אביב איטח
אביב איטח

אביב איטח בהצעה לסדר: ביטול השתתפות בתחרות 'קריה יפה בישראל יפה' וארגון תחרות יופי ברחובות בשיתוף התושבים

בהצעה לסדר קורא חבר המועצה אביב איטח לבטל את ההשתתפות של רחובות בתחרות 'קריה יפה בישראל יפה', ולהמיר אותה בתחרות עירונית פנימית בין השכונות, צוותי הניקיון ופעילי הסביבה

פורסם בתאריך: 22.7.19 09:42

-->

בהצעה לסדר שתידון ביום חמישי הקרוב בישיבת מועצת רחובות, קורא חבר המועצה אביב איטח לבטל את ההשתתפות של רחובות בתחרות 'קריה יפה בישראל יפה' השנה, ולהמיר אותה בתחרות עירונית פנימית בין השכונות, צוותי הניקיון ופעילי הסביבה.

איטח: "מזה כ-10 שנים העיר רחובות משתתפת בתחרות 'קריה יפה בישראל יפה', יוזמה של המועצה לישראל יפה בחסות משרד הפנים. ההשתתפות בתחרות כרוכה בתקצוב סמלי של כמה אלפי שקלים בודדים מכספי משלם המיסים. באורח פלא ומבדיקה מדגמית שקיימתי, כל הרשויות שמשתתפות בתחרות זוכות בחמישה כוכבי יופי ועל פי התקנון ניתן אחת ל-4 שנים להתמודד גם על תואר 'דגל היופי', שהוא פרס הניתן בתחום פיתוח ריאות ירוקות, רחובות, צירים מרכזיים ועוד. הפעם הראשונה שרחובות זכתה בתואר דגל היופי הייתה ב-2014 וכמו כן כעבור 4 שנים ב-2018.

דורון מילברג, גיורא בן ארי ויוסי כפיר בטקס קבלת חמישה כוכבי יופי ודגל היופי

דורון מילברג, גיורא בן ארי ויוסי כפיר בטקס קבלת חמישה כוכבי יופי ודגל היופי

 

בעיר רחובות יש תחומים ויוזמות שתושבינו מרבים להתגאות בהם אך בנושא חזות העיר, ניקיון, טיפוח וריאות ירוקות בולטת בציבור תחושת אי שביעות רצון. לראיה, היינו עדים למחאה ציבורית גדולה, 'מחאת הזבל', בשנים 2017-2018. עקב המחאה הציבורית הגדולה, השכיל לעשות ראש העירייה בקדנציה הנוכחית ומינה לתיק חזות העיר סגן ראש עירייה בשכר, מה שמוכיח שהנושא אכן בוער ועלה לראש סדרי העדיפויות העירוני בעקבות המחאה ותחושות התושבים.

מתחילת הקדנציה התבצעו שינויים ורענונים פנים ארגוניים באגף ואנו עדים לכוונות טובות והשתדלות של מחזיק התיק, וכן ננקטו מספר צעדים אופרטיביים בגיבוי ראש העירייה ועל כך אנו מברכים. כשמדובר בניקיון העיר אנו מבינים שמדובר במצוקה אמיתית ויש להושיט יד לטובת הנושא ,לתת הזדמנות אמיתית למחזיק התיק וצוות האגף ולכן עד כה בחרתי שלא להתערב, לבקר ולהציע הצעות ייעול. במספר פניות תושבים מהותיות ודחופות אני פונה ומפנה למחזיק התיק באופן פרטי ואכן מקבל תשובות.

גם כיום, לאחר תקופת ניסיון וימי חסד משמעותיים, אני עדיין נתקל בתלונות רבות בנושא ניקיון העיר, גם בקבוצות הפייסבוק וגם בתגובות ופניות פרטיות ברחוב או במדיות השונות. אנו עדים לכך שיש הבנה והכרה בעובדה שצריך לשתף פעולה עם התושבים ולהגביר מודעות והסברה, וזאת על פי הפרסומים השונים, סרטונים, מודעות וערב שיתוף ציבור שהתקיים לפני מספר חודשים.

בחזרה לתחרות, שמדי שנה מתבצעת על ידי שופטים חיצוניים שמגיעים להתרשם ממצב הניקיון וטיפוח העיר: הם עושים זאת בתיאום מראש, גם בקביעת המועד וגם על מיקום והאזור בעיר שאותו שופטים על פי החלטה של העירייה. על כן מדי שנה דורון המנכ"ל ואנשי האגף מתכוננים מבעוד מועד לתחרות ואני שמח לראות שלפחות על פי היומיים הספציפיים האלה אנו זוכים בכל שנה ב-5 כוכבי יופי. גם משהו. אך ברגע שנוצר פער בין תוצאות התחרות על פי יומיים לבין שביעות הרצון של תושבי העיר ממצב הניקיון וחזות העיר במשך כל השנה, אני מתריע מראש ומציע לא להפוך את המאמץ והרצון לשינוי לגיחוך על ידי התושבים.

ועדת השיפוט של קריה יפה בישראל יפה בביקורם בבית הספר עידוד ברחובות

ועדת השיפוט של קריה יפה בישראל יפה בביקורם בבית הספר עידוד ברחובות

 

אני מציע שכל עוד קיים תהליך בנייה של מחזיק התיק וקיימת אי שביעות רצון ממצב הניקיון בעיר, נוותר על ההשתתפות בתחרות 'קריה יפה בישראל יפה' כצעד בונה אמון ולקיחת אחריות בפני התושבים, ולכן התחברתי להסכמתו של מחזיק התיק יניב מרקוביץ' לביטול התחרות ככל שהדבר תלוי בו בפני תושבת שהציעה זאת בפייסבוק.

אני מציע לבטל את ההשתתפות בתחרות במתכונת הקיימת ולהמיר אותה לתחרות עירונית פנימית בשכונות וברחבי העיר – תחרות פתע. כך נוכל למדוד בזמן אמת את תפקוד הצוותים, נוכל לגלות בלת"מים, לדוגמא אי סנכרון בין סידורי העבודה של אגף חזות העיר לאגף גנים ועיצוב הסביבה. נוכל לחזק ולהעצים את עובדי אגף חזות העיר אשר הינם עובדים מסורים שסבלו ועדיין סובלים לעתים מביקורת ותדמית שלילית מהתושבים שלא באשמתם. נוכל להעצים מנהלי אזורים, עובדי אגף ולהעניק למצטיינים שביניהם כוכבי יופי. צריך לבדוק האם נוכל בהזדמנות זו לחזק את הקשר עם עובדי הקבלן שלצערי אני שומע רבות שמפילים עליהם את האשמה ומגלגלים אליהם את האחריות. כך גם נוכל לחזק את הקשר עם נאמני ניקיון והסביבה שפועלים בשיתוף פעולה עם העירייה והאגף.

את חמישה כוכבי היופי נעניק למנהל אזור מצטיין, עובד אגף מצטיין, השכונה שהכי נקייה, נאמן סביבה מצטיין. אני מציע שנקבל עקרונית את הצעתי שחתומה על ידי תושבים ומחזיק התיק ידון בזה עם הצוות המקצועי ופעילי הסביבה ויוציא את זה לפועל על פי ראות עיניו ובהתאם למדיניותו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר