המשלחת הרחובותית בהיידלברג
המשלחת הרחובותית בהיידלברג

רחמים מלול: "המפגשים בין חברי מועצת העיר של רחובות והיידלברג הביאו להעלמת משקעי ההיסטוריה"

משלחת של חברי מועצת רחובות בראשותו של ראש העיר רחמים מלול סיימה היום את ביקור הגומלין בעיר התאומה היידלברג שבגרמניה, לרגל 35 שנים לברית ביניהן. מלול: "בין שתי הערים נוצרו יחסים חמים אשר מביאים לתושבי רחובות תרומה משמעותית במגוון דרכים". עו"ד יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומחזיק תיק קשרי חוץ וחזות העיר: "לקשר עם היידלברג רלוונטיות רבה לתחום הניקיון ושמירת הסביבה. נשתדל ליישם ברחובות את מה שלמדנו כאן"

פורסם בתאריך: 27.6.19 20:22

-->

השבוע המריאה משלחת של חברי מועצת רחובות, בראשותו של ראש העיר רחמים מלול, לביקור גומלין בהיידלברג שבגרמניה. בין שתי הערים התאומות התפתחו במהלך השנים קשרי חברות אמיצה ותושבי רחובות הצעירים זוכים ליהנות מהקשר במסגרת משלחות נוער ותלמידים באופן קבוע.

מאז שהגיעו להיידלברג, הספיקו חברי המשלחת העירונית להיחשף להיסטוריה של העיר בסיור מקיף, ובעיקר להיסטוריה היהודית של העיר, ואף ביקרו במרכז הרוחני בעיר ובבית הכנסת במקום; הם נפגשו לשיח חברי מועצת העיר ועובדי העירייה בראשות ראש העיר, ד"ר אקרט וורצנר וממלא מקומו ד"ר יואכים; נערכה לכבודם קבלת פנים חגיגית עם תושבי העיר; הם הכירו מקרוב את מוסדות המדע בעיר ואת פארק החדשנות, וכמו כן נערכה עבורם סקירה מקיפה על מאפייני העיר החכמה של היידלברג, נושא הניקיון והסביבה, טיפול בפסולת ושימור מבנים, ועוד.

המשלחת הרחובותית הציגה מצידה את מאפייני העיר החכמה ברחובות, את ההתפתחות שלה במהלך השנים במגוון תחומים כמו נדל"ן, עסקים, טכנולוגיה, מורשת ותרבות. חברי המועצה בשתי הערים הסכימו כי לשתי הערים יש מה ללמוד אחת מהשנייה בנושאים שונים.

ראש העיר רחמים מלול גילה כי כאשר עמדה על הפרק ברית הערים התאומות לראשונה, הוא התנגד בהיותו חבר מועצה, וזאת בשל התחשבות ברגשותיהם של ניצולי השואה בעיר. "במהלך השנים גיליתי כי דווקא בשל משקעי העבר חשוב היה לפתח את הברית בין שתי הערים. המפגשים בין חברי מועצת העיר של רחובות והיידלברג הביאו להעלמת משקעי ההיסטוריה והתפתחה חברות אמיצה. בין שתי הערים נוצרו יחסים חמים, אשר מביאים לתושבי רחובות תרומה משמעותית במגוון דרכים".

רחמים מלול עם ראש העיר היידלברג ד"ר אקרט וורצנר

רחמים מלול עם ראש העיר היידלברג ד"ר אקרט וורצנר

 

בקבלת הפנים עם התושבים העניקו המארחים לראש העיר רחמים מלול שלט מרשים מברזל יצוק לציון 35 שנים של ברית ערים תאומות. ראש העיר העניק להם מגן שמייצג את השותפות בין שתי הערים והזמין אותם לחגיגות 130 שנים לעיר רחובות בשנה הבאה.

עו"ד יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומחזיק תיק קשרי חוץ שטיפל בהכנת הביקור: "זה היה ביקור חשוב, מרגש ומיוחד. דווקא בשל העובדה שמדובר בעיר בגרמניה, עם השנים נוצרה חברות אמיתית מתוך ההבנה שאנחנו נמצאים מול דור אחר שלא ייתן לשואה לקרות שוב. מבחינת תחום האחריות שלי כמחזיק תיק חזות העיר, מדובר בקשר עם רלוונטיות רבה. גרמניה ידועה כאחת המדינות הנקיות בעולם. נוכחנו בביקור פה שיש לנו מה ללמוד ונשתדל ליישם ברחובות את מה שלמדנו".

דגל רחובות בכיכר העיר בהיידלברג

דגל רחובות בכיכר העיר בהיידלברג

 

משלחת הנוער הבאה מרחובות להיידלברג תצא במהלך חודש יולי, למחנה מדעי בן כ-3 שבועות באוניברסיטה שבהיידלברג, שבמסגרתה יוצמדו בני הנוער למדען מקומי, ילמדו ויחוו מקרוב את חקר המדע בגרמניה ויכירו בני נוער מכל רחבי העולם. משלחת נוספת של בני נוער מרחובות המונה כ-20 בני נוער מתיכוני קציר, דה שליט וקרית החינוך מדעים תצא לביקור בהיידלברג בסוף חודש יולי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ארנון קרן

    תגובה מטומטמת ברמות של ראש העיר , מעלים היסטוריה.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר