רחובות ההולנדית
רחובות ההולנדית

תושבי רחובות ההולנדית מתנגדים להקמת מבנה חב"ד במרכז הפארק על חשבון גני ילדים

תושבים משכונת רחובות ההולנדית מתנגדים לתוכנית להקמת בית חב"ד בפארק השכונתי, במקום שבו הובטח להם כי יוקמו גני ילדים. העירייה בתגובה: "ראש העיר קיבל את פניית התושבים, הנושא יירד מסדר היום של ישיבת המועצה הנוכחית ותינתן להם האפשרות לקיים ישיבת גישור בנושא״

פורסם בתאריך: 30.6.19 14:44

-->

תושבי שכונת רחובות ההולנדית מתנגדים לתוכנית להקמת בית חב"ד בפארק השכונתי, במקום שבו עומד כיום בית כנסת קטן וזמני בצמוד לגן ילדים. לדברי תושבים בשכונה, העירייה מתכננת לאשר במקום הקמת מבנה של 2 קומות, למרות שבמשך שנים הובטח כי ייבנה בשטח גן ילדים.

ל"ערים" נודע כי התוכנית הייתה אמורה לעמוד להצבעה היום (ראשון) בישיבת המועצה, אך ממלא מקום ראש העיר, זהר בלום, יידע את ראש העיר רחמים מלול כי תושבים מתנגדים למהלך וזה נענה לבקשתו לחכות עם ההצבעה עד לקיום גישור בנושא בין אנשי חב"ד לתושבים. בהתאם לזאת, מלול הנחה להוריד את ההצבעה מסדר היום עד לקיום הגישור.

תושבי השכונה מתארים את הגלגולים השונים שעבר השטח המדובר: "הבטיחו לנו שבבוא הזמן יפנו את משרד המכירות שהפך מאז לגן בשל חוסר מקום, ואת בית הכנסת הצמוד לו, יחזירו את השטח המקורי ויבנו שם גן.  'זה בסך הכל זמני' הבטיחו לנו. כשהיו צריכים לבנות עוד גנים ושוב לא היה שטח, אז בנו בקומות בקצה הרחוק של השכונה את גני שמש, איילה ורימון. בקושי הצלחנו לפנות את משרד המכירות שצמוד לבית חב"ד והוא הפך לגן נבטים, שכולם רוצים להיות בו כי הוא קרוב ומרכזי ואין כבישים בדרך, כמו שגן צריך להיות. שוב הבטיחו שלטובת הגן הבא יפנו את בית חב"ד, כי הרי יש גם שטח ייעודי לבית כנסת".

בקרב התושבים מסבירים את הסיבות להתנגדות להקמת בית חב"ד במרכז הפארק: "מה שהולך לקרות כאן זו בכייה לדורות. במרכז הפארק, באזור שעמוס בגני ילדים, הולך לקום אתר בנייה לרבות כלים כבדים וכל המשתמע מכך. כל זה על הראש של הילדים שלנו. זה ישנה לחלוטין את מרכז הפארק ויעמיס עוד יותר על אזור שיש בו כבר עכשיו שני בניינים ממש בצמוד לגנים".

התושבים מדגישים כי אין להם התנגדות עקרונית להקמת בית כנסת: "גם לבית הכנסת יש מקום. כל מה שצריך זה להעביר אותו למקום הייעודי שלו לפי תכנית המתאר של השכונה ובא לציון גואל".

תגובת ועד שכונת רחובות ההולנדית: "בשבוע האחרון הובא לידיעת הוועד שהיום (ראשון) צפויה להיערך הצבעה על מתן אישור בניה לבית כנסת, שיאפשר את הריסת המבנה הקיים בפארק ובניית מבנה חדש במקומו. מידע זה הפתיע את הוועד ורבים מתושבי השכונה, שלא היו מודעים לקידום תוכניות אלו. בעקבות מידע זה, נערכה ישיבה שקטה בין חברות הוועד לבין רב בית הכנסת, בשיתוף חבר רשימת רחובות החופשית גברת הילה קצב (שבעלה מתפלל לעתים בבית הכנסת הזמני) ונציג המתפללים, על מנת שנוכל לברר את הפרטים לאשורם.

המבנה בו נערכות כיום התפילות הנו דירה לדוגמה של אשדר, שאינה בשימוש, ועומדת בלב הפארק השכונתי. בזמנו ניתן אישור זמני בהסכמתם המסויגת של תושבי השכונה, להשתמש במבנה כבית כנסת לאחר שהובטח על ידי חברי המועצה כי מדובר במצב זמני ותוכניות למבנה קבע יקודמו באזורים המיועדים לכך לפי התוכנית המקורית של הקבלן. הסיבה למחאה נעוצה בכך שהמקום בו עומד המבנה יועד להיות גן ילדים: קיים מחסור בגני ילדים בפארק, מה שמאלץ הורים רבים לשלוח את ילדיהם לגנים מרוחקים יחסית בצדה השני של השכונה, מגביר את תנועת כלי הרכב בשכונה בבוקר, ומעמיס על התשתיות בשדרת החינוך שלאורך רחוב הר הצופים.

היות ובתוכנית המקורית של השכונה היה אמור להיות מוקצה שטח לבית כנסת באזור מתנ"ס חוויות, ובעבר הועלו תוכניות להקצות שטח מאחורי בית הכנסת הספרדי היכן שיש שטח חום ואפשרות לחניה, במהלך הפגישה עם כבוד הרב ביקשנו שיתייעץ עם הקהילה ויציע לדחות את ההצבעה לישיבת המועצה הבאה, על מנת לאפשר ארכה לבדוק חלופות למיקום בית הכנסת החדש שייבנה. לצערנו, לאחר התייעצות נענינו בשלילה.

אף על פי שאנו מבינים את הרצון להקים מבנה קבע במהירות, ואת החשש והסיכון בבקשה להקצאת שטח חלופי, אנו חושבים שהתוכנית הנוכחית היא בעייתית. בנוסף, ברצוננו להבהיר כי כבוד הרב משה הוא דמות מוכרת ואהובה בקהילה והמניין שלו הוקם על ידי וכולל רבים מתושבי השכונה. קיימת הסכמה גורפת שלמניין של בית הכנסת מגיע מבנה ראוי, והצורך במבנה שיאפשר אירועים דוגמת שבתות חתן, עליה לתורה וברית מילה מוכר לוועד השכונה. בשל כך, הוועד שמח שפנייתו ופניית תושבים נוספים להוריד את ההצעה מסדר היום התקבלה, ומבקש להתחיל בהקדם בהליך גישור זריז שמטרתו מציאת שטח חלופי שמקובל על כל הנוגעים בדבר. לכשימצא שטח כזה נבקש כי את סיוע חברי מועצת העיר בקידום תהליך הקצאת השטח ומתן האישורים הדרושים, זאת על מנת שנוכל לפתור את העניין הנידון בדרכי נועם ולשביעות רצון כלל תושבי השכונה, תוך שמירה על יחסי השכנות הטובים ותחושת הקהילתיות המאפיינים את רחובות ההולנדית.

הוועד גם מבקש להודות לראש העיר מר רחמים מלול ולחברי המועצה שמואל דאנזאן, איטל אלשיך בציר, אסף אלבר, זוהר בלום, אבי קינד, מתן דיל, אביב איטח ושאול צגהון שנרתמו לעזור ומקדמים את הליך הגישור".

מהעירייה נמסר בתגובה: "ראש העיר קיבל את פניית התושבים, הנושא יירד מסדר היום של הישיבה היום (ראשון) ותינתן להם האפשרות לבקשתם לקיים ישיבת גישור בנושא״.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. גיל

    גם כך השטח הציבורי שנותר מצומצם מאוד אז שימוש לא מושכל בשטח הזה יביא רק לתסכול מרבית התושבים (בעיקר הצעירים שביניהם ) שבסופו של דבר יתורגם להתנגדות חריפה מול העיריה

  2. אנטון

    תזהרו, אומרים לכם 2 קומות, בסוף יבנו בניין ענק של 7 קומות ויקבלו אישור בדיעבד (ראו דוגמה של בית חב"ד בנעורים בראשון לציון)

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שכונה של בכיינים..כל דבר לא טוב להם פה
    בושות שאני גר פה בכלל

  4. קובי

    אם לא תתחילו להפריע להם מעכשיו, הם יפריעו לכם אחר כך.

  5. אילן

    רחובות ההולדית ללא שום בעיה של גנים ההפך!!
    מי שמכיר והורה לילדים יודע שניבנו גנים במרכז השכונה ובמעטפת שטובים לדיירי המעטפת !
    נקרא לילד בשמו!!
    כשיש לילד שלכם בר מצווש..שמחות…חגים וכו' אז בית חבד ממש הכתובת ושלא אז לא צריך
    מדובר בתכנון של מבנה חדש 6מפואר במיוחד
    נקים אותו בע"ה .
    במקום שתקום יוזמה בשכונה על גיוס המוני לסכום הבנייה קמים החברים ופוסלים.
    האומנם??.

  6. יעל

    היום זה בית חב"ד, מחר זה איסור על שירת נשים בטקסים של בית הספר

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר