרובה נדון על הסוגיות המורכבות של בחירות ועד השכונות. אשמח לשיתוף פעולה מכל חברי הוועדה ואני מאמין ששיתוף פעולה זו הדרך הנכונה להצליח".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר