אילנה שמעוני
אילנה שמעוני

אילנה שמעוני, יו"ר עמותת מתנדבי רחובות, בריאיון לקראת אירוע ההוקרה שמארגנת העמותה לכלל ארגוני ההתנדבות הפועלים בעיר

אילנה שמעוני, יו"ר עמותת מתנדבי רחובות: "יש ברחובות למעלה מ-80 ארגונים ובכל ארגון יש מאות מתנדבות ומתנדבים. מאוד מרגשת אותי עבודת הקודש שהאנשים הללו עושים למען הקהילה"

פורסם בתאריך: 1.4.19 07:56

-->

כפי שפורסם ב"ערים", ביום שישי ה-5.4 בשעה 10:00 ייערך בבית העם ברחובות אירוע הוקרה שמארגנת עמותת מתנדבי רחובות, במטרה להוקיר ולהודות לכלל ארגוני ההתנדבות אשר פועלים בעיר ועושים רבות למען החברה וחיי הקהילה ברחובות.

אילנה שמעוני, יו"ר עמותת מתנדבי רחובות, ידועה כמי שמקדישה ממרצה ומזמנה לעזרה לזולת. בין היתר היא עומדת מאחורי הקמת חנות יד שנייה מול קופת חולים רמז, בה ניתן לתרום בגדים ולרכוש בגדים בעלות של חמישה שקלים בלבד, ובנוסף היא דואגת למזון, ריהוט, תנורים בחורף ואפילו לשמלות כלה למי שידם אינם משגת.

שמעוני, ילידת רחובות, תהיה בקרוב בת 75. היא אם לחמישה וסבתא ל-15, ובעבר מילאה תפקידים ציבוריים רבים, ביניהם יו"ר ועד עובדי עיריית רחובות ויו"ר גמלאי העירייה.

חנה, גמלאית שהייתה בוועד ביחד עם אילנה, מספרת: "היא הייתה מתאבדת בשביל העובדים. היינו קוראים לה אשת הברזל. בחיים שלה היא לא מפנה שנייה לעצמה, ותמיד מתרוצצת ועושה בשביל אחרים. החברים והמשפחה אומרים לה 'די, מספיק, תירגעי', אבל יש לה חיידק שהיא נולדה איתו – לעזור לאחרים. והיא ממשיכה וממשיכה".

אילנה שמעוני

אילנה שמעוני

 

לקראת אירוע ההוקרה למתנדבי רחובות, אילנה מספרת על כמות המתנדבים הגדולה בעיר ועל העשייה שלהם: "יש ברחובות למעלה מ-80 ארגונים ובכל ארגון יש מאות מתנדבות ומתנדבים. עם ישראל מבורך במתנדבים ורחובות מאוד מבורכת. אני לא מכירה את כולם, כי כל ארגון הוא מוסד בפני עצמו שעושה את עבודת הקודש בתחום שלו. העירייה וראש העיר תומכים והעמותה שאני נמצאת בראשה היא ארגון גג לכל אירגוני המתנדבים וזרוע של העירייה. מאוד מרגשת אותי עבודת הקודש שהאנשים הללו עושים למען הקהילה. הם עושים מאמצים רבים בכל תנאי מזג האוויר, בחמסין ובגשמים, ביום ובלילה".

אילנה מספרת על החלום הבא שהיא רוצה להגשים: "אני רוצה להקים צוות של צדיקים שיבצע תיקונים קטנים בבתים של קשישים או בבתים של מי שאין ידם משגת. עדיין לא הצלחתי להרים את הפרויקט הזה, אבל אני מקווה שבעזרת העירייה נצליח".

כיום אילנה מחלימה בבית אמה, שרה שאלתיאל, ונמצאת תחת טיפולה המסור לאחר ניתוח שעברה בעקבות תאונה שאירעה כשנכסה לחצר ביתה והשער החשמלי נפל עליה והפיל אותה לקרקע. למרות הכאבים, אילנה מנצחת במרץ על ההכנות האחרונות לאירוע ההוקרה למתנדבים, שיערך ביום שישי ה-5.4 בהיכל התרבות העירוני במעמד ראש העירייה רחמים מלול. האירוע יכלול קבלת פנים חגיגית עם להקת כליזמרים, מופע פלמנקו שתרמה להקתה של כרמל נתן-שלי, ומופע נוסטלגי לשיריה של שושנה דמארי. אילנה מספרת על אמה, שרה בת ה-90, שילדה אותה כשהייתה בת 15 בלבד. לדבריה, היא מקור ההשראה שלה וחברתה הכי טובה כל חייה: "אמא ילדה אותי בגיל 15 ואנחנו החברות הכי טובות. אני לא יכולה בלעדיה והיא לא יכולה בלעדיי. אפילו כשאני מתלבשת אני שואלת אותה מה מתאים לי. היא גידלה לי את הילדים ובזכותה יכולתי להתנדב ולהתרוצץ כל היום. גם עכשיו אני מחלימה אצל אמא שלי.

"היא אישה אצילת נפש וידה בכול. היא משהו מיוחד. כשהייתה צעירה הייתה מספרת בהתנדבות את ילדי השכונה ועושה להם תיקונים בבגדים. בזמנו לאנשים היה קשה ולא היה להם מספיק כסף. היא אישה מלאת חיים, מארחת, מקיימת אצלה ערבי קריוקי, הולכת לטיולים ולהרצאות, כל החברים שלי מתים עליה".

גם את זוכה לאהבה והוקרה על ההתנדבות למען הקהילה?

"מעניקים לי המון יחס וכבוד ומרעיפים עלי אהבה. גם העובדים מהתקופה שהייתי יו"ר ועד עובדי העירייה וגם הגמלאים לא שוכחים אותי. כשאת נותנת את מקבלת המון אהבה וסיפוק".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר