הדמיה של מיכל מיחזור בגדים חדש
הדמיה של מיכל מיחזור בגדים חדש

הסוף ל"בזאר" המדרכות: מיכלי הבגדים למיחזור ייאספו מהרחובות וירוכזו בחמישה מתחמי מיחזור

כחלק ממדיניות שיפור חזות העיר, מערך מיכלי המיחזור לביגוד יעבור שינוי מהותי: בימים הקרובים יאספו כל מיכלי הפסולת לבגדים, ובמקומם יוצבו 5 עמדות מרוכזות לביגוד שייצבעו מחדש בצבע היכר מיוחד

פורסם בתאריך: 19.3.19 07:51

-->

ברחבי רחובות מפוזרות ביגודיות צהובות – מיכלי המחזור לבגדים. במשך הזמן הן הפכו למטרד של ממש בשל חיטוט של עוברים ושבים, הוצאת בגדים והשארתם על המדרכה. עובדי אגף חזות העיר נקראו שוב ושוב לאסוף את הבגדים בנקודות שונות ברחבי העיר.

בעירייה רוצים להמשיך במיחזור הבגדים ולהעניק לתושבים החפצים בכך את האפשרות להשאיר את הבגדים המיותרים במיכלים המיועדים למטרה זו, ובימים אלו נערך ריענון של כל מערך המיחזור בעיר, שעליו אחראי האגף לחזות העיר. העירייה מבצעת מכרזים חדשים למתקני פסולת אלקטרונית, מחליפה פחים מוטמנים בעיר, אשר תופסים שטחים ניכרים מהמדרכות העירוניות, תוך צורך לשפר את ביצועי מערך פינוי האשפה, להגדיל את תוצרי המיחזור, להוזיל עלויות, לייעל תהליכים ולהכניס לעיר מערכות פינוי חכמות ומתקדמות.

לפיכך החליט יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר, על מדיניות חדשה בנושא: רוב מיכלי הבגדים יפונו ויוצבו מחדש בחמישה מתחמי מיחזור מרכזיים. המדרכות יפונו לטובת הולכי הרגל והחזרת המרחב הציבורי לתושבים, זאת לצד התייעלות תהליכי פינוי פסולת ומיחזור פסולת. בימים הקרובים ייאספו כל מיכלי פינוי הבגדים מרחבי העיר ובמקומם יוצבו 5 עמדות עירוניות, אשר יפונו בתדירות גבוהה יותר. חמשת המיכלים יהיו צבועים בצבע חדש שיהיה סימן ההיכר של הביגודיות מעתה והלאה – ירוק ליים. חמשת הפחים למיחזור בגדים יוצבו בסמוך לבית העלמין גורודסקי, בית העלמין מרמורק, ברחוב אחד העם, בפארק הורוביץ ובפארק המדע. חל איסור מוחלט להניח בגדים מחוץ למיכלים והעירייה לא תאפשר לעמדות מיכלי הבגדים להפוך לאזור "בזאר" לביגוד.

הדמיה של מיכל מיחזור בגדים חדש

הדמיה של מיכל מיחזור בגדים חדש

"המיכלים ישמשו לפינוי בגדים בלבד, ולא להנחת בגדים לידם או סביבם", אומר מרקוביץ'. "אנחנו נקפיד על הסדר, הניקיון והאכיפה בסביבה בעניין זה, על מנת לקדם מרחב ציבורי נקי, אסתטי ופנוי לשימושו של הציבור".

עוד מסר מרקוביץ': "איסוף המיכלים הפזורים כיום ברחבי העיר והסדרת 5 עמדות לרשות הציבור, הוא מהלך אחד בתוך תוכנית רוחבית וארוכת טווח לשיפור מערך פינוי האשפה והמיחזור בעיר, ובראש ובראשונה להחזרת המרחב הציבורי לידי הציבור והחזרת המדרכות להולכי הרגל, עגלות התינוקות, כסאות הגלגלים ועוד".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מיכל עוזרי

    אני חושבת ש5 זה מעט מאוד לכל העיר. אנשים לפעמים אין להם כוח ללכת בלוק כדי לעשים את הבגדים עכשיו ושמים ליד הכניסה של הבית. מתי תפסיקו להיות קמצנים בקטע הזה אותו דבאץר קוראה עם פחי אשפעה. צריכים לעשים בכל מקום ככה לתושב לא יהיה תירוץ לא לעשים כל דבר במקום.

  2. לי

    איזה יופי. קודם צריך להציב פחים חלופיים ואחר כך להעיף את הישנים או לכל הפחות לאפשר פרק זמן קצר בין לבין.
    עכשיו אנשים פשוט יזרקו בגדים בפחים הירוקים וזהו. מי בדיוק הולך לחפש את הפחים האלה ברחבי העיר?
    יעילות המיחזור ברחובות שואפת לאפס, כולל המחשבה שהשקיעו לכך.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עיריה מטומטמת. אף אחד לא יטרח לנסוע עד למיקום המרכזי. במקום להפחית בלגן, הם רק יצרו יותר בלגן. הבגדים ייזרקו ברחוב…

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר