ניקיון יסודי של אזור דרך בגין
ניקיון יסודי של אזור דרך בגין

מגבירים אכיפה לשמירה על חזות העיר: מאות דו"חות נרשמו מתחילת השנה על ידי עיריית רחובות

עיריית רחובות הגבירה בחודשים האחרונים את האכיפה בתחום איכות הסביבה וחזות העיר. בחודשיים וחצי הראשונים של השנה נרשם גידול משמעותי במספר הדו"חות שנרשמו, עם כ-500 דו"חות. מרבית הקנסות נרשמו בגין השלכת פסולת גזם וקרטונים בניגוד לחוק

פורסם בתאריך: 24.3.19 12:12

-->

במהלך החודשיים וחצי הראשונים של שנת 2019 נרשמו כ-500 קנסות לעוברים על חוקי הניקיון, חזות העיר והסדר הציבורי ברחובות. זאת כחלק מהגברת הפעילות לשמירה על ניקיון וחזות העיר. למעלה ממחצית מהדו"חות (270 דו"חות) נרשמו בגין השלכת פסולת גזם וקרטונים בצדי הדרכים בניגוד לחוק, אשר הוצאו שלא בימי הפינוי ולא על פי הנחיות הפינוי.

הגברת האכיפה היא חלק מתהליך שיפור חזות העיר, הכוללת גם את עיבוי מערך הפקחים בתחום איכות הסביבה. במקביל, יצאה העירייה למכרזים וליישום שיפור מערך הניקיון, לרבות הסדרת השלכת פסולת אלקטרונית, קרטונים, ביגוד ועוד. בשבוע שעבר התווספו עוד 6 משאיות וכלים כבדים אשר ישמשו את מערך הניקיון והשמירה על חזות העיר.

ציוד חדש באגף חזות העיר

ציוד חדש באגף חזות העיר

 

במסגרת מבצע האכיפה שהוביל מנהל אגף תנועה, שילוט , פיקוח ושיטור עירוני, ליאור שוקרי, יחד עם מחלקת הפיקוח על איכות הסביבה באגף, נרשמו כאמור 270 קנסות בגין השלכת פסולת גזם וקרטונים, 45 דו"חות בגין עישון במקומות ציבוריים, 20 דו"חות בגין השלכת פסולת בניין, 18 קנסות בגין נזקים לגינות ופארקים ציבוריים, 41 קנסות בגין העמדת רכב נטוש בשטח ציבורי, 85 קנסות בגין חסימת נתיב תנועה וחניה על המדרכה ללא היתר ולמעלה מ-20 קנסות בגין אי איסוף צואת כלבים, רוכלות ושילוט ללא היתר.

ראש העיר רחמים מלול: "הגברת האכיפה היא נדבך משמעותי בשיפור פני העיר, והיא מתווספת למהלכים לעיבוי צי הרכבים של מערך חזות העיר ולמכרזים בתחום. הקצינו משאבים רבים, במימון ובכוח אדם, לנושא שיפור חזות העיר כיוון שמדובר באיכות החיים של כולנו. כדי שנוכל להצליח לאורך זמן בשיפור חזות העיר ובשמירה עליה, אנו זקוקים לשותפות התושבים בהקפדה על הנחיות הניקיון ובגילוי אכפתיות למרחב הציבורי".

יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר: "המרחב הציבורי שייך לציבור ולא לאדם פרטי כזה או אחר. כדי לשמור על המרחב הציבורי יש צורך בשיתוף פעולה ועשייה של התושבים והעירייה. במקביל, אנחנו שוקדים על הכנסת טכנולוגיות חדשות ושדרוג מערך הניקיון, ובו בזמן פועלים כנגד העוברים על חוקי העזר העירוניים. הכל במטרה להשלים את המהפך בתחום חזות העיר. אני מודה לראש העיר על תמיכתו בהקצאת משאבים לנושא, ולליאור שוקרי, מנהל אגף התנועה והפיקוח העירוני שמוביל בפועל את מאמצי האכיפה בכל התחומים".

מנכ"ל העירייה דורון מילברג: "העיריה משקיעה משאבים רבים בפעולות לטיפוח העיר ושמירה על איכות חיי התושבים, ולתושבים יש חלק משמעותי בהקפדה על הנחיות החוק, על מנת שכולם יוכלו ליהנות מסביבה נעימה. הדבר נכון לניקיון המדרכות, דרך חניות על המדרכה וחסימת המעבר להולכי רגל ועד להשלכת פסולת בניין בשטחים הפתוחים".

ליאור שוקרי, מנהל אגף תנועה, פיקוח, שילוט ושיטור עירוני: "האכיפה בתחום איכות הסביבה פועלת על פי תכנית שהכנו מבעוד מועד, ואנו מקווים כי הגברת האכיפה תביא לתוצאות הרצויות – יתר הקפדה על הנחיות הניקיון ושמירה על חזות העיר. אני קורא לתושבים להימנע מאי נעימויות ולהקפיד על הנחיות החוק".

ליאור שוקרי (צילום: אלירן אביטל)

ליאור שוקרי (צילום: אלירן אביטל)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ראובן

    מלוא הערכה לפעילות העיריה על הגברת האכיפה בנושא הניקיון והסדר. כל טיול באירופה או למזרח ליפן סין קוריאה..ממחישה את הפער העצום בין רמת הניקיון והסדר שם מול רחובות זאת למרות מאמצי העירייה המנקה ופועלת. האזרחים מזהמים מלכלכים וצואת כלבים במידרכות. ממליץ לגייס פנסיונרים במישרה חלקית שיפקחו באיזורי מגוריהם. שיצלמו ויעבירו המידע לגורמים בעירייה. ותמונות ופרטי המזהמים יופיעו באתר העירייה על מנת להשיג אפקטיביות והרתעה.

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר