איש קשיש צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

תביעת נזיקין בסך מאות אלפי שקלים הוגשה נגד בית האבות "גן דוד" ברחובות, על התעללות בחסר ישע ורשלנות

חנצ'ה יאיר ז"ל הייתה מאושפזת בבית האבות "גן דוד" ברחובות, כשהיא דמנטית וסיעודית. לטענת המשפחה, היחס הקשה כלפיה הביא להידרדרות קשה במצבה ובסופו של דבר למותה תוך סבל וייסורים

פורסם בתאריך: 3.4.19 08:36

-->

ילדיה של מטופלת לשעבר בבית אבות "גן דוד" ברחובות, שנפטרה, הגישו תביעת נזיקין באמצעות עו"ד חיה מנע ממשרד עורכי הדין מנע ושות', נגד בית האבות, נגד חברת מנורה ונגד משרד הבריאות ומשרד הרווחה, בגין תקיפת חסר ישע ורשלנות.

המנוחה, חנצ'ה יאיר ז"ל, הייתה מאושפזת בבית האבות וכיוון שהייתה דמנטית וסיעודית נזקקה לטיפול צמוד. על פי כתב התביעה, המנוחה ישבה בכיסא גלגלים כשהיא קשורה בכדי שלא תיפול, ולרוב הייתה מנומנמת עקב תרופות הרגעה שקיבלה. ילדיה ובני משפחתה טיפלו בה במסירות וביקרו אותה מדי יום. לאחר שאחד מילדיה נחשף באקראי למטפלת שצעקה ונזפה באמו, הגישו בני המשפחה תלונה והמוסד החליט שאותה מטפלת לא תטפל יותר במנוחה. בהמשך, המנוחה נמצאה מוטלת על הרצפה ליד מיטתה כשהיא סובלת מחבלת ראש קשה, חבולה בפניה וסובלת משברים ומחבלות קשות. בעקבות החבלות היא פונתה לבית חולים.

בני המשפחה טוענים שכיוון שאמם הייתה חסרת יכולת תפקוד, לא היה באפשרותה לפתוח את מגן המיטה ולרדת ממנה בכוחות עצמה ולכן החבלה נגרמה במזיד על ידי אחד העובדים, מה גם שהמנוחה הוכתה בפניה.

בבית האבות כמובן מכחישים את הטענות, אלא שלטענת המשפחה גם אם הנפילה נובעת מכך שהמטפלים לא סגרו את דפנות המיטה, מדובר ברשלנות וחוסר אחריות. הם מוסיפים כי מאותו היום בו נמצאה המנוחה על הרצפה, החלה הידרדרות קשה ומהירה במצבה ולאחר 3 חודשים היא הלכה לעולמה לאחר סבל וייסורים קשים.

במשפחה דואגים לציין כי בסמוך לאחר אירוע התקיפה של המנוחה, לכאורה, פורסם בתקשורת ששניים מעובדי המוסד נעצרו בחשד להתעללות בקשישים. בד בבד בתה של המנוחה אף היא הגישה תלונה במשטרה עקב התנהגות אלימה מצד צוות המוסד כלפי המנוחה.

לטענת המשפחה, נזקיהם עומדים על 650 אלף שקלים בתוספת הוצאות משפט, שכר טרחת עו"ד, מע"מ, ריבית והפרשי הצמדה. סכום זה אינו כולל סעד של פיצויים עונשיים שאינו ניתן לכימות בשלב זה, ואותו מתכוונים להוסיף התובעים בשלב מאוחר יותר.

עו"ד חיה מנע, המייצגת את המשפחה: "הסיפור העצוב הזה מגלם בחובו מסכת קשה של התעללות, אותה חווה אחת האוכלוסיות החלשות וחסרות האונים בחברה – הקשישים המאושפזים בבתי אבות, קבוצה שלא מסוגלת להיאבק על זכויותיה. בית האבות שהיה אמור להגן על הקשישה, הפך בשבילה לכלא רוחני ופיזי. אני מקווה שבית המשפט ימצה את הדין עם הנתבעים, אך מעבר לכך באמצעות התביעה אני גם מקווה להעלות לסדר היום את הנושא של פגיעה בזכויותיו ובכבודו של הפרט, שהינו חוליה חלשה וחסרת ישע בחברה ולכן אינו מסוגל לעשות זאת בעצמו".

עו"ד חיה מנע (צילום: אילן בשור)

עו"ד חיה מנע (צילום: אילן בשור)

 

מבית האבות גן דוד נמסר בתגובה כי "הנושא יידון בבית המשפט".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר