עומס תנועה ברחוב דובנוב
עומס תנועה ברחוב דובנוב

תושבי רחובות הצעירה, קרית משה ושיכון סלע: "הרמזורים בדובנוב פינת ששת הימים הם סיוט מיותר"

הרמזורים בדובנוב פינת ששת הימים ממשיכים להטריד את תושבי הסביבה שפתחו בעצומה שחתמו עליה כבר כ-500 אנשים, בתקווה להקים במקום מעגל תנועה. בעיריית רחובות מגיבים: "הרמזור פועל בשיטה של גלאי תנועה ומתאים את עצמו לעומס"

פורסם בתאריך: 1.8.19 10:35

-->

לפני כחודשיים החלה לפעול בצומת הרחובות ששת הימים ודובנוב ברחובות מערכת רמזורים, ומאז חייהם של תושבי האזור הפכו לסיוט. לדברי תושבים משכונות רחובות הצעירה, קרית משה ושיכון סלע, הרמזורים החדשים רק גורמים לפקקים, לזיהום אוויר, לצפירות ולעצבים.

אחת מתושבות שכונת רחובות הצעירה אומרת ל"ערים": "כבר חודשיים שתושבי רחובות הצעירה, שיכון סלע וקרית משה סובלים יום ולילה מפקקים, פיח, עצבים, איחורים יומיומיים ומוזיקה רועשת שבוקעת מהמכוניות. יש אפילו כ-100 משפחות שמדי בוקר בקושי מצליחות לצאת ממפתן ביתם, כי החניה שלהם חסומה על ידי מכוניות שעומדות בפקק. כל זה קרה בשל החלטה תמוהה ולא הגיונית של העירייה להציב רמזורים באמצע שכונה שקטה. מעניין לראות שבשכונות אחרות ראו לנכון להציב מעגלי תנועה ולא רמזורים. דווקא כאן, בשכונות שהן במקרה אזור ב' או ג', חשבו שלא נורא אם יציבו רמזור. אולי בגלל שאנחנו אוכלוסייה חלשה. בכל מקרה אין שום הצדקה לרמזורים האלה. יש בצומת מספיק מקום לכיכר, ובמשך היום אין עומס כמו בשעות אחרות ואין סיבה לעמוד באור אדום סתם".

עומס תנועה ברחוב דובנוב

עומס תנועה ברחוב דובנוב

 

יש לציין כי בעקבות התלונות, מנהל אגף התנועה ליאור שוקרי ומחזיק תיק התחבורה אבי קינד נכנסו לפעולה ודאגו כי יוזמנו לצומת חיישנים חכמים שיווסתו את התנועה ויורידו את העומסים באזור. קינד אף הגיע למקום בעצמו כדי לפקח על התקנת החיישנים מקרוב".

אבי קינד והפועלים במהלך התקנת החיישנים בצומת שברחוב ששת הימים פינת דובנוב

אבי קינד והפועלים במהלך התקנת החיישנים בצומת שברחוב ששת הימים פינת דובנוב

 

לדברי התושבים, התקנת החיישנים לא פתרה את הבעיה והם אף פתחו בעצומה שעליה חתמו כבר כ-500 איש. בעצומה נכתב בין היתר: "עיריית רחובות הציבה רמזורים בליבה של שכונה שקטה, בצומת הרחובות ששת הימים ודובנוב. מאז, מאות משפחות נתקעות בפקק מיותר מדי יום, תושבים מאחרים לעבודה, ילדים מאחרים לבתי הספר ועוד. כ-100 משפחות המתגוררות בצמוד לצומת לא יכולות בכלל לצאת מהחניה בגלל הפקקים שחוסמים את היציאה ממפתן ביתם, ובנוסף סובלים מצפירות וקללות במשך כל שעות היום. השכונה סופגת רעש אימים של צופרים, עשן ופיח שילדינו נושמים, שיחות טלפון ומוזיקה שבוקעת מהמכוניות כל יום וכל לילה באופן בלתי נסבל.

"כל זה יכול היה להיפתר לו היו חושבים על רווחת תושבי השכונה ועושים מעגל תנועה שגם מסדיר את התנועה, גם יפה וגם זול לתחזוקה לאורך זמן לעומת הרמזורים. אנו מבקשים שיוחזרו השקט ואיכות החיים לשכונה, על ידי ביטול הרמזורים לטובת מעגל תנועה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הרמזור פועל בשיטה של גלאי תנועה ומתאים את עצמו לעומס. הוא נבדק שוב השבוע על ידי מהנדס הרמזורים של אגף התנועה וכן על ידי חברת וימאזור, המספקת לעירייה את השירות, ונמצא תקין לחלוטין. חשוב לזכור כי מדובר בצומת מרכזית ויש להתייחס גם לזכותם של הולכי הרגל לחצות את הצומת".

הצומת ברחוב ששת הימים פינת דובנוב

הצומת ברחוב ששת הימים פינת דובנוב


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט צריך לכבות את הרמזורים ברחוב דובנוב,להשאיר אותם בצהוב מהבהב ובאה ישועה לביזיון.הצומת מתומרר היטב ולכמות התנועה דעוברת שם זה די והותר.

  2. בני סוקול

    פשוט צריך לכבות את הרמזורים ברחוב דובנוב,להשאיר אותם בצהוב מהבהב ובאה ישועה לביזיון.הצומת מתומרר היטב ולכמות התנועה דעוברת שם זה די והותר.

  3. עירית

    אם יש חיישנים הם בברור לא עובדים כנדרש…אין שום הגיון שמשני צידי ההכביש יעמדו 2 רמזורים בשעות הערב המאוחרות וזה עוד כשהרבה דיירי השכונה משתדלים להמנע ככל הניתן מלעבור בנתיב זה מאז הרימזור…
    אפשר היה לחשוב על דרכים יצירתיות קצת יותר ויעילות הרבה יותר לענות על כל הצרכים.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר