המודעה על הכנס של מפלגת חד"ש ברחובות
המודעה על הכנס של מפלגת חד"ש ברחובות

בוטל כנס בחירות של מפלגת חד"ש ברחובות בהשתתפות תושב העיר ד"ר עופר כסיף, שנפסל מהתמודדות לכנסת

מנכ"ל "בצלמו", שי גליק, הביא לביטול כנס בחירות של מפלגת חד"ש ברחובות, בו אמור היה להשתתף ד"ר עופר כסיף, תושב רחובות שנפסל מהתמודדות לכנסת בגין שלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית. גליק: "מדובר באדם מסית. זה האירוע הראשון שביטלנו לך, אבל נדאג שניפגש בעוד הרבה צמתים". ד"ר כסיף: "הוא אומר שאני מתיר פגיעה בחיילי צה"ל, שזה פשוט לא נכון". חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן: "לא ניכנע ואת הדברים שלנו אנחנו נעביר לתושבי רחובות שמעוניינים לשמוע את הקול שלנו"

פורסם בתאריך: 12.3.19 09:26

-->

בתאריך ה-25.3 היה אמור להיערך באולמי בני ברית ברחובות כנס בחירות של מפלגת חד"ש, בהשתתפות ד"ר עופר כסיף, תושב רחובות ומספר 5 במפלגה, ובהשתתפות חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן.

אותו ד"ר כסיף נפסל על ידי ועדת הבחירות המרכזית מהתמודדות לכנסת, כשהעילה לפסילה הייתה שלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית.

בעקבות הפרסום על כנס הבחירות שעתיד להיערך ברחובות, פנה מנכ"ל "בצלמו", שי גליק, אל בעלי האולם ודרש לבטלו: "לא לחינם ועדת הבחירות פסלה את מועמדותו של עופר כסיף. מדובר באדם מסית אשר קורא לביטול מדינת ישראל כמדינה יהודית, מתיר פגיעה בחיילי צה"ל ומכנה את שרת המשפטים חלאה ניאו נאצית. לא ייתכן שאדם כזה יקבל במה ציבורית".

המודעה על הכנס של מפלגת חד"ש ברחובות

המודעה על הכנס של מפלגת חד"ש ברחובות

 

בסופו של דבר הלחץ של גליק עשה את שלו והאירוע בוטל במתכונתו הנוכחית. שי גליק בירך על הביטול ואמר ל"ערים": "עופר כסיף "היקר", שמחנו לבטל לך את האירוע. נעים מאוד, אנחנו ארגון בצלמו. ארגון זכויות אדם, אבל אמיתי, לא אלה שעוזרים למחבלים ורוצחים, אלא אלה שעוזרים לאזרחי ישראל, לאנשים טובים. ארגון שנגד הסתה ובעד שלום ודו קיום. זה האירוע הראשון שביטלנו לך, אבל נדאג שניפגש בעוד הרבה צמתים. כמובן שנילחם בך רק בצורה חוקית ולא, אנחנו לא פוליטיים. אנחנו נלחמים בך מסיבה אחת פשוטה – אתה מסית. אתה קורא לאנשים ניאו נאצים. אתה מתיר את דמם של חיילי צה"ל. אתה קורא לביטול מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. לא הגיוני שתופיע במקום ציוני".

חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן אמרה ל"ערים" בתגובה: "הכנס בוטל באולם הזה ואנחנו מחפשים עכשיו מקום אחר. ארגון בצלמו לחצו על בעל האולם ובסופו של דבר הוא נכנע ללחצים. כנראה נעשה את הכנס כחוג בית גדול ואנחנו מנסים לבדוק איזה בית יכול להכיל אותנו. בכל מקרה אנחנו לא ניכנע ואת הדברים שלנו אנחנו נעביר לתושבי רחובות שמעוניינים לשמוע את הקול שלנו".

באשר לדבריו של שי גליק אומרת חברת הכנסת סלימאן: "אני חושבת שהגיע הזמן שאנשים שמפיצים ומטפטפים ארס כזה ודברי הסתה ישלמו מחיר משפטי וחברתי. אנחנו לא נעמוד מנגד ונשמע אותו מסית ומפיץ שקרים כאלה נגדנו. הוא ינסה להשתיק אותנו בגלל ההרגשה שיש לו את הכוח עם האווירה הפוליטית שקיימת לצערנו הרב בחברה הישראלית, ומובלת על ידי הממשלה. אנחנו מייצגים קו פוליטי שכבר קיים בארץ הזו 100 שנה. השנה אנחנו חוגגים 100 שנים לתנועה הקומוניסטית בארץ הזו, ואנו נמשיך. הוא יהיה תופעה חולפת, לא אנחנו. זה מה שבטוח. ביטול האירוע ברחובות הוא היכנעות מסוכנת להסתה ולשיסוי. ניסיונות ההשתקה לא יועילו וקולנו ימשיך להדיר שינה מעיניהם של הגזעניים".

ד”ר עופר כסיף: "הימין לא מסתפק רק בהסתה, אלא גם באיומים על שלומם של פעילים ואנשי ציבור. לא אתן לבריונות להשתיק אותי ואת חברי במאבקנו הצודק לשלום ושוויון ולחברה צודקת".

עוד הוסיף ד"ר כסיף: "גליק אומר דברים שהם שקרים מופרכים לחלוטין ואני אפילו שוקל לתבוע אותו על הוצאת לשון הרע או דיבה. הוא אומר שאני מתיר פגיעה בחיילי צה"ל, שזה פשוט לא נכון. גם בריאיון שלי ב"הארץ" אמרתי במפורש שאני נגד הפגיעה הזו ושאני לא חושב שהיא נכונה, אז לבוא ולהציג אותי ככזה שמתיר פגיעה בחיילי צה"ל זה בלתי נסבל ואני לא מקבל את זה. גליק שיקר, טעה והטעה".

מחד”ש נמסר: "עוד השתקה לקולות ביקורתיים נגד ממשלת נתניהו שמנהל מסע הסתה נגד האזרחים הערבים. אנחנו לא נשתוק. הקהל הרחב מוזמן להגיע לעשרות אירועים בהשתתפות המועמדים שלנו ברחבי הארץ. אנחנו נמשיך להיות אלטרנטיבה לממשלת הימין הקיצוני ולהיות קול שפוי נגד הגזענות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר