כנס "חושבים סביבה"
כנס "חושבים סביבה"

200 תושבי רחובות נרתמו לכנס "חושבים סביבה" ליצירת בנק רעיונות בתחומי ניקיון וחזות העיר

תושבים רבים השתתפו בכנס "חושבים סביבה" - כנס שיתוף הציבור הראשון מסוגו בעיר שבמהלכו הועלו יוזמות חדשות שישמשו בסיס לפרויקטים וישולבו בהכנת תכנית אב לשיפור חזות העיר

פורסם בתאריך: 26.2.19 12:23

-->

כ-200 תושבי רחובות השתתפו אמש (שני) בכנס "חושבים סביבה" – יוזמה ראשונה מסוגה שהוביל סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר, יניב מרקוביץ', בתמיכת ראש העיר רחמים מלול. הכנס נערך במרכז קהילתי חוויות שוויץ המדע בהשתתפות מנכ"ל העירייה דורון מילברג, חברי המועצה ד"ר רוני באום, איטל בציר אלשיך ושאול צגהון, יו"ר ועד העובדים רמי מדהלה, ממלא מקום מנהל אגף חזות העיר, ערן יחיא, וצוות העובדים.

מטרת הכנס הוגדרה מראש כחשיבה משותפת ויצירת בנק רעיונות בתחומי ניקיון, סביבה וחזות העיר, על מנת להעשיר את הפרויקטים העירוניים, לתעדף אותם בשיתוף הציבור ולבנות בסיס לתכנית אב לחזות העיר לחמש השנים הקרובות. הכנס התקיים סביב שולחנות עגולים, שבכל אחד מהם נידון נושא שונה: חינוך והסברה סביבתית, יוזמות סביבתיות וחדשנות, אלמנטים סביבתיים במרחב הציבורי, מיחזור והשבת אנרגיה בעיר, והצעות ייעול ושיפור מערך חזות העיר. בשלב הבא יגובש דו"ח רעיונות ויוזמות התושבים, אשר יסייע בהכנת תכניות העבודה של אגף חזות העיר לשנים הקרובות.

שולחנות עגולים בכנס "חושבים סביבה"

 

ראש העיר מלול פתח את הכנס, הודה לתושבים על ההיענות והנכונות לקחת חלק בתהליכי קבלת ההחלטות, וציין: "ביחד אנחנו פותחים תקופה חדשה. עוד לפני המו"מ הקואליציוני החלטתי למנות סגן בשכר שיהיה אמון על התחום ואחראי על האגף לחזות העיר. בהתאם גם שונה שם אגף שפ"ע לאגף לחזות העיר. זו הייתה הצהרת כוונות. עו"ד יניב מרקוביץ' מונה לתפקיד והיום אנחנו ממשיכים במעשים. נדרשים שני מרכיבים לטיפוח חזות העיר – משאבים ושיתוף פעולה של התושבים. השנה חרגנו מהתקציב הרגיל והוספנו כל שנדרש על מנת להביא לשיפור, רכשנו כלים חדשים והוספנו עובדים. אין ספק שחזות עיר תלויה גם בתושבים. אני מקווה שאתם תעזרו לנו להגיע לתובנות. המטרה היא משותפת ואני מבקש להודות ליניב מרקוביץ' ולמנכ"ל העירייה דורון מילברג על מסירותם לתחום החשוב".

רחמים מלול

 

יניב מרקוביץ' חשף בפני הנוכחים את פעילות האגף לחזות העיר ואת התוכניות לעתיד: "ללא תמיכתו של ראש העיר ומנכ"ל העירייה, בשיתוף התושבים, לא ניתן להביא לשינוי. בכל פעם שביקשתי תוספת משאבים או עובדים, או שינוי בתחום חזות העיר – ראש העיר נענה ואני מודה לו על כך. אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שאנחנו בדרך הנכונה. שינוי יכול לקרות רק בשיתוף פעולה של כולם. בשונה מכנסים אחרים של שיתוף ציבור, הזמנו אתכם לכאן רק כדי לדבר על זבל, מיחזור וחזות העיר – זו מטרת הערב. אני מודה לכם על האכפתיות, שטרחתם ובאתם – אתם שותפים אמיתיים".

מרקוביץ' הציג את התכניות שנמצאות על סדר היום בקדנציה הקרובה, וביניהן: עיר חכמה בתחום חזות העיר, מוטמנים חדשים ותוספת צ'יפ חכם, הקמת מערך חינוך והסברה (נאמני ניקיון), תגבור שעות ניקיון והוספת עמדות פינוי, טיפול במפגעי חזות העיר, פתרונות למיגור צואת הכלבים במרחב הציבורי, עידוד הקמת מתקנים להשבת אנרגיה, הקמת מתחמי מיחזור עירוניים והחזרת המדרכות להולכי הרגל, החלפת ותגבור מתקני מיחזור, הגברת אכיפה, יצירת שביל אופניים כאמצעי תחבורה, שינוי מערך הפסולת, ועוד.

יניב מרקוביץ'

מנכ"ל העירייה דורון מילברג: "תפיסת העולם שלנו היא שאנו משרתים את הציבור וחלק מכך הוא מענה חינוכי ותודעתי – העלאת המודעות הציבורית לחשיבות השמירה על ניקיון העיר. זאת לצד פיקוח מוגבר מצד העירייה. חשוב שתדעו שאנו עובדים בתכנית עבודה מסודרת והתכנסנו כאן הערב כדי לשמוע מכם יוזמות ורעיונות נוספים לשיפור השירות".

דורון מילברג

 

בכנס נכחו גם פעילים ונציגי השכונות. יו"ר ועד שכונת המדע, אלי בן ברון, שייצג את ועדי התושבים, אמר: "הכנס הוא רעיון מבורך. עלינו לשבת סביב שולחנות עגולים גם כנציגי השכונות ולהציף את הנושאים שעולים מהשטח בפני הנהלת העירייה. בדרך זו של שיתוף פעולה נצעיד את העיר קדימה".

מרקוביץ' סיכם: "אני נמצא בקשר ישיר עם התושבים, נפגש עמם בשכונות וקשוב מאוד לביקורת, אבל גם לרצון לשינוי. בחודשים הראשונים לתפקידי זיהיתי את הצורך של התושבים להיות שותפים וכמי שמאמין חד וחלק בתהליכי שיתוף הציבור, היה לי ברור שבין הצעדים הראשונים שבהם אבחר לפעול, יהיה תהליך שיתופי. התושבים והפעילים מכירים ובקיאים היטב בנושא, לחלקם יש רעיונות מצוינים והמטרה היא לצאת לגבש יחד את החלומות שלנו – איך אנחנו רוצים שרחובות תראה בשנים הקרובות וגם בטווח הרחוק. רק עבודה משותפת שלנו, של צוות עובדי האגף המסורים, של גורמי המקצוע ושל התושבים, תייצר את הפתרונות הטובים ביותר, בתמיכתו ובעידודו של ראש העיר כמובן. הגיע הזמן להתחיל לתכנן, לקבוע סדרי עדיפויות ולצאת להגשים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר