יתוש הטיגריס האסייני (צילום אילוסטרציה: אלון עתני)
יתוש הטיגריס האסייני (צילום אילוסטרציה: אלון עתני)

שלא יעקצו אתכם: עיריית רחובות החלה בפעולות למניעת התרבות יתושים

עיריית רחובות, באמצעות האגף לחזות העיר, מבצעת פעולות שונות למניעת התרבות של יתושים בשטחים הפתוחים והציבוריים. בעירייה מבהירים כי חשוב לבצע פעולות מנע גם בשטחים הפרטיים ובבתים המשותפים. כך תעשו זאת

פורסם בתאריך: 11.6.19 07:45

-->

מחלקת ההדברה בעיריית רחובות פועל מתחילת הקיץ על מנת למנוע פגיעה מהיתושים הנושאים את נגיף קדחת הנילוס, ולצמצם ככל הניתן את אוכלוסיית היתושים באזורינו והתרבותם בכל הנוגע לשטחים הציבוריים בעיר. במסגרת זו נעשות פעולות ניטור, מניעה והדברה בשטחים הפתוחים ברחבי העיר, הדברות במקורות מים עומדים ובמאגרים כגון תעלות ניקוז פתוחות ואזורי השקיה, וכן באמצעות איתור מקומות אשר יכולים להוות אזורים מתאימים להתרבות יתושים.

גורמי ההדברה מבצעים מניעה יזומה, ביניהם סריקות בתעלות ובקולטני מים וביקורות ברחבי העיר. כמו כן, הם מטפלים בקריאות תושבים המגיעות באמצעות המוקד העירוני לטיפול במקורות מים עומדים, ובביצוע הדברות במקומות בהם מדווח על הימצאות יתושים.

עו"ד יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר: "מבחינה עירונית נעשות פעולות מניעה והדברה בשטחים הפתוחים והציבוריים, אך מנגד על התושבות והתושבים לבצע הדברה בשטחים הפרטיים, כל אחת ואחד בביתו הפרטי ורק בטיפול משולב שכזה נוכל לצמצם את התופעה וההפרעה בשגרת החיים".

נריה אהרון, מנהל מחלקת הדברה באגף לשיפור פני העיר: "ההתמודדות מול היתוש היא ברובה מניעתית. טיפול או ריסוס נקודתי לא יפתרו את הבעיה אם בקרבת מקום ישנו מוקד דגירה, ולכן שיתוף פעולה של התושבים הוא חשוב ביותר על מנת לצלוח את 'עונת היתושים'. אנו קוראים לתושבים לגלות ערנות למקורות מים עומדים ולטפל בהם".

עקיצת יתוש המצוי באזורנו יכולה לגרום למחלת קדחת הנילוס המערבי, העוברת מבעלי חיים לאדם והפוך. המחלה נגרמת מווירוס המועבר על ידי עקיצת יתוש מצוי באזורנו או על ידי עקיצה מיתוש "הנמר האסיאתי". הנגיף מופץ בעיקר על ידי ציפורים נודדות אשר נושאות אותו במהלך נדידתם. לרוב המחלה יכולה לגרום לתסמינים קלים הדומים להצטננות, חום, צמרמורות, כאבי שרירים ומפרקים, כאבי בטן, שלשולים ופריחה בעור אך בקרב אנשים מבוגרים או בעלי מערכת חיסון מוחלשת עלולה המחלה לגרום לדלקת קרום המוח או דלקת בעמוד השדרה ולעיתים גם למוות.

מאחר ולא קיימים תרופה או חיסון ייעודי כנגד המחלה, האפשרות היחידה למניעת המחלה הינה הפחתת אוכלוסיית היתושים באזור, והתגוננות כנגד היתוש המעביר את המחלה לבני האדם ולבעלי חיים אחרים.

על מנת להתמודד עם פגיעה אפשרית מהיתושים, יש למנוע את היווצרות התנאים הנוחים עבורם: לבצע פעולות דומות של טיפול במקורות מים עומדים גם בשטחים הפרטיים ובחצרות הבתים המשותפים – למנוע דליפה בברזים היוצרים שלוליות, להימנע מהשקיית יתר בגינות פרטיות, לרוקן ברכות נוי לא מטופלות, דליים וכלי קיבול אחרים, בהם הצטברו מים עומדים, גגות ואזורי ניקוז פתוחים של מזגנים וכדומה, לנקוט באמצעי הגנה בבתים כגון התקנת רשתות כנגד חדירת יתושים ושמירת הדלתות סגורות, להשתמש בכילות ובתכשירים סביבתיים ואישיים דוחי יתושים כגון משחות, ספריי ונוזלים למריחה מאושרים לשימוש בבני אדם.

באם נתקלתם במקור מים עומדים בשטח ציבורי, אנא דווחו למוקד העירוני 106.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר