עו"ד קארין ברגינסקי
עו"ד קארין ברגינסקי

עו"ד קארין ברגינסקי: "נותרה בלבי צלקת קשה מישיבת המועצה"

בישיבת מועצת רחובות שנערכה השבוע, העלתה חברת המועצה עו"ד קארין ברגינסקי הצעה לסדר בדבר הקמת בית עולה בעיר. לדבריה, הדיון נגרר לדברי לעג, זלזול וגזענות: "אני נכדה גאה של וטרנים. סבי ז"ל נלחם בנאצים בחזית ונפצע קשה בראשו ובגופו. לא העליתי בדעתי שהדיון יגיע לרמה כה ירודה. אסור לאבד צלם אנוש, גם לא בפוליטיקה"

פורסם בתאריך: 20.2.19 09:15

-->

בישיבת מועצת רחובות שנערכה השבוע, העלתה חברת המועצה עו"ד קארין ברגינסקי הצעה לסדר בדבר הקמת בית עולה בעיר. בהצעתה פירטה ברגינסקי: "ברחובות מתגוררים עשרות אלפי עולים, מתוכם כ-4,000 אזרחים ותיקים, וטרנים דוברי רוסית, שמבקשים להקים מקום בו יוכלו להיפגש, לחלוק, לשתף, לשאול, להתייעץ והכי חשוב – מבקשים שתהיה להם הזדמנות להכיר, להיות יחד ולא להיות לבד. מהבדיקה שערכתי תוכנן להקים את בית עולה ברחוב לוין אפשטיין 14, אשר היה אמור להתפרס על שטח של כ-600 מטר, והיה אמור לכלול את מחלקת הקליטה, מוזיאון להנצחת הווטרנים שנלחמו במלחמת העולם השנייה נגד הנאצים ומרכז תרבות. לצערי, התכנון שהיה מבורך לא יצא לפועל ונודע לי כי התוכנית בשלב הזה מוקפאת. התברר כי מחלקת הקליטה עתידה לעבור בקרוב לרחוב הנביאים ותתפרס על שטח של כ-220 מטר. מיותר לציין כי בשטח כה קטן לא יהיה ניתן ליישם ולתת ביטוי לאוכלוסייה כה גדולה, שהמון שנים משתוקקת וחולמת על בית עולה".

לדברי ברגינסקי, מכיוון שהיא חברת אופוזיציה הצעתה לא זכתה ליחס הולם והדיון אף נגרר לדברי לעג, זלזול וגזענות.

ברגינסקי: "לצערי הרב ההצעה הכל כך מתבקשת, צודקת, הוגנת ואנושית הזו ירדה מסדר היום מטעמים פוליטיים ומשיקולים זרים. הנושא הזה מאד חשוב לי וקרוב ללבי. אני נכדה גאה של וטרנים. סבי ז"ל נלחם בנאצים בחזית, נפצע קשה בראשו ובגופו. גם סבתי הייתה בחזית והעבירה פצועים למקום בו היה ניתן לתת להם סיוע רפואי. היא הייתה שרה ומנגנת בגיטרה לפצועים שזעקו מכאב. בכל 9 במאי, יום הניצחון על הגרמנים, הייתי הולכת עם סבי לבית הספר, שם הוא היה מספר את מה שעבר עליו, איך הם נלחמו בנאצים, איך במשך ימים ולילות הם לא אכלו, לא שתו, לא ישנו וחיו רק עם תקווה ואמונה בלב".

באילו תחושות יצאת מישיבת המועצה?

"נותרה בלבי צלקת קשה מהישיבה הזו. בעת שהעליתי את הנושא של בית העולה בכלל, ואת סוגיית מוזיאון הווטרנים בפרט, האמנתי וחשבתי שהשיקולים הפוליטיים יזוזו הצידה, אולם טעיתי. לא חשבתי שיהיה קל לשכנע את חברי המועצה, אבל לרגע לא העליתי בדעתי שזה יגיע לרמה כה ירודה. חשתי המון גזענות בקרב חלק מהם. נזרקו המון הערות גזעניות באוויר והלעג והזלזול היה מורגש ברקע. הרגשתי שבקשתי "מתורגמת" בצורה מעוותת, כאילו ביקשתי משהו שלא מגיע לאף אחד ושאני צריכה להצטדק. זה היה ממש עצוב וכואב לראות את זה. נזכרתי בסבי ז"ל שגידל אותי, מאחר ואבי נפטר כשהייתי בת 4. סבי היה כל עולמי עבורי ומאוד התרגשתי כשנחשפתי לאטימות ולנקמנות הפוליטית. כולנו בני אדם בסופו של דבר ואסור לאבד צלם אנוש, גם לא בפוליטיקה. חברי הקואליציה, לא כולם, אבל הרבה מהם, כל אחד בדרכו שלו התחרו על לבו של ראש העיר בכך שהם ניסו בכל דרך להקטין אותנו. זה התנהל כמו שוק, תרתי משמע, והיה פשוט מביש. אני מקווה שיופקו לקחים ושתהיה חוויה מתקנת בפעמים הבאות. הרי כולנו כאן למען מטרה אחת והיא לשרת את הציבור".

לאור העובדה שהצעתך הורדה מסדר היום, את עדיין מתכוונת לפעול לקידום הקמת בית עולה ברחובות?

"כן. בכוונתי לפנות לגורמים הרלוונטיים הבכירים בכנסת אחרי הבחירות הארציות ולעשות כל מה שביכולתי כדי לקדם את העניין ולהגשים את חלומם של האנשים הכל כך יקרים הללו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות ברחובות?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של "ערים"

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "ערים רחובות" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר