תמונות באתר לתולדות רחובות
תמונות באתר לתולדות רחובות

נחנך אתר חדש לארכיון לתולדות רחובות

האתר החדש של הארכיון העירוני לתולדות רחובות כולל בתוכו אוצר בלום של מידע, סיפורים, שירים, מסמכים, תמונות, כרזות ומפות מימי הקמת המושבה

פורסם בתאריך: 22.7.19 08:18

-->

הארכיון לתולדות רחובות, השייך לעיריית רחובות, אוצר בחובו את סיפורו ההיסטורי של חלום הקמת מושבה עצמאית בארץ ישראל לפני כ-130 שנים, מאז ועד היום. בארכיון שמורים פריטי מידע רבים, שונים ומגוונים – מסמכים, תצלומים, מפות, כרזות ועוד, המלמדים על הקמת המושבה, החזון, הגופים השונים שפעלו בה והנסיבות ההיסטוריות שחברו ותרמו להקמתה של רחובות בשנת 1890.

בימים אלה הנגישה עיריית רחובות את הארכיון עם השלמת העלאתו לרשת של "האתר לתולדות רחובות". האתר הייחודי מציג באופן נרחב את סיפורה ההיסטורי של רחובות, את החיים הציבוריים והפרטיים של המושבה ותושביה. תחומי החיים השונים נפרשים כאן דרך סיפורים אישיים ומתוך היבטים היסטוריים כלליים יותר, המשקפים גם את מה שעבר על כל הישוב בשנים אלה.

הארכיון לתולדות רחובות

הארכיון לתולדות רחובות

 

ממלא מקום ראש העיר, זהר בלום: "אני מלווה את הארכיון לתולדות רחובות משנת 2000, בתהליך ארוך של שיפור דרכי העבודה. אני מברך על סיום פרויקט ההנגשה של החומר לכל חובבי ההיסטוריה ותושבי רחובות בכלל. אני מודה לעובדי הארכיון ולעשרות המתנדבים האכפתיים שהקדישו ממרצם ומזמנם לטובת התהליך".

הדס אביבי, מנהלת הארכיון לתולדות רחובות: "אתר האינטרנט של הארכיון עבר מתיחת פנים ושינוי גדול. זאת מתוך הבנה שיש צורך להביא את ההיסטוריה המקומית שלנו בצורה דיגיטלית, וכדי להנגיש בצורה מיטבית את המידע האצור בו. אני מזמינה את התושבים – ילדים, צעירים ומבוגרים ללמוד על העיר באמצעות שיטוט באתר הארכיון החדש".

באתר ניתן למצוא סיפורים, שירים, מוזאון וירטואלי של ציורי רחובות, מידע על אתרים ושכונות, כרזות, תצלומים, סיפורן של משפחות מייסדים ודמויות רבות נוספות שחיו ופעלו בעיר. החומרים המוצגים באתר הם פרי עבודתם של אנשים רבים – רובם מתנדבים בארכיון לתולדות רחובות, שמצאו עניין, זמן ורצון לחקור תחומים שונים בהיסטוריה של המושבה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר