אתר בנייה (צילום אילוסטרציה: ג'ני גפטרשוסטר)
צילום אילוסטרציה: ג'ני גפטרשוסטר

דוח של משרד העבודה והרווחה חושף: רחובות בין הערים הבטוחות ביותר בבנייה בארץ

משרד העבודה והרווחה פרסם הבוקר את דירוג הרשויות המקומיות בליקויי הבטיחות באתרי בנייה, שמעלה כי רחובות בין המקומות הראשונים בבטיחות. ראש העיר רחמים מלול: ״נמשיך ונפעל על מנת לשמור על הבטיחות באתרי הבנייה בעיר ולמנוע תאונות"

פורסם בתאריך: 26.6.19 12:39

-->

ממשיכים להיאבק בתאונות הבנייה: לאור ההפקרות הבטיחותית באתרי הבנייה והידוק הפיקוח והאכיפה, משרד העבודה והרווחה, ביוזמת השר חיים כץ, פנה ל-37 רשויות מקומיות על מנת שיפעילו את אחריותן בהקשר של בטיחות בעת הקמת מבנים. בטיחות זו עלולה להיות מושפעת מהפעלה לא אחראית של עגורני צריח, ביצוע עבודות בנייה ללא מנהל עבודה, פיגומים הנבנים בסמיכות לקווי מתח, ועוד.

במשרד העבודה מבהירים כי באפשרות מהנדסי הערים להטמיע תנאים בהיתרי הבנייה וצווי התחלת העבודות הניתנים לקבלנים, ולעשות שימוש ביחידות האכיפה על הבנייה בעיר בכדי לאכוף את התנאים הללו.

בדוח שהוציא המשרד עולה כי ירושלים היא השיאנית בהפרות בטיחות, כאשר מפקחי הבטיחות הוציאו 65 צווי סגירות לאתרי בנייה בעיר, ונהרגו בשטחה 3 פועלי בניין בתקופה זו. בשטחן של הערים פתח תקווה ויבנה נהרגו 5 פועלי בניין ונותני שירות באתר בנייה בשנה החולפת.

רחובות, לעומת זאת, נמצאת בתחתית הרשימה עם 4 צווי בטיחות וללא הרוגים.

מנוף באתר בנייה ברחובות (צילום: מיכל עוזרי)

מנוף באתר בנייה ברחובות (צילום: מיכל עוזרי)

 

שר העבודה והרווחה, חיים כץ: "איחוד הכוחות בין מינהל הבטיחות לבין הרשויות המקומיות הוא הכרחי למאבק בהפקרות באתרי הבנייה. אני קורא לראשי הערים להצטרף למאמצינו לבלימת הקטל באתרים, ולהשתמש בסמכויות שיש בידם כדי להפעיל לחץ נוסף על קבלנים שמתרשלים בשמירה על חיי אדם".

יש לציין כי עיריית רחובות משתתפת במאבק למניעת תאונות עבודה באתרי בנייה ותומכת במאמצים לנקיטת אמצעי זהירות על מנת לחסוך את התאונה המיותרת הבאה.

בעירייה מוסרים כי "על אף שמדובר בתחום שהינו באחריות המדינה, עיריית רחובות נקטה במספר פעולות לשמירה על הבטיחות באתרי הבנייה בעיר. כך למשל, יחידת האכיפה העירונית סרקה את כל אתרי הבנייה בעיר המפעילים מנופים ובדקה כי הם פועלים על פי הנהלים (תקינות המנוף ורישיון מנופאי). כל זאת בהמשך לפגישה של ראש העיר, המנכ"ל ומנהלי האגפים הרלוונטיים עם פעילי המאבק בתאונות הבנייה".

ראש העיר רחמים מלול מסר: ״נמשיך ונפעל על מנת לשמור על הבטיחות באתרי הבנייה בעיר ולמנוע תאונות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר