המרכז הקהילתי חוויות שדרות ח"ן (צילום: נגה נבו, באדיבות 'בית היוצר' – איגוד סדנאות חינוכיות)
המרכז הקהילתי חוויות שדרות ח"ן (צילום: נגה נבו, באדיבות 'בית היוצר' – איגוד סדנאות חינוכיות)

"על אף שנדמה שאנחנו לבד, יותר ויותר אנשים מחפשים דרכים להתחבר"

המרכז הקהילתי החדש בשדרות ח"ן מקים "בנק זמן" למעגלי נתינה וקבלה

פורסם בתאריך: 28.7.17 08:10

-->

המרכז הקהילתי חוויות שדרות ח"ן הוא מיזם של תושבי השכונה שהתאגדו, הקימו עמותה מקומית ופעלו עם רשת חוויות והעירייה להקמת מקום שיענה על הצרכים המגוונים שלהם. המרכז נפתח בתחילת חודש מרץ ומאז הוקמו בו צוותי תושבים ששותפים בעיצוב דמותו, אופיו ותכניו. הצוותים מתמקדים בעיקר במיפוי השכונה, זיהוי הצרכים, ריכוז הצעות תושבים, גיבוש המלצות והובלתם לפעולה.

עפרה גזית מנהלת המרכז: "כששמעתי שיש התארגנות אזרחית כזו רצינית, היה לי ברור שאני רוצה למצוא את הדרך להשתתף בה. אחרי שרשת חוויות לקחה על עצמה את האתגר להפעיל את המקום, הצעתי את עצמי לניהולו. מה שהכי מעניין אותי במשימה הזו הוא ליצור במרכז הקהילתי פלטפורמות שיאפשרו לכמה שיותר אנשים מהשכונה להיות שותפים בעיצוב שלו – ממש לבנות ביחד בית לקהילה. אנחנו חיים בתקופה של התעוררות אזרחית. על אף שנדמה שאנחנו לבד, יותר ויותר אנשים מחפשים דרכים להתחבר. צומחות התאגדויות והתארגנויות במקומות עבודה ובשכונות, אנשים מתחברים לקהילות ומבינים שיחד אפשר להפוך את המציאות לטובה יותר עבור כולם".

דוגמה מעניינת לתפישה הזו אפשר למצוא בכוונה להקים במרכז בנק זמן קהילתי, בו יוכלו התושבים להשתתף במעגלי נתינה וקבלה בין שווים. צוות היגוי לבנק הזמן נפגש כבר מספר חודשים וממש בקרוב יתחיל הפיילוט.

בשבוע שעבר התקיים הפנינג לקראת ההרשמה לעונת הפעילויות הקרובה, בהשתתפות מאות תושבים.  במסגרת האירוע התקיימו הפעלות קבוצתיות לכל הגילאים, נחשף לוח הפעילות השנתי ומדריכי החוגים הגיעו לשוחח עם התושבים ולהציג את החוגים המגוונים והמיוחדים שהם מציעים, ביניהם – צ'י קונג, קונטקידס, מיחדוש, יוגה לילדים, ערבית מדוברת ועוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"ערים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר